فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ استقلال مظلومی همچنان در سراشیبی سقوط

  

فوتبال روز:در آغاز هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال با توقف برابر سایپا دو امتیاز از دست داد و ذوب آهن مقابل مس سرچشمه متوقف شد.

 

استقلال 2- سایپا 2 

 

ورزشگاه آزادی- دوشنبه 17 بهمن‌ماه 90

لیگ برتر- هفته 25

تماشاگر : 2000 نفر

داور : احمد صالحی

اخطار : عباس محمدرضایی (60 )کریم انصاری فرد (81 ) مرتضی ابراهیمی (86 )

علی لطیفی (88 )ابراهیم صادقی (91 ) سایپا

گلها : امین منوچهری (32-54 )سایپا ، فریدون زندی (58-89 )استقلال

سایپا : وحید مهدی‌خانی، سید اسحاق سبحانی، علی لطیفی، مهدی خیری ، امین منوچهری(سجاد شهباززاده76 ) ، مرتضی ابراهیمی ، عباس محمد رضایی(روزبه شاه علیدوست 66 ) ، ابراهیم صادقی ،مجید غلام نژاد ،پیروز قربانی ،کریم انصاری فرد 

 سرمربی : مجید صالح 

 

استقلال: سید مهدی رحمتی ،پژمان منتظری ،مهدی امیر ابادی ،کیانوش رحمتی ،خسرو حیدری ،فریدون زندی ،حنیف عمران زاده ،جوادشیرزاد(اسماعیل شریفات 46)، آرش برهانی، ساموئل (یرکوییچ 77)، میلاد میداودی (محسن یوسفی46)

سرمربی: پرویز مظلومی 

 

شرح بازی

استقلال، بعد از ان شوک ده دقیقه پایانی در دربی 74 پایتخت ، که بدجوری اسیر تفکرات مصطفی دنیزلی شدند و به نوعی صدر نشینی را به‌خاطر تفاضل گل کمتر به زرد پوشان اصفهان سپردند. برای زین کردن اسب خود و باز پس گیری صدر جدول به دیدار شاگردان مجید صالح رفتند که در نیم فصل دوم نتایج خوبی را کسب کرده بودند و تا پایان هفته 24 با 30 امتیاز در کمر شکن جدول ان هم در رده نهم جا خوش نموده بودند . 

 

نیمه اول

پرویز خان مظلومی اینبار شاگردانش را از واقایع تلخ دربی بخوبی اگاه کرده بود ، و کما کان با همان ترکیب 1-3-2-4 و با قرار دادن ارش برهانی در نوک پیکان تیمش و با توجیه " احتیاط " به مصاف زانتیا سواران فرستاده بود .

تیم سایپا نیز با قرار دادن کریم انصاری فر تک مهاجم خود و با گماردن چهار هافبک در خط میانی به هیچ عنوان دوست نداشت نبض بازی را به استقلالی‌ها بسپارد . با این اوصاف تا 15 دقیقه زمان ابتدایی مسابقه، ابی‌پوشان برتری نسبی در تملک توپ ومیدان داشتند ، اما مهاجمان و هافبکهای استقلال موقعیت چشمگیری را روی دروازه سایپا رقم نزدند . بعد از این دقایق میلاد میداودی با یک شوت کاشته وحید مهدی خانی را به واکنش وا داشت ،تا بلکه بتواند دیگر همبازیان تیم استقلال را به حمله بیشتر اماده کند ، و لیکن خبری از این مهم نبود . شاگردان مجید صالح با تجمع در داخل زمین خودی و پرسینگ یاران استقلال اجازه خود نمایی را به ابی پوشان نمی دادند ، و چشم به ضد حمله دوختند ، که همین حربه کار ساز شد. ابراهیم صادقی کاپیتان باتجربه سایپا از سمت راست تیم سایپا پابه توپ نفوذ کرد و پاس طلایی خود را به عباس محمد رضایی سپرد که رضایی با پاس عرضی خود امین منوچهری را در دهانه دروازه رحمتی صاحب موقعیت کرد که وی گل برتری سایپا را با یک بغل در درون دروازه استقلال جای داد . 

 

نیمه دوم

استقلالی ها در بدو شروع نیمه دوم ، دو تعویض را در دستور کار خود قرار دادند . انها جواد شیر زاد را خارج کردند و محسن یوسفی شوتزن را به جای وی به بازی گماردند ، انان اسماعیل شریفات را نیز به جای میلاد میداودی اسیب دیده به بازی فراخواندند . استقلالی ها با ایجاد مثلث خسرو حیدری، فریدون زندی و مهدی امیرآبادی در جناح راست پایه گذار حملات خود روی دروازه سایپا شدند تا بتوانند گل تساوی را به ثمر برسانند . اما همان حربه ضد حمله در نیمه اول اینبار با هجوم کریم انصاری فر گریبانگیر استقلالی ها را گرفت . مهاجم ملی پوش سایپا از میانه زمین استارت سریعی زد و در کنج محوطه جریمه استقلال پاس خود را به امین منوچهری داد که وی با یک بغل پای ، فنی برای دومین مرتبه دروازه رحمتی را گشود . استرس نزد استقلالی ها بعد از خوردن دو گل بیشتر شد ولی انها به حملاتشان افزودند ، تا اینکه فریدون زندی از یک ضربه کاشته با پای چپ توانست یکی از گلهای خورده تیمش را جبران کند. استقلالی‌ها در انتها باز هم بر حملات خود افزودند اما نتوانستند تیم برتر میدان باشند.

 

شرح گلها :

1-0 سایپا : ابراهیم صادقی در جناح راست نفوذ کرد و پاس روبه جلوی خود را به عباس محمد رضایی سپرد که پاس عرضی وی در دهانه دروازه استقلال با ضربه امین منوچهری گل اول را برای سایپا رقم زد .

 2-0 سایپا: وقتی کریم انصاری فرد از میانه زمین با یک استارت سریع پا به فرار گذاشت ، در پشت محوطه جریمه استقلال پاس عالی خود را به امین منوچهری واگذار کرد که وی با یک بغل پای فنی دروازه رحمتی را باز کرد.

2-1 استقلال: فریدون زندی با پای چپ از فاصله 20 متری شوت کاشته را زیر تاق دروازه وحید مهدی خانی چسباند .

2-2 استقلال: باز هم فریدون زندی با یک ضربه کاشته  از کنج سمت چپ محوطه جریمه سایپا توانست دروازه سایپا را باز کند.

 

دقایق کلیدی :

15 ؛ شوت کاشته میداد میداودی از فاصله 22 متری را وحید مهدی خانی با مشتهای گره کرده به داخل زمین برگشت داد .

27 ؛ سانتر ارش برهانی بر روی نقطه پنالتی پایپا ، با ضربه سر چکشی ساموئل روبه رو شد که دروازه بان سایپا آن را در اغوش گرفت .

37 ؛ وقتی پاس عرضی هافبکهای سایپا در داخل شش قدم استقلال به امین منوچهری رسید ، وی با حالت نا متعادل شوتی را روانه دروازه کرد که مهدی رحمتی آن را گرفت .

88؛ یرکوویچ در حالت تک به تک با دروازه بان سایپا قرار گرفت ، که دروازه بان سایپا با یک خروج به‌جا مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

 

اتفاق ویژه:

در دقیقه91 بازی حنیف عمران‌زاده سانتر ارسالی از جناح چپ خط دفاعی سایپا را با پروازی بلند وارد دروازه حریف کرد اما داور برخورد دو بازیکن استقلال با دروازه‌بان استقلال را خطا تشخیص داد و این گل مردود شد. اگر این گل قبول می‌شد استقلال دقیقا به همان شکلی سایپا را شکست می‌داد که خودش مقابل پرسپولیس شکست خورده بود.


حاشیه:

* امید روانخواه که چند سال است در استقلال حضور داشت امروز روی نیمکت سایپا حضور داشت. این بازیکن به سمت مظلومی و نیمکت استقلال نرفت و البته مورد تشویق تماشاگران هم قرار نگرفت. از سوی دیگر پیروز قربانی مورد تشویق هواداران استقلال قرار گرفت و آنها این بازیکن را پیروز بامعرفت خطاب می‌کردند. قربانی هم سمت نیمکت استقلال نرفت. 

 

 

 

  مس سرچشمه صفر -  ذوب‌آهن  صفر 

 

دیدار تیم‌های مس سرچشمه و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه باهنر کرمان در حضور ۲۰۰ تماشاگر آغاز شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم بازی سردتر از نیمه اول دنبال شد به طوری که این دیدار سردتر از هوای کرمان بود.

قضاوت این مسابقه بر عهده محمود رفیعی بود. وی از مس سرچشمه به خانکی و مسعود ابراهیمی و حسن هوری در حالی که روی نیمکت بود و به داور اعتراض کرد و سینا عشوری از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد. ضمن اینکه در دقیقه ۳۰ حیدر رضایی دستیار شرفی به دلیل اعتراض به داور اخراج شد.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد