فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کریمی در نظرسنجی 90 تکنیکی‌ترین بازیکن شد/مشروح برنامه دیشب ۹۰

 

فوتبال روز: در نظرسنجی برنامه شب گذشته 90 علی کریمی تکنیکی‌ترین بازیکن شد

 

در سوال برنامه 90 شب گذشته از بینندگان تلویزیونی خواسته شد تکنیکی‌ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران را انتخاب کنند. برای این منظور 4 گزینه خداداد عزیزی، علی کریمی، ناصر محمدخانی و مجید نامجو مطلق معرفی شدند که 65 درصد شرکت کنندگان(بیش از یک میلیون نفر) در این نظر سنجی کریمی را انتخاب کردند بعد از او خداداد عزیزی با 25 درصد،  مجید نامجو مطلق با 6 درصد و ناصر محمدخانی با 4 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

عادل فردوسی پور برای اینکه سایر بازیکنان و مربیان دلخور نشوند گفت که امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، سیروس قایقران، مسعود شجاعی، خلعتبری، منصوریان، درخشان و...می توانستند جزء بازیکنان تکنیکی و فانتزی باز باشند اما کارشناسان برنامه این 4 نفر را انتخاب کردند.

فردوسی پور در بخش 90 درجه که به تیم ها کنایه می زند سعی کرد با نشان دادن فیروز کریمی بحث را به انحلال خانه سینما هم بکشاند و کنایه ای به این مسئله زد.

*ملی پوشان پیشنهاد 750 میلیون تومانی ملوان را رد کردند!

در گزارشی که از انزلی تهیه شده بود طرفداران جوان ملوان صالح نیا را عامل ناکامی این تیم می دانستند و اینکه او نتوانسته بازیکنان ملوان را در تیم حفظ کند اما طرفداران قدیمی از او حمایت کردند. صالح نیا نیز به طور شفاف صحبت کرد و گفت: به همراه فرهاد پورغلامی به اردوی تیم ملی رفتیم و به سیدجلال حسینی و مازیار زارع پیشنهاد دادیم که طبق قانون سقف قرارداد و با توجه به ملی پوش بودن می توانیم 525 میلیون تومان به شما بدهیم و از هواداران هم پول می‌گیریم و می‌توانیم مازاد پول تان را تا 750 میلیون بدهیم که آنها این پیشنهاد را رد کردند و  پژمان نوری هم یک میلیارد و 250 میلیون تومان با الامارات قرارداد بست.

*گلزنی به پرسپولیس در 16 سالگی و قرارداد زیر 100 میلیون تومان

محسن مسلمان بازیکن ملی پوش ملوان میهمان حضوری برنامه بود. او گفت فوتبال را از مدارس فوتبال تهران شروع کرد و بعد از 5 بار تست دادن به تیم ملی زیر 13 سال دعوت شد. مسلمان فوتبالش را مدیون سعید آذری مدیرعامل پیشین ذوب آهن دانست که به جورجویچ - سرمربی وقت ذوب آهن- فرصت داد و این مربی هم جوانان زیادی به فوتبال ذوب آهن معرفی کرد. جورجویچ شماره 10 ذوب اهن را به مسلمان داد.
 مسلمان در اولین بازی اش در ورزشگاه آزادی و در سن 16 سالگی به پرسپولیس گل زد. 
این بازیکن هم در مورد نظر سنجی 90 گفت: علی کریمی تکنیکی ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران است.

مسلمان در مورد مبلغ قراردادش با ملوان گفت: من به اندازه یک سرباز یعنی زیر 100 میلیون تومان پول گرفتم. در پایان این فصل سربازی ام تمام می شود و یک فصل دیگر با باشگاه ذوب آهن قرارداد دارم ولی دوست دارم از این تیم جدا شوم و به تیمی بروم که بتوانم بازی کنم چون می خواهم در تیم ملی ایران حضور داشته باشم.

بازیکن تیم امید ایران گفت: حیف شد که تیم ایران با ندانم کاری حذف شد و تیم خوبی داشتیم. اگر این اتفاق پیش نمی آمد می توانستیم به المپیک صعود کنیم. اما بعید است بتوانیم دیگر چنین بازیکنان خوبی در تیم امید در کنار هم جمع شوند.

*جدل رویانیان، محمدی و فردوسی پور

عادل فردوسی پور همزمان عزیز محمدی و محمد رویانیان را به طور تلفنی روی خط برنامه 90 آورد که بین رئیس سازمان لیگ، مجری برنامه 90 و مدیرعامل پرسپولیس جدل لفظی درگرفت. عزیز محمدی که عصبی به نظر می‌رسید خطاب به فردوسی پور گفت چرا علیه من که زحمت می کشم جوسازی می کنی؟!

رویانیان هم به عزیز محمدی گفت در حق پرسپولیس جفا شد زیرا در زمان سرمربیگری استیلی درخواست کردیم دیدار با استقلال به تعویق بیفتد اما قبول نکردید. می خواهیم با این فوتبال چه کنیم؟ مگر هدف نشاط جوانان نیست چرا باشگاه ها را داغون می کنیم؟!

محمدی هم در مورد علت تغییر زمان فینال جام حذفی گفت: درخواست هواداران پرسپولیس منطقی بود. آنها می گفتند چرا استقلال قبل از دربی نباید با تراکتورسازی بازی کند ولی ما با ذوب آهن بازی کنیم؟ به احترام تماشاگران پرسپولیس فینال جام حذفی را تغییر دادیم. رویانیان هم درمورد مصاحبه اش علیه سازمان لیگ گفت که بیشتر منظورش مسایل گذشته بوده و عزیز محمدی هم از رویانیان عذرخواهی کرد. البته بعد دوباره به مدیرعامل پرسپولیس گفت اگر می خواستیم صبر کنیم تا شما دنیزلی را بیاورید و 5 هفته هم زمان بدهیم تا جا بیفتد دیگر نمی توانستیم لیگ را برگزار کنیم. رویانیان هم در جواب گفت: یا فیفا است یا ای اف سی یا تیم ملی، ما بیچاره ها چه کنیم. شما باید از حقوق کشور در فیفا دفاع کنید!

* دستمزد دنیزلی زیر 2 میلیارد برای 1،5 فصل
مدیرعامل پرسپولیس گفت: دوست داشتیم برای دیدار با استقلال در جام حذفی به ما فرصت داده شود تا با آمادگی کامل برابر استقلال بزرگ بازی کنیم. با این حال از سازمان لیگ تشکر می کنیم که بازی استقلال و تراکتورسازی را به سرجایش برگرداند ولی افسوس گذشته را می خوریم.

رویاینان همچنین گفت که چرا کی‌روش به یکباره پیش از بازی با قطر دو دیدار تدارکاتی درخواست کرده است.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه پول قرارداد دنیزلی را از کجا آورده است گفت که از دولت پول نگرفته و از محل اسپانسر این پول را تامین کرده است و دستمزد دنیزلی بیش زیر دو میلیارد تومان برای یک و نیم فصل است.

* انتقال یک میلیارد و نیمی حقیقی به روبین کازان
رویانیان همچنین خبر داد که از بابت انتقال علیرضا حقیقی به روبین کازان روسیه یک و نیم میلیارد تومان پول نصیب باشگاه پرسپولیس شده است. مهدوی کیا هم با پرسپولیس قرارداد سفید امضا کرده در حالی که برخی باشگاه ها در نیم فصل بازیکنان خارجی گرانقیمت خریدند.

* محمدی: کلانتری شکایتش را از فجر پس گرفت

محمدی رئیس سازمان لیگ در پخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد اینکه چرا باشگاه فجر بدون تسویه حساب با علی کلانتری سرمربی جدید جذب کرده گفت: آن زمان باشگاه فجر با کلانتری توافق کرده بود ضمن اینکه مدیرعامل فجرسپاسی به من خبر داد که با کلانتری توافق جدید انجام داده و این مربی هم شکایتش را از فجر پس گرفته است.

فردوسی پور هم سر به سر عزیز محمدی گذاشت و گفت در برنامه سازمان لیگ که دو هفته اضافه برای لیگ در نظر نگرفته اید؟! مجری برنامه این موضوع را به این دلیل مطرح کرد که در تقویم ابتدایی لیگ 7 مرحله برای جام حذفی در نظر گرفته شده ولی این مسابقات در 5 مرحله انجام شده است. فردوسی‌پور با استناد به این تقویم گفت که دربی در  جام حذفی باید در بهمن ماه برگزار می‌شد اما عزیر محمدی اعلام کرد ما آن زمان نمی‌دانستیم بازی‌ها را به صورت رفت و برگشت و یا تک مسابقه و به همین دلیل
این موضوع پیش آمده است! محمدی همچنین گفت دست بردار آقای فردوسی پور!

* ملی پوش استقلال بدون بازی باشگاهی!

حسین علوی بازیکنی که بدون بازی در هیچ باشگاهی در لیگ برتر به تیم استقلال پیوست یکی از موضوع های برنامه بود. جالب است که این بازیکن عضو تیم ملی جوانان ایران هم در زمان نناد نیکولیچ هم بوده اما در دو سال گذشته تنها 13 دقیقه بازی کرده است.

فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که هیچ فشار و توصیه ای برای جذب این بازیکن نداشته و به خاطر درخواست سرمربی تیم استقلال این بازیکن زیر 23 سال را جذب کرده است.
مدیرعامل استقلال در مورد اصرار مجری برنامه 90 گفت اصلا من از قیافه این بازیکن خوشم آمد و او را جذب کردم.

* ترانسفر پسرفتح الله زاده!

فتح الله زاده در ادامه همین بحث گفت: پسر من مهاجم است و قلعه نویی در زمان حضورش در استقلال گفت بگذار او در تیم جوانان استقلال بازی کند مظلومی و پورحیدری هم چنین حرفی زدند اما من اجازه ندادم و بعد از اینکه از استقلال رفتم او را ترانسفر می کنم.

*فرموژه و عکس فتح الله زاده!

بحث در مورد عکس فتح الله زاده در برنامه 90 هم در گفت و گو بین مجری برنامه 90 فتح الله زاده درگرفت و فردوسی پور گفت در این عکس تان هم از فر موژه استفاده کردید که فتح الله زاده گفت در این مورد هم من و هم شما بی سوادیم زیرا فر موژه مربوط به موژه است! ضمن اینکه عکس خوبی هم برایم انتخاب نکردید.

*انتقال کرار با قرارداد ترکمنچای

فتح الله زاده در مورد انتقال کرار به شاهین بوشهر گفت: قراردادی حرفه ای امضا کردیم و در این معامله شرط  و شروط گذاشته ایم و ضمن اینکه بحث اخلاقیات هم مهم است. فردوسی پور گفت این قرارداد ترکمنچای نبوده؟ که مدیرعامل استقلال گفت: اگر برفرض انتقال کرار قرارداد ترکمنچای هم بوده طرف مقابل می توانست آن را امضا نکند.

گزی رئیس هیئت موسسین باشگاه شاهین بوشهر هم انتقال کرار به شرط بازی نکردن در فینال جام حذفی را شرطی مخالف اقتضای عقل دانست. این شرط در دقیقه 90 و هنگام صدور رضایت نامه برای باشگاه شاهین گذاشته شده است. در نهایت اعلام شد که تا زمان بازی در این باره تصمیم گیری می شود.

* حادثه تلخ برای نوآموز فوتبال در مدرسه فوتبال ملارد

گزارشی از یک نوآموز فوتبال هم پخش شد. در این گزارش یک دانش آموز دبستانی در مدرسه فوتبال با شوت مربی اش دچار خونریزی قلبی شده و سه بار عمل قلب باز می شود اما مسئولان تربیت بدنی پاسخگوی این خانواده و والدین این نوآموز نبودند و فقط سه میلیون تومان کمک به این خانواده کردند. در حالی که از این نوآموز فوتبال پول بیمه هم گرفته شده بود اما کارت بیمه را به او و خانواده اش تحویل ندادند. این اتفاق نشان دهنده آن است که باید به وضعیت مدارس فوتبال رسیدگی جدی تری شود تا خانواده ها با اطمینان بیشتری فرزندانشان را به مدرسه فوتبال بفرستند.

*پیشنهاد قلعه نویی برای تاسیس صندوق حمایت از آسیب دیدگان ورزشی

امیر قلعه نویی روی خط آمد و پیشنهاد تاسیس صندوقی کرد که مدیران عامل، بازیکنان و مربیان در آن پول بگذارند تا به خانواده هایی که مثل این نوآموز دچار آسیب می شوند کمک شود. قلعه نویی همچنین از برنامه 90 خواست بحث دلالی و ناپاکی را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند.

* بحث قلعه نویی و ویسی

ویسی و قلعه نویی همزمان روی خط برنامه آمدند و هر دو نسبت به عملکرد داور مسابقه معترض بودند. ویسی هم خطاب به قلعه نویی گفت من مقابل شما در مربیگری عددی نیستم! شما خیلی بزرگ هستید و قلعه نویی هم ویسی را نصیحت کرد که فقط به مسایل فنی بپردازد.

* رای قلعه نویی علی کریمی
سرمربی تیم تراکتورسازی گفت که اگر بخواهد در نظرسنجی شرکت کند، به کریمی رای می‌دهد. قلعه نویی، کریمی را تکنیکی ترین بازیکن سه دهه فوتبال ایران دانست. او البته تاکید کرد که هم‌نسلی‌های وی در فوتبال نسل سوخته بود زیرا در آن زمان این همه امکانات و پوشش تصویری نبود وگرنه او و هم نسلانش در اروپا 40 یا 50 بازی داشتند.

*کلاهبرداری یک دلال فوتبال

در پرونده ویژه دلالی شاکیان از فردی اسم بردند که از هر بازیکن چند ده میلیون تومان پول می گرفته تا آنها را به تیم های دسته یک لیگ دو و حتی تیم های اماراتی بفرستد. یکی از بازیکنان که به این فرد پول داده بود گفت یکی از دوستانش با یک دلال کار کرده  و قرارداد 300 میلیون تومانی امضا کرده اما به خودش 90 میلیون تومان بیشتر نرسیده است.

*اتفاق تلخ در فوتبال قم
درگذشت نیکو بیان پیشکسوت فوتبال قم به دلیل نبود آمبولانس نیز یک گزارش ویژه بود که اتفاق تلخ و ناگواری بود و موجب تاثر شد.

* پژمان نوری: صالح نیا هیچ پیشنهادی به من  زارع و حسینی نداد

پژمان نوری هم در تماس تلفنی گفت: دوست دارم از الامارات جدا شوم و به ملوان برگردم اول فصل هم دوست نداشتم از ملوان جدا شوم. صالح نیا نیز هیچ حرفی درمورد پول به من و زارع و حسینی نزد. او در روز آخر فصل نقل و انتقالات به تهران آمد و در حالی که من و سید جلال حسینی و زارع با باشگاه های خود قرارداد امضا کرده بودیم از ما خواست قرارداد سفید امضا کنیم. چنین کاری شدنی است؟ 
 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد