فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آنچه دیشب در ۹۰ گذشت/ پنالتی‌های سوخته پرسپولیس و تراکتور

 

فوتبال روز:هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری برنامه 90 همانند تمام کارشناسان داوری اعلام کرد کرد پنالتی اول استقلال و همچنین اخراج احسان حاج صفی از تراکتورسازی اشتباه مسلم داور بوده است. نصیرزاده همچنین گفت که محسن ترکی یک پنالتی مسلم برای تراکتورسازی نگرفت.

 

سوال برنامه شب گذشته 90 اختصاص به پیش بینی نتیجه دربی 74 پایتخت داشت که 46درصد به پیروزی استقلال، 43درصد به برد پرسپولیس و 11درصد هم به نتیجه مساوی رای دادند. به این ترتیب استقلال شب گذشته در دربی پیامکی برنده شد و حالا باید دید روز پنجشنبه این هفته در زمین چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.   

 

* پنالتی نادرست استقلال و پنالتی سوخته تراکتورسازی

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری برنامه 90 همانند تمام کارشناسان داوری اعلام کرد کرد پنالتی اول استقلال و همچنین اخراج احسان حاج صفی از تراکتورسازی اشتباه مسلم داور بوده است. نصیرزاده همچنین گفت که محسن ترکی یک پنالتی مسلم برای تراکتورسازی نگرفت.

نکته جالب اینکه فیلمی که باشگاه استقلال مدعی بود از پشت دروازه دارد که توپ به دست حاج صفی برخورد کرده نیز پخش شد اما در آن فیلم هم این ادعا باشگاه استقلال رد و تصمیم اشتباه داور تایید شد. 

 

حسین عسگری نایب رئیس کمیته داوران که روی خط آمده بود اشتباه های محسن ترکی را تایید و از اشتباه این داور ابراز ناراحتی کرد ولی از حرف های سرمربی تراکتورسازی ناراحت بود که چرا اشتباه داور را به مسایل پشت پرده ربط داده بود آن هم در حالی که تراکتورسازی در دو دیدار ذوب آهن و شهرداری تبریز از اشتباه داوری سود برده است. 

 

*قلعه نویی: چرا کمیته داوران دست های پشت پرده را به خودش گرفت؟

امیر قلعه نویی سرمربی تراکتورسازی از حسین عسگری و مهدی تاج مسئولان کمیته داوران تشکر کرد و گفت: اینکه داوران در بازی های گذشته حق ما را داده اند را نباید اینگونه توجیه کرد که حالا در این بازی هم حق مان ضایع شود. این حرف غلطی است. محسن ترکی داور خوبی است اما بلای مسعود مرادی را سر او نیاوریم زیرا مرادی می توانست در عرصه بین المللی بیشتر پیشرفت کند. 

 

وی گفت: داوری ما رو به پیشرفت است. عنایت به داوران جوان اعتماد کرد و اکنون هم حسین عسگری آمده اما نمی دانم چرا کمیته داوران بحث دست های پشت پرده را به خود گرفته است؟ من علیه داوران و کمیته داوران حرف نزده ام اما چنین ذهنیتی در مورد تراکتورسازی وجود داشته زیرا تراکتورسازی از داوری خیلی لطمه خورده است.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد: بارها از افزایش حقوق داوران دفاع کرده ام زیرا در آلمان دیده ام که داوران در گذشته حقوق 5 هزار مارکی می گرفتند اما می خواهم بپرسم که اگر در پایان فصل تراکتورسازی سر یک امتیاز قهرمانی را از دست بدهد با این همه طرفداران عاشق خدا را خوش می آید؟ 

 

قلعه نویی گفت: رفتار هواداران تراکتورسازی در شکستن صندلی ها را محکوم می کنم اما آنها که به عشق تراکتورسازی در آن هوای سرد و برفی به ورزشگاه آمدند وقتی اشتباه داوری را دیدند از نظر  روانی تحت فشار قرار گرفتند. هرچند شکستن صندلی ها به بیت المال ضربه می زند و پولش از همان مالیات تماشاگران گرفته می شود اما همه جای دنیا از این اتفاق ها رخ می دهد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که با این بارش های برف و باران و تدبیر مسئولان دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کند. 

 

 هنگامی که تصاویر شکستن صندلی ها در ورزشگاه یادگار امام تبریز پخش می شد، هوشنگ نصیرزاده که در استودیو حضور داشت با تفبیح این حرکت، تاکید کرد که در اهواز تاکنون حتی یک صندلی هم شکسته نشده است. 

 

*مظلومی: طرفداران بعد از برد پرسپولیس برایم لقب جدید انتخاب می کنند

پرویز مظلومی سرمربی استقلال که روی خط آمده بود گفت: انشاءالله بعد از برد دوباره پرسپولیس طرفداران برایم لقب جدید انتخاب می کنند و ما به احترام 46 درصدی که استقلال را برنده می دانند پرسپولیس را شکست می دهیم. 

 

وی درباره دیدار با تراکتورسازی گفت: من هم قبول دارم داور اشتباه کرد و پنالتی به سود استقلال گرفت اما در دیدارهای گذشته هم استقلال از اشتباه داوری ضربه دیده و پنالتی هایی به سود ما گرفته نشده است. در آن جو ورزشگاه داور، مربیان و بازیکنان می توانستند درست تصمیم بگیرند؟ از شروع گرم کردن بازیکنان قبل از بازی به ما گلوله برف می زدند و در نیمه دوم آنقدر برف پرتاب کردند که من سنگر گرفتم و نتوانستم لب خط بروم و بازیکنانم را هدایت کنم. من اهل جنجال سازی نیستم و واقعیت را می گویم. 

 

سرمربی استقلال گفت: با این جوسازی هایی که می شود نگران داوری در دربی هستم. حسین عسگری باید حواسش را جمع کند. اینکه می گویند محسن ترکی استقلالی است درست نیست. تراکتورسازی 6 امتیاز با مسایل داوری گرفته و می خواهم بدانم اگر آن 6 امتیاز نبود این تیم اکنون در کجای جدول قرار داشت. ما هم 7 امتیاز بیشتر از بقیه تیم ها داشتیم و در نهایت 6 امتیاز از دست دادیم. 

 

* جعفری و شبهه عمدی بودن اشتباهات داوری علیه تراکتورسازی

محمد حسین جعفری مدیرعامل تراکتورسازی گفت: اشتباه های زیادی داوران علیه تیم ما مرتکب شدند و به این ترتیب این ذهنیت که داوران علیه تراکتورسازی هستند پیش آمد. وقتی تیم ما به صدر نزدیک می شد این اشتباه ها رخ می داد و در نیم فصل هم با مسئولان کمیته داوران جلسه گذاشتیم از آنها خواستیم داوران با دقت بیشتری قضاوت کنند اما زمانی که دوباره تراکتورسازی به صدر رسید شاهد اشتباه داوری بودیم و این شبهه عمدی بودن اشتباهات به ضرر تراکتورسازی را در تماشاگران ما ایجاد کرده است. اگر این بازی در هفته 34 لیگ برتر بود آیا بازهم می شد با یک عذرخواهی مسئله را تمام شده دانست؟ 

 

* ستار همدانی: جباری در حضور مظلومی به قلعه نویی بی حرمتی کرد

ستار همدانی مربی تراکتورسازی گفت: هنگام رفتن به سمت رختکن بودیم و امیر قلعه نویی که خیلی عصبانی بود با مربیان تیم تراکتورسازی حرف می زد. بازیکنان استقلال جلوتر حرکت می کردند که جباری برگشت و در حضور مظلومی به قلعه نویی بی احترامی کرد و رفتار غلطی انجام داد. نمی دانم چطور بازیکن به خودش اجازه می دهد که علیه سرمربی که سال ها برای استقلال زحمت کشیده و افتخار آفریده بی احترامی کند. این مسئله در حضور مظلومی رخ داد و نمی دانم چرا مظلومی واکنشی نشان نداد. ما در تراکتورسازی برای مقابله با بازیکن سالاری مهدی کیانی را کنار گذاشتیم اما این اتفاق در استقلال رخ نمی دهد. 

 

مظلومی در واکنش به این موضوع گفت: من چیزی ندیدم و بهتر است با خود جباری در این زمینه حرف بزنید. من ندیدم جباری به قلعه نویی بی احترامی کند ولی حتما به جباری حرفی زده اند که او جواب داده است! هرچند نمی پذیرم بازیکن  به مربی بی احترامی کند. 

 

* قهرمانی 2 پنالتی پرسپولیس را نگرفت

در کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن هم مشخص شد دو پنالتی پرسپولیس را محسن قهرمانی نگرفته است. ضمن اینکه نصیرزاده تاکید کرد که قاضی از ذوب آهن باید اخراج می‌ شد. 

 

* رویانیان: امیدوارم نتیجه دربی روی اتفاقات غیرفوتبالی رقم نخورد

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم روی خط آمد و گفت که برای برنامه 90 پیامک زده و در نظر سنجی برنامه شرکت کرده و رای به برد پرسپولیس داده است. او گفت که پرسپولیس برای دیدار روز پنجشنبه بازیکن مصدوم، محروم، مجروح و زندانی ندارد!

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: معتقدم 43 درصدی که رای به برتری پرسپولیس داده اند و 11 درصدی هم که به تساوی رای داده اند پرسپولیسی هستند زیرا پرسپولیس دو سه بار پیاپی به استقلال باخته و آنها هم که رای به تساوی داده اند در واقع طرفدار پرسپولیس هستند و به این ترتیب 54 درصد پرسپولیسی هستند. 

 

وی ادامه داد: می‌توانیم در دربی پیروز شویم و فقط امیدوارم اتفاقات غیرفوتبالی نتیجه را رقم نزند که البته بعید می دانم تیم بزرگ استقلال چنین کارهایی کند.

رویانیان همچنین گفت که پول دنیزلی را از محل فروش علیرضا حقیقی به روبین کازان تامین کرده و بابت این انتقال یک میلیون و 400 هزار دلار به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده است.

رویانیان از سرپرستی احتمالی محمد زادمهر در پرسپولیس خبر داد و گفت که او جلسه ای با دنیزلی داشت و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند به تیم ما کمک و بازیکنان را کنترل کند و حضورش مثبت است. 

 

مدیرعامل پرسپولیس در مورد جریمه 15 درصدی میثاق معمارزاده بعد از شکست برابر نفت آبادان گفت: او از دیدار با ملوان تحت تعقیب کمیته انضباطی ما بود زیرا در آن بازی هم عملکرد ضعیفی داشت ولی دست نگه داشتیم و بعد از شکست برابر نفت آبادان این جریمه او اعمال شد. 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد