فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نتایج هفته بیست و یکم لیگ برتر/ پیروزی پرسپولیس ٬شکست ذوب آهن

 

فوتبال روز:در آغاز هفته بیست ویکم لیگ برتر ایران تیم فوتبال پرسپولیس با شکست نفت آبادان به یک‌قدمی استقلال رسید


 

پرسپولیس 2 – نفت آبادان ۰ 

گل‌ها: مازیار زارع (1+45 پنالتی) هادی نوروزی (51)

داور: محسن ترکی  

پرسپولیس: احمدی – نورمحمدی، حیدری، شکوری، علی عسکری – مازیار زارع، تیاگو فراگا – محمد نوری (87 بادامکی) ، هادی نوروزی (آرفی 78) امیرحسین فشنگ‌چی ( 82 منصوری) ، غلامرضا رضایی  

نفت آبادان: حسن هوری – مشکل پور، آل خمیس، شهریاری(46پاچاچیان) ، مرداسی- ذوالفنون ، بغلانی، شریفی نسب، رسول نویدکیا (72 برزایی) ، دسوزا (46 روح الله عرب)، علی ممبینی  

شرح بازی:
این دیدار با حملات پرسپولیس بر روی دروازه میهمان آغاز شد و در دقیقه 16 غلامررضا رضایی بهترین فرصت را برای گلزنی از دست داد.
در ادامه نیمه نخست هر دو تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند که بی دقتی مهاجمان باعث از دست رفتن این موقعیت ها شد.
در دومین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست غلامرضا رضایی با خطای مدافعان صنعت نفت متوقف شد که محسن ترکی بی درنگ نقطه پنالتی را نشان داد.
مازیار زارع به راحتی این ضربه را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس با برتری یک بر صفر به رختکن برود.
در آغاز نیمه دوم نیز میزبان حملات خود را ادامه داد تا در دقیقه 51 هادی نوروزی گل دوم را با یک ضربه بغل پا به ارمغان بیاورد.
هادی نوروزی در این لحظه پاس کاری مناسبی را با امیرحسین فشنچگی انجام داد و به راحتی گل دوم پرسپولیس را به ارمغان آورد.
در ادامه بازیکنان پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفته و برتری خود را تا پایان بازی حفظ کردند.   

شرح گل‌ها: 

 

1-0  (پرسپولیس): خطای پنالتی روی رضایی منجر به پنالتی شد که زارع در خلاف جهت هوری در بهترین لحظه برای پرسپولیس گل زد.

2-0  (پرسپولیس): حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس و در نهایت پاس عمقی فشنگ‌چی، نوروزی را با هوری تک به تک کرد و او با ضربه‌ای آرام گل دوم را به ثمر رساند  

اتفاق ویژه: ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر آزادی، به شدت توی ذوق می‌زد. این در حالی است که پرسپولیس در یک روز برتر برد بی دردسری بدست آورد.

 در طول مسابقه کاسمیرو بارها به عملکرد داور اعتراض کرد و در این بین داور چهارم سعی می کرد او را آرام کند. این مربی پرتغالی پس از اینکه دروازه تیم صنعت نفت برای بار دوم گشود بطری آب را شوت کرد!

پرسپولیس با این پیروزی 33 امتیازی شد و به یک‌قدمی استقلال 34 امتیازی رسید. استقلال فردا در دیداری حساس و بازی پایانی هفته بیست و یکم به مصاف استیل‌آذین می رود. صنعت نفت آبادان نیز با این شکست با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها 28 امتیازی باقی ماند. نفت دیدار عقب افتاده‌اش را مقابل سپاهان برگزار می‌کند. 

 

سایپا 2- ذوب آهن صفر 

 

گل‌ها: انصاری‌فرد(17)، منوچهری(58) برای سایپا
 ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر 2هزارنفر
داور: هدایت ممبینی اخطار: غلام‌نژاد، احمدی(ذوب آهن)  


ذوب آهن: شهاب گردان، سیدمحمد حسینی، علی احمدی، محمد صلصالی، حسین ماهینی، سینا عشوری، قاسم حدادی‌فر، سیدجلال رافخایی(60 مهدی رجب‌زاده)،‌ ایگور کاسترو(46 محمدرضا خلعتبری)، محمد قاضی، اسماعیل فرهادی
سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده  


سایپا:‌ حبیب دهقانی، مرتضی ابراهیمی، مجید ایوبی،‌ سعید یوسف‌زاده، مجید غلام‌نژاد، رضا محمودی، مهدی خیری، میلاد غریبی،‌ ابراهیم صادقی، کریم انصاری‌فرد(72 رضا خالقی)، امین منوچهری(60 داریوش یزدانی) 

سرمربی:محمد مایلی کهن 

 

شرح بازی: محمد مایلی‌کهن شاگردان منصور ابراهیم زاده در دهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، آخرین بار در هفته دوازدهم در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر صفر از پرسپولیس شکست خورده بودند. تیم ذوب آهن اصفهان که پس از پایان تعطیلات طولانی مدت لیگ برتر،‌ در مسابقه تکراری برابر مس کرمان با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیده بود برای تثبیت موقعیت خود در صدر جدول این رقابت ها در برابر سایپا به میدان رفت، اما در برابر بازیکنان جوان این تیم ناکام ماند. در این مسابقه محمدرضا خلعتبری مهاجم ملی پوش ذوب آهن که دو کارته است با تصمیم کادر فنی این تیم روی نیمکت نشست تا شانس حضور در دربی حساس هفته آینده برابر سپاهان را از دست ندهد. فرشید طالبی مدافع ملی پوش ذوب آهن نیز به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور نداشت. با وجود این شکست، تیم ذوب آهن همچنان با 42 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ برتر باقی ماند. تیم سایپا نیز کسب سه امتیاز این مسابقه، 23 امتیازی شد تا با یک پله صعود در رده سیزدهم جدول قرار بگیرد.  


شرح گل‌ها:
1ـ0(سایپا): اشتباهات خط دفاع ذوب آهن در دقیقه 17 منجر به گل اول بازی شد و پاس مهدی خیری در محوطه جریمه به کریم انصاری‌فرد رسید و او با یک بغل پای ساده سایپا را یک بر صفر جلوتر از حریف کرد.
 2ـ0(سایپا): پاس میلاد غریبی با استوپ، چرخش و شوت زیبای امین منوچهری از روی قوس محوطه جریمه به گل دوم برای سایپا تبدیل شد. 


اتقاق ویژه :ابراهیم زاده سرمربی تیم ذوب آهن برای جلوگیری از سه اخطاره شدن خلعتبری برای دیدار بعدی تیمش مقابل سپاهان اصفهان، این بازیکن را در نیمه اول نیمکت نشین کرده بود، اما پس از آنکه در نیمه اول یک گل عقب افتاد ترجیح این بازیکن را از ابتدای نیمه دوم به بازی بگیرد.
 

 

صبا 2 - راه اهن صفر 

 

گل‌ها: حاتمی(50)(72) برای صبا
 ورزشگاه اکباتان، تماشاگر 200نفر
 داور: علیرضا فعانی
اخطار: حاجی‌زاده، اصغری، حاتمی(صبا)، کوشکی(راه آهن) 


 راه آهن: حسن رودباریان، میرهانی هاشمی(69 حسین کوشکی)، ابراهیم کریمی، ابوذر رحیمی، ایمان رزاقی‌راد، امین متوسل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، رودریگو لوپز(62 بهادر عبدی)، مجید باجلان(46 محمود آمنه)، حامد نورمحمدی، حسین پاشایی
سرمربی: مهدی تارتار 


 صبا: مسعود غلامعلی‌زاد، مرتضی کاشی، حمیدرضا فرزانه، علیرضا میرشفیعیان(43 محسن بیات)، وحید حمدی‌نژاد، ابوالفضل حاجی‌زاده، سیدمرتضی هاشمی‌زاده(82رامین رضاییان)، داود حقی، احمد تقوی(76 سعید خانی)، هادی اصغری، فرزاد حاتمی  

 سرمربی: عبدالله ویسی  


شرح گل‌ها:
 1ـ0(صبا): ارسال از جناح چپ توسط حمدی‌نژاد و خروج اشتباه حسن رودباریان و ضربه سر فرزاد حاتمی گل اول بازی را رقم زد .
 2ـ0(صبا): پاس عرضی حمدی‌نژاد از جناح چپ و ضربه بغل پای فرزاد حاتمی کار راه آهن را تمام کرد. 

 اتفاق ویژة:بازیکنان راه آهن مقابل تیم سابق خود درخشیدند و 3 امتیاز بازی را به گواردیولای قم رساندند. جالب انکه همه آنها انگیزه زیادی داستند و مثلا داود حقی بعد از اینکه گل دوم صبا به ثمر رسید به شدت در وسط زمین به خوشحالی پرداخت. حقی دو فصل پیش پیراهن راه آهن را بر تن می کرد.! 
 

شاهین بوشهر صفر-سپاهان صفر 

 

شنبه 16بهمن 1389ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر هفته بیست ویکم لیگ برتر –دوره دهم
 داور:سعید مظفری زاده-کمک ها: مرتضی کریمی ومحمدرضا منصوری تماشاگر:8هزارنفر
 اخطار:محرم نویدکیا،هادی عقیلی(سپاهان)محسن ایران نژاد،عبدالله کرمی،منصور تنهایی،مسعود نظرزاده - 


 شاهین پارس جنوبی بوشهر:مجید غلامی-ستارزارع- عبدالله کرمی- ایوان پترویچ(43-مسعودنظرزاده)-محسن حمیدی(82-ایمان حیدری)- محسن ایران نژاد- احمدآل نعمه –مهدی نوری و امجدشکوه مقام- منصور تنهایی (63-عباس پورخسروانی)وعمادمحمدرضا  

 سرمربی: حمید استیلی 


 فولادسپاهان اصفهان:سید مهدی رحمتی-احسان حاج صفی- سید جلال حسینی-هادی عقیلی- محرم نویدکیا-محسن بنگر-خسرو حیدری-احمدجمشیدیان(64بیک زاده)-فابیو جانواریو-ابراهیم توره(83-یانوش) ومهدی جعفرپور(46-غلامرضا عنایتی)
سرمربی: امیرقلعه نویی  


 شرح بازی:
جدال شاگردان استیلی وقلعه نویی دو همبازی وهم محل قدیمی با سرعت بالایی آغاز شد وسپید جامگان بوشهری در دقایق ابتدایی خیمه سنگینی را بر روی درواز حریف اصفهانی زدنداما رفته رفته سپاهان با کارگردانی نویدکیابازی را به تعادل کشاند.سانتر حاج صفی که در دقیقه دهم بازی روی دیرک افقی دروازه شاهین نشست اولین خطر جدی دوتیم بود. در ادامه ودر دقیقه 19احمد آل نعمه توپ خوبی را به سمت دروازه بوشهری ها شلیک کرد که حاج صفی با ضربه سرتوپ را از روی خط دروازه برگشت دادوهمین توپ با اشتباه آل نعمه در اختیار نویدکیاقرار گرفت که در موقعیت تک به تک،سنگربان شاهین خطر را دفع کرد. استیلی در این بازی دومهاجم را در ترکیب خود قرار داده بودوهافبک ها غالبادر نیمه نخست از تغذیه آنها عاجز بودند.عماد رضا با توجه به شناخت مدافعان حریف از سبک بازی اش کارآیی چندانی از خود نشان نداد ومی توان گفت به غیر از دقایق نخست ، در سایر اوقات بازی در میانه میدان وکم خطر دنبال شد.
در نیمه دوم هم پاس های اشتباه، ترافیک نفرات در میانه میدان وجنگ های فیزیکی در این منطقه از زمین به همراه تکروی برخی نفرات ،اصلی ترین مولفه بازی بود.ارسال های بلند وعمدتا بی هدف بازی را از زیبایی لازم دور کرد وبه یک بازی محلی شبیه ساخت که اصلا در حد لیگ برتر نبود.دو تیم برنامه مشخصی برای فتح دروازه یکدیگر نداشتندهر چند روی برخی اتفاقات صاحب موقعیت های نصفه ونیمه ای شدند اما حاصلی در برنداشت.در دیداری که مالکیت توپ52به 48 در اختیار شاهین بود ودو تیم هر کدام سه موقعیت گل داشتندتقسیم امتیازات حاصل پایانی کار بود. 


 حادثه ویژه:مرگ ضیاء جمالی عکاس بوشهری در ورزشگاه به علت حمله قلبی همه را متاثر ساخت.سایت فوتبال روز این ضایعه اسفناک را به خانواده این عزیز وجامعه رسانه ای کشور تسلیت می گوید.
 

ملوان2 ـ پیکان صفر

 

گلها: نزهتی(31) نوری (78 )

ورزشگاه تختی، تماشاگر حدود 10هزارنفر

داور: البرز حاجی‌پور

اخطار: جعفری، حسنی‌صفت، حیدری، اولادی(ملوان) الونگ(پیکان)  

ملوان: علی حسنی‌صفت، ابوالحسن جعفری، علی جراحکار، سعید سالارزاده، علیرضا رمضانی، محمد همرنگ، پژمان نوری،‌ محسن مسلمان(83 هادی تامینی )، محمد نزهتی (مهدی دغاغله 92)، محمد حیدری(78 سهیل رحمانی )،‌ مهرداد اولادی

سرمربی: فرهاد پورغلامی  

پیکان: ابراهیم میرزاپور، رحمان رضایی، الونگ الونگ، روح‌الله سلطانی، محسن ارزانی(81 صالح سدیر)، مصطفی صالحی‌نژاد، مجید خدابنده‌لو، جونیور ارناندز(46 امیر میربزرگی)، جهانگیر عسگری، میثم رضاپور، زلاتان هارسانی(46 علیرضا عباس‌فر) 

سرمربی: حمید علیدوستی  

شرح گل‌ها:

1ـ0(ملوان): دقیقه 31 پژمان نوری از جناح چپ توپ را روی دروازه پیکان سانتر کرد و ابراهیم میرزاپور با مشت توپ را برگرداند و محمد نزهتی با ضربه‌ای دقیق از توپ برگشت داده شده گل ملوانان را به ثمر رساند.

2ـ0(ملوان):سانتر علیرضا رمضانی از جناح چپ با ضربه سنگین نوری به تور پیکان چسبید.

 

اتفاق ویژه:نکته مهم  بازی خشن و فیزیکی هر دو تیم بود که البته حاجی‌پور چندبار هم از کارت زرد خودش استفاده کرد و حتی یک بار هم در دقیقه 46 الونگ مدافع تیم پیکان ضربه‌ای را ناخودآگاه به صورت میرزاپور دروازه‌بان تیم خودشان زد که باعث مصدومیت او و توقف چند دقیقه‌ای‌ در بازی شد. 

 

فولاد خوزستان 2 – نفت تهران یک  

 

گل ها: مهرداد جماعتی (5) و آرش افشین (38) برای فولاد و فریرا روزا (69) برای نفت

ورزشگاه تختی اهواز - تماشاگر: دو هزار نفر

داور: محسن قهرمانی

اخطار: کاملی مفرد، خورج و رحمانی (فولاد) رفیعی و رکابی (نفت) 

فولاد خوزستان: میثاق معمار زاده، علی حمودی، جلال کاملی مفرد، امید خورج، مهرداد جماعتی، سعید رمضانی (57- مهدی مومنی)، سیامک سرلک (75- آندره رینالدو)، بختیار رحمانی، کریم شاهوردی، آرش افشین و باکاری دیاکیته (81- رضا معقولی).

سرمربی: مجید جلالی 

نفت تهران: حسین آشنا، هادی رکابی، میثم آقا بابایی، سیامک کورشی، حمید رضا فتحی، مهدی رفیعی (64- مرتضی پورعلی گنجی)، خلدون ابراهیم، محمد رضا ناصحی، سیامک کوهنورد (77- حسین امامیان)، سجاد فیض الهی و فریرا روزا. 

سرمربی: حسین فرکی  

شرح گل ها:

1-0 (فولاد): همکاری فولادی ها روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه زمینی و پای چپ مهرداد جماعتی تکمیل شد تا گل نخست بازی در دقیقه پنجم رقم بخورد.

2-0 (فولاد): ارسال علی حمودی از جناح راست با کنترل سینه و ضربه فنی آرش افشین از درون محوطه جریمه تیم نفت گل دوم میزبان را رقم زد.

2-1 (نفت): در پی خروج و دفع اشتباه معمار زاده، ابتدا ضربه کوهنورد توسط حمودی از روی خط دروازه فولاد برگشت داده شد اما ضربه نهایی فریرا روزا از بالای سر مدافعان به درون دروازه رفت. 

اتفاقات ویژه: خطای حمودی روی ناصحی در محوطه جریمه فولاد، یک پنالتی را در دقیقه 50 برای نفت تهران به همراه داشت اما ضربه ناصحی توسط میثاق معمار زاده دفع شد. همین اتفاق در دقیقه 83 تکرار شد و ضربه پنالتی فیض الهی که در پی خطای خورج روی فریرا روزا بدست آمده بود، با شیرجه معمار زاده بی اثر ماند. 

 

پاس صفر - تراکتور صفر  

ورزشگاه شهدای قدس،‌ تماشاگر 500نفر

داور: احمد صالحی

اخطار:احمدی، شاه علیدوست (پاس)، کیانی،‌ علیزاده(تراکتور)  

پاس: سامان صفا، نادر احمدی، محمدابراهیم خسروی، مجید حیدری، پویا سیف‌پناهی، آرتور یادیگاریان، روزبه شاه علیدوست،‌اکمل هولماتف(85 علی سامره)، امیر محبی،‌ فرهاد خیرخواه(71 حمید کاظمی)، ادونوبکو(57 مرتضی عزیزمحمدی)

سرمربی: محمود یاوری 

تراکتور: عباس محمدی، مجتبی ترشیز، مهدی کیانی،‌ مرتضی اسدی، لئوناردو پیمنتا(87 علیرضا جلیلی)، آندرانیک تیموریان، مصطفی اکرامی، محمد ابراهیمی(90 ترائوره)، محمد نصرتی، علی علیزاده، مسعود ابراهیم‌زاده(77 محمد احمدپوری)

سرمربی: فراز کمالوند

اتفاق ویژه: سرمای شدید باعث شد هواداران بازی را ایستاده تماشا کنند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد