فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست و یکم لیگ برتر/شکست استقلال٬برد تراکتورسازی

  
فوتبال روز:هفته بیست و یکم لیگ برتر امروز با انجام ۵ مسابقه همزمان از ساعت ۱۵ در شهرهای مختلف برگزار شد.

 

فجرسپاسی 2- استقلال1  

 

پنجشنبه 29 دی‌ماه 90- ساعت 15

ورزشگاه: حافظیه شیراز

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر ایران- جام خلیج فارس

تماشاگر: 15 هزار نفر

نتیجه بازی رفت: استقلال 2- فجرسپاسی صفر

داور: احمد صالحی

کمک‌ها: محمدرضا منصوری – حسین سنجری

اخطار: مهدی امیر آبادی، پژمان منتظری و محسن یوسفی از استقلال

گل ها: مهدی رجب زاده (2 گل) برای سپاسی و مجتبی جباری برای استقلال 

 

فجرسپاسی: وحید شیخ‌ویسی- امید خلیلی- خالد شفیعی- محمد آفند (90 وحید نعمتی)- علیرضا جلیلی- هادی ایمانی (82 رضا حقیقی)- ایوب کلانتری- محمدرضا حسینی-مهرداد کریمیان- مهدی رجب‌زاده- محمدمهدی نظری (69 محمدرضا حسینی). 

 سرمربی: محمود یاوری 

 

استقلال: سیدمهدی رحمتی- حنیف عمران‌زاده- پژمان منتظری- مهدی امیرآبادی- خسرو حیدری- جی‌لوید ساموئل- کیانوش رحمتی- اسماعیل شریفات (84 آرش برهانی)- مجتبی جباری- محسن یوسفی- گوران یرکوویچ (67 میلاد میداوودی). 
  سرمربی: پرویز مظلومی

شرح نیمه اول
میزبان شیرازی بازی را بسیار خوب و سریع آغاز کرد و در همان 10دقیقه ابتدایی به یکی دو موقعیت خوب هم دست پیدا کرد. تا اینکه در دقیقه9 خطای مدافع استقلال یک ضربه پنالتی را نصیب شیرازی‌ها کرد و کاپیتان این تیم پنالتی را به گل تبدیل کرد.
استقلال به مرور از زیر فشار میزبان خارج شد و با فرار شریفات در عمق به یک ضربه پنالتی دست یافت که جباری این بار برخلاف بازی با سپاهان ضربه پنالتی را به تور دروازه حریف رساند تا همه چیز دوباره به حالت مساوی برگردد.
استقلال در این بازی تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خود داشت. در دفاع چپ میثم حسینی و جواد شیرزاد که در طول فصل به تناوب به کار گرفته شده بودند، هر دو نیمکت نشین شدند تا جی لوید ساموئل برای اولین بار در این پست بازی کند. او که در اصل یک مدافع میانی است در بازی های گذشته به عنوان هافبک دفاعی به زمین رفته بود و بد هم کار نکرده بود اما در نیمه اول در پستی غیرتخصصی یکی از ضعیف ترین بازیکنان زمین بود. در سمت راست هم علی حمودی جای خود را به امیر آبادی داده بود و خسرو حیدری بعد از رهایی از بند مصدومیت در سمت راست خط میانی به کار گرفته شده بود. در خط حمله هم برهانی و میداوودی بازی را از روی نیمکت آغاز کردند تا شریفات و یرکوویچ مهاجمان تیم مظلومی باشند.
بعد از دو گلی که در همان بیست دقیقه ابتدایی به ثمر رسید، بازیکنان میزبان سعی داشتند توپ را به کناره های زمین ببرند تا از اوت های بلندی که خالد شفیعی می فرستاد، استفاده کنند. فجری ها حتی در صحنه هایی که توپ از نزدیکی خط نیمه به خارج می رفت هم توپ را به شفیعی می سپردند. در تیم میهمان، بازگشت دوباره خسرو حیدری موجب شده بود عمده حملات استقلال از جناح راست پی ریزی شود. خسرو وقتی جباری و شریفات را در نزدیکی خود می دید، می توانست استقلال را در موقعیت حمله قرار دهد اما عمده حرکاتی که این سه بازیکن از جناح راست انجام می دادند، منجر به خلق موقعیت جدی روی دروازه حریف نشد. ضمن اینکه کیفیت بد زمین چمن حافظیه مانع از آن می شد که توپ به سادگی در زمین گردش داشته باشد و بازی مستقیم بیشتر چاره ساز بود. استقلال در آخرین دقایق نیمه اول می توانست با شوت کیانوش رحمتی به گل دوم برسد اما ضربه هافبک استقلال از کنار دروازه شیخ ویسی به بیرون رفت
 
نیمه دوم: در پانزده ابتدایی نیمه دوم، بیشتر از اینکه توپ در جریان باشد، بازی به خاطر سنگ پرانی و مصدومیت و اوت های پیاپی که از اشتباهات فردی بازیکنان ناشی می شد، متوقف بود. بعد از آن، استقلال تسلط نسبی روی بازی پیدا کرد و چند خطر نصفه نیمه هم روی دروازه حریف ایجاد کرد. در مقابل سپاسی که عقب نشینی کرده بود، با حرکات شاکری و حسینی چشم به ضد حملات و توپ های بلندی داشت که پشت مدافعان استقلال ارسال می شد. آبی ها در دقیقه 76 با ضربه ایستگاهی میداوودی خطرساز شدند اما این ضربه را شیخ ویسی دفع کرد، دو دقیقه بعد پرتاب بلند حنیف عمران زاده از دروازه بان سپاسی گذشت اما در تیر دوم کسی حاضر نبود که ضربه نهایی را بزند.در دقیقه 84 و در حالی که استقلال به دنبال گل برتری بود، یک ضدحمله سریع، سپاسی را به گل رساند و در دقایق باقی مانده هم استقلال آشفته تر از آن بود که نتیجه را مساوی کند. آبی ها در دقایق پایانی روی پرتاب بلند عمران زاده، به گل رسیدند اما کمک داور بازی، قبل از اینکه توپ به تور دروازه برسد، خطای پرتاب حنیف را اعلام کرده بود.
با دومین شکست متوالی استقلال، موقعیت این تیم در صدر جدول به شدت در خطر افتاد و تیم های مدعی نظیر تراکتورسازی برای رسیدن به صدر جدول امیدوارتر شدند.


شرح گل‌ها:
دقیقه9؛ فجرسپاسی 1-0: فرار ایمانی به داخل محمطه جریمه استقلال و پاس او به بیرون مدافعان آبی‌پوش را مجبور به خطا کرد و احمد صالحی در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. ضربه پنالتی را مهدی رجب‌زاده برخلاف جهت حرکت رحمتی به گل تبدیل کرد.
دقیقه19؛ استقلال 1-1: پاس در عمق جباری اسماعیل شریفات را راهی دروازه فجر کرد. در حالی که شریفات به سمت زاویه بسته حرکت می‌کرد مدافع فجر با خطایی بی‌مورد او را سرنگون کرد و داور برای دومین بار پنالتی گرفت. پنالتی جباری با ضربه‌ای خشک و زمینی به گل تبدیل شد.
دقیقه 84؛ سپاسی 2-1: ضد حمله سریع سپاسی در حالی شکل گرفت که جباری می توانست با یک خطای ساده، مانع از شکل گیری این موقعیت شود اما توپ به زمین استقلال آمد و رجب زاده بعد از یک و دو با حسینی، با شوت محکم و زمینی توپ را کنج به دروازه رحمتی فرستاد


اتفاق ویژه: در نیمه دوم جریان بازی بارها به خاطر پرتاب اشیای از سوی تماشاگران دو تیم مختل شد
 
 
نتایج ۴ دیدار همزمان دیگر به شرح زیر است:

تراکتورسازی تبریز ۳- داماش گیلان یک 
 گل‌ها: محمد غلامی برای داماش در دقیقه ۳۰ و فرزاد حاتمی در دقیقه ۳۴، توزی در دقیقه 2+45 و لوپز در دقیقه 82 برای تراکتورسازی

ملوان انزلی صفر - شاهین بوشهر صفر
 
 
مس کرمان ۲- نفت آبادان  ۲  
 گل: لئون پاچاچیان دقیقه  45 و فونیکه سی دقیقه ۸۶ برای نفت، آرارات آرکلیان ۸۵ و احمد حسن‌زاده در دقیقه ۹۰ برای مس

فولاد خوزستان صفر - ذوب آهن اصفهان یک
گل: کاسترو دقیقه ۸۳

با این نتایج استقلال همچنان با 40 امتیاز در صدر است و تراکتورسازی با 39 امتیاز به یک قدمی این تیم رسید.

روز آینده نیز ۴ بازی به شرح زیر برگزار می‌شود:

جمعه - 30/10/90  

راه آهن شهرری - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران
سپاهان اصفهان - شهرداری تبریز، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
سایپای البرز - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
پرسپولیس - مس سرچشمه، ساعت 16:40، ورزشگاه آزادی تهران
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد