فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر/ پیروزی استقلال با لوک خوش شانس

  
فوتبال روز: در آغاز دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر تیم‌های استقلال ٬راه آهن، سپاهان، شاهین بوشهر٬فولاد خوزستان٬ملوان برابر حریفان به برتری رسیدند و سایپا مقابل نفت تهران متوقف شد.

 

تراکتورسازی صفر- استقلال 2 

 

 

گل ها: 'مجتبی جباری'  در دقایق 43 و (4+90) از روی نقطه پنالتی

ورزشگاه یادگار امام،هفته 23 لیگ برتر یازدهم،یکشنبه 9/11/90

تماشاگر: 70 هزار نفر

داور وسط : محسن ترکی،کمک ها : حسن کامرانی فر- محسن فریمانی

اخطار:خسروحیدری،ساموئل (استقلال)،ابراهیمی ، حاتمی، حسینی (تراکتور)

اخراج:حاج صفی (تراکتور) 

 

تراکتورسازی:محسن فروزان، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، سید محسن حسینی، میلاد فخرالدینی(۵۵- فرزاد آشوبی)، مرتضی اسدی، لوپز(۴۶- مصطفی اکرامی)، سیاوش اکبرپور، توزی، محمد ابراهیمی(۵۸- علی علیزاده)، فرزاد حاتمی  

سرمربی: امیر قلعه نویی 

 

استقلال:سید مهدی رحمتی، ساموئل( ۹۰ - الونگ الونگ)، حنیف عمران زاده، میثم حسینی، پژمان منتظری، کیانوش رحمتی، خسرو حیدری( اسماعیل شریفات- ۷۳)، علی حمودی، مجتبی جباری، فریدون زندی، آرش برهانی(۷۵- یرکوویچ)

سرمربی: پرویز مظلومی 

 

شرح بازی: مسابقه با حملات تراکتور آغاز شد اما تصمیم محسن ترکی در اعلام پنالتی برای استقلال همه چیز را عوض کرد. تراکتورسازان با اخراج شدن یار کلیدی خود ، احسان حاج صفی عملاً برنامه های تاکتیکی خود را در این بازی غیر قابل اجرا دیدند و در نیمه دوم ، با بازی  بسته استقلالی ها که با برتری نفری این تیم همراه بود رو به اوت های دستی علیزاده کردند. تعویض های قلعه نوعی در این بازی برخلاف انتظار این مربی ، کارآیی لازم را نداشتند و این عاملی بود تا استقلال به راحتی صاحب توپ در میانه میدان باشد و حملاتی هم روی دروازه میزبان خود تدارک ببیند. تراکتورسازی هر چند با تیز هوشی محسن ترکی در بازی با ذوب آهن صاحب سه امتیاز شده بودند ولی عملاً در این بازی با بی دقتی این داور شیرازه این تیم ، با اخراج حاج صفی از هم پاشیده شد و این نتیجه رقم خورد.
 

دقایق کلیدی :

 استقلالی ها اولین حمله را روی دروازه میزبان تدارک دیدند که بلافاصله تراکتورسازی با شوت فلاویو لوپز آن را جواب داد تا هر دو تیم نشان دهند که با اراده خاصی وارد زمین شده اند.

دقیقه 17 – خطای محمد ابراهیمی و ارسال توپ توسط اکبرپور که با ضربه سر فلاویو لوپز همراه شد که رحمتی به راحتی توپ را مال خود کرد.

دقیقه 26 – اوت دستی حاج صفی و موقعیت خطرناک روی دروازه رحمتی که توپ یکی پس از دیگری از سر بازیکنان تراکتور رد شد تا دروازه ها همچنان بسته باقی بماند.

دقیقه 60- ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال و موقعیت تک به تک سید محسن حسینی که با خطای میثم حسینی همراه شد ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا داد قلعه نوعی در این صحنه به شدت درآید.
 دقیقه 70- اوت دستی علیزاده و ضربه سر توزی که می توانست دروازه استقلال را با خطر جدی مواجه کند ولی توپ با برخورد با مدافعین استقلال برگشت داده شد. 

 

 شرح گل:

صفر- 1 : ارسال کرنر توسط جباری و ضربه سر ساموئل که با برخورد به تیر دروازه برگشت خورد و توپ برگشتی با ضربه بغل پای برهانی همراه شد و در شرایطی که توپ هیچ برخوردی با احسان حاج صفی نداشت در عین ناباوری همگان داور نقطه پنالتی را نشان داد و احسان حاج صفی را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد و مجتبی جباری پشت توپ قرار گرفت و توپ را وارد دروازه تراکتورسازان قرار داد.

2-0:درحالیکه به نظر می رسید بازی با همان یک گل به پایان می رسد استقلال با خطای صادقی روی زندی صاحب یک پنالتی شد که این ضربه را هم جباری به گل تبدیل کرد. 

 

اتفاق ویژه:'خسرو حیدری' و 'جی لوید ساموئل' با دریافت کارت زرد در این دیدار، سه اخطاره شده و از حضور در شهرآورد پایتخت محروم شدند. 

 

حاشیه ها
  خروج داوران از زمین مسابقه بعد از پایان نیمه اول همراه با استقبال تماشاگران با برف های موجود بر روی سکوها بود که با فریاد برف شادی  برف شادی به طرف داوران پرتاب شد.

هواداران تراکتورسازی پس از شکست 2 بر صفر برابر استقلال شعارهایی علیه فدراسیون فوتبال سر دادند. آنها معتقد بودند فدراسیون نمی خواهد تراکتورسازی موفق باشد. هواداران تراکتورسازی همچنین شعار می دادند" ترکی - استقلال پیوندتان مبارک"

* فرزاد آشوبی که به عنوان یار تعویضی برای تراکتورسازی به میدان آمده بود با مصدومیت روبرو شد اما به دلیل اینکه تراکتورسازی سه تعویض خود را انجام داده بود مجبور شد به بازی ادامه دهد.

* استقلال برای شروع نیمه دوم با تاخیر وارد زمین شد و در همین حین بازیکنان تراکتورسازی بار دیگر داور را برای اعتراض به اعلام پنالتی دوره کرده بودند.

* هواداران تراکتورسازی هرگاه ترکی سوت می زد با شعار" پنالتی پنالتی" اعتراض می کردند.

* دقیقه ۶۱ جباری قصد داشت کرنر بزند اما هواداران تبریزی به سمت وی برف پرتاب می کردند.

* از دقیقه ۸۰ به بعد نیمی از هواداران تراکتورسازی ورزشگاه را ترک کردند.

* بعد از اینکه داور اعلام پنالتی دوم کرد تمامی هواداران تراکتورسازی برای او دست زدند.

* پس از گل شدن پنالتی دوم هواداران تراکتورسازی اکثر صندلی های ورزشگاه را از جا و به زمین پرتاب کردند. به طوری که بعد از پایان مسابقه بازیکنان به سختی به سمت رختکن رفتند.

* علیزاده مهاجم تراکتورسازی بعد از خوشحالی جباری که پنالتی دوم را گل کرده بود با او به دلیل طولانی شدن خوشحالی اش درگیر شد. 

 *پرویز مظلومی در روزی که تیمش اصلا استحقاق برد نداشت با اشتباه داور و دو پنالتی باد آورده ۳ امتیاز گرفت تا لقب لوک خوش شانس واقعا برازنده او باشد. 

 

 

سایر نتایج:

 

سپاهان یک- فجر سپاسی صفر

گل‌: مهدی کریمیان دقیقه ۵۹  

 

ملوان یک - صبای قم صفر

گل: مهدی دغاغله(۳۵)  

 

راه آهن ۲- شهرداری تبریز یک

گل‌ها:  امید عالیشاه دقیقه ۵۰ و ایمان رزاقی راد در دقیقه ۸۶ برای راه آهن و بهنام بیرانوند در دقیقه ۹۲ برای شهرداری تبریز

در دقیقه ۹۳ زارکویچ از شهرداری اخراج شد.  

 

مس کرمان ۲- داماش ۲

گل‌ها: مقداد قباخلو (۳۱) و قاسم دهنوی دقیقه 58  برای مس، افشین چاووشی در دقیقه ۹۲ و ۹۴ برای داماش  

 

سایپا صفر - نفت تهران صفر  

 

فولاد خوزستان 2 - صنعت نفت آبادان صفر

گل‌ها: حکیم نصاری 57 و سامال سعید 89

اخراج: علی ممبینی از نفت در دقیقه 53  

 

شاهین بوشهر یک - مس سرچشمه صفر

گل: بابک لطیفی 27 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد