فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر/ پیروزی پرسپولیس و سپاهان٬تساوی صبا

 
فوتبال روز:در ادامه هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، تیم‌ پرسپولیس برابر مس سرچشمه به پیروزی رسید و تیمهای سپاهان و راه‌آهن بر حریفان خود غلبه کردند و یک بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

 

پرسپولیس 2- مس سرچشمه یک 

 

جمعه 30 دی 1390
ورزشگاه آزادی
تماشاگر: حدود 30 هزار نفر
داور: البرز حاجی پور کمک: بهرام کیانی و محمدرضا امینی
کارت زرد: محسن زاهدی از مس سرچشمه، حسین بادامکی و مهرداد اولادی از پرسپولیس
گل: مجید باجلان دقیقه 2 برای مس سرچشمه، محمد نوری دقیقه 76  و علی کریمی (پنالتی) دقیقه 85 برای پرسپولیس

پرسپولیس: میثاق معمارزاده، ابراهیم شکوری، مجتبی شیری، علیرضا نورمحمدی، مهدی مهدوی کیا (64 علیرضا محمد)، محمد نوری، علی کریمی، حسین بادامکی (62 مازیار زارع)، غلامرضا رضایی، مهرداد اولادی و وحید هاشمیان (58 حمید علی عسگر). 

 سرمربی: مصطفی دنیزلی 

 

مس سرچشمه: حسن هوری، نادر فتح اللهی، رضا نورالهی، محسن زاهدی، مجتبی ترشیز، مسعود ابراهیمی، امیر محمدی (80 محمد منصوری)، وحید علی آبادی، مجید باجلان (63 مجتبی محبوب مجاز)، کالینز جان (50 مسلم فیروزآبادی) و علی سامره.  
 سرمربی: اصغر شرفی

نیمه اول:پرسپولیس در دومین بازی خانگی بعد از مصطفی دنیزلی فکر هرچیزی را می کرد جز دریافت گل زود هنگام از سرچشمه قعرنشین. در این بازی دنیزلی نسبت به بازی قبلی باز هم تغییری در ترکیب اصلی داشت و مهدوی کیا که در بازی های قبلی نیمکت نشین بود، برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و علیرضا محمد که در برابر شهرداری تبریز گل زده بود، بازی را از روی نیمکت آغاز کرد. بعد از گلی که باز هم نشانگر ضعف مفرط پرسپولیس در مرکز خط دفاعی بود، قرمزها به تدریج بر جریان بازی مسلط شدند و در دقیقه یازدهم روی پاس عالی محمد نوری به ابراهیم شکوری و فرار مدافع چپ خود می توانستند به گل برسند اما شکوری که در حالی که می توانست خودش ضربه بزند، به کریمی پاس داد و ضربه کریمی را نورالهی در حالتی نامتعادل برگشت داد تا جدی ترین بخت پرسپولیس در 15 دقیقه اول از دست برود. در نقطه مقابل شاگردان اصغر شرفی در زمین خودی تجمع کردند تا از اندوخته ارزشمند خود محافظت کنند.
در 15 دقیقه دوم این نیمه با وجود تسلط نسبی پرسپولیس به توپ و میدان، موقعیت آشکاری برای تیم میزبان ایجاد نشد و مس سرچشمه هم یکی دو بار با حرکات علی آبادی و کالینز جان به دروازه پرسپولیس نزدیک شد. در این دقایق عمده حرکات هجومی پرسپولیس از جناح راست پی ریزی می شد ولی کرنرها و ضربات ایستگاهی که عمدتاً مهدوی کیا زننده آن بود، منجر به خلق موقعیتی نشد
.در دقیقه 38 پرسپولیس با اعلام خطای هند مدافع مس صاحب یک موقعیت خوب از ضربه ایستگهای شد ولی ضربه علی کریمی در مرتبه اول به دیوار دفاعی خورد و توپ برگشتی را هم خود کریمی به بیرون فرستاد. بهترین بخت پرسپولیس برای جبران نتیجه در دقیقه 44 از دست رفت و پاس پشت دفاع علی کریمی با ضربه سر بی دقت بادامکی به بیرون رفت. قرمزها در سه دقیقه وقت تلف شده این نیمه هم همچنان فشار را روی دروازه حریف حفظ کردند ولی موفق به باز کردن دروازه هوری نشدند.
بعد از گلی که نوری با تیزهوشی علی کریمی به ثمر رساند، نظم و انسجام تیمی مس سرچشمه از بین رفت و تیزهوشی نوری کافی بود تا یک توپ مرده در گوشه هجده قدم را به یک پنالتی تبدیل کند

نیمه دوم: دو تیم نیمه دوم را بدون تغییر آغاز کردند و روند بازی تقریباً شبیه اکثر دقایق نیمه اول دنبال شد. باز هم پرسپولیس مالک زمین بود ولی این حفظ توپ تا پشت محوطه هجده قدم حریف ادامه می یافت و بعد از آن مدافعان باانگیزه سرچشمه، توپ را دفع می کند. در عوض مس سعی داشت در یک سوم میانی حفظ توپ کند، ولی اشتباهات فردی هافبک های اصغر شرفی مانع از آن می شد که توپ برای مدت زیادی در اختیار مسی ها باشد. 
در ادامه بازی، دنیزلی دو بازیکن مسن خود هاشمیان و مهدوی کیا را بیرون کشید تا قرمزها روش های تازه ای برای نزدیک شدن به دروازه سرچشمه پیدا کنند. با این تعویض ها، اولادی که تا زمان حضور هاشمیان، در گوش چپ بازی می کرد، سانتر فوروارد پرسپولیس شد و با تعویض بادامکی هم، نوری جلوتر آمد تا مازیار زارع هافبک دفاعی پرسپولیس باشد. در دقیقه 65 مس با پاس عمق سامره می توانست نتیجه ای عجیب رقم بزند اما فیروز آبادی در حالی که محبوب مجاز را در موقعیت بهتری می دید، خودخواهانه به توپ ضربه زد. 
 

شرح گل ها:
مس سرچشمه 1-0: فرار علی سامره مهاجم باتجربه مس از جناح چپ و پاس او به بیرون محوطه شش قدم، در میان بی تفاوتی مدافعان میانی پرسپولیس به باجلان رسید و هافبک مس در حالی که هیچ مزاحمی نداشت با یک بغل پا، سقف دروازه پرسپولیس را فرو ریخت
پرسپولیس 1-1: حرکتی که با نوری آغاز شده بود، علی کریمی را صاحب توپ کرد و جادوگر پرسپولیس که تا قبل از آن، فروغ چندانی نداشت با یک پاس فوق العاده، محمد نوری را با حسن هوری تک به تک کرد. نوک پای هافبک پرسپولیس کافی بود تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود.
پرسپولیس2-1: محد نوری که قصد عبور از مدافع مس را داشت، در گوشه هجده قدم با نوک پای مدافع مس سرنگون شد و داور اعلام پنالتی کرد. ضربه پنالتی را علی کریمی در جهت حرکت حسن هوری به گل دوم پرسپولیس تبدیل کرد
 
 نتایج سایر دیدارهای امروز: 
سپاهان یک - شهرداری تبریز صفر
گل: امید ابراهیمی پنالتی(۶۲)

سپاهان با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به صبا در رده سوم جدول قرار گرفت. شهرداری تبریز هم ۲۴ امتیازی باقی ماند.

راه‌آهن 2 - نفت تهران یک
گل: حامد نورمحمدی(۲) و امید عالیشاه (92) برای راه‌آهن و مجتبی زارع (۵۹) برای نفت تهران

نفت تهران با این نتیجه در امتیاز 36 باقی ماند. راه‌آهن هم 22 امتیازی شد.

سایپا صفر - صبای قم صفر
صبا با این نتیجه ۳۷ امتیازی شد و سایپا نیز به امتیاز ۲۷ رسید.
 
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد