فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بهمن فروتن، سرمربی تیم مجتبی جباری!

بهمن فروتن، سرمربی تیم مجتبی جباری!
برتری ۱۰ بر یک تیم استقلال تهران مقابل آپادانا شاید موضوع چندان مهمی نباشد اما، زمانی که مشخص می‌شود، مدیرعامل این تیم "مجتبی جباری" بازیکن تیم استقلال و سرمربی آ‌ن "بهمن فروتن" جاذبه‌های این تیم افزایش پیدا می‌کند. در هر صورت فروتن پس از شکست سنگین تیمش طبق معمول حرف‌های جالبی از فوتبال ایران داشت که بیان کرد.
بهمن فروتن درباره‌ی شکست سنگین تیمش در بازی مقابل استقلال گفت: آپادانا در حال حاضر در لیگ دسته اول تهران حضور دارد و تیم ما یک روز پیش از بازی مقابل استقلال با تیم پودرآوران در این مسابقات روبرو شده بود و پس از آن نیز بازیکنان به استخر و سونا رفته بودند. با این حال به دلیل ارزشی که بازی مقابل استقلال برای ما داشت و قصد داشتیم تا در یک بازی سنگین به تیم ما فشار بیاید، قدم در این بازی گذاشتیم و در نیمه‌ی نخست بازیکنان اصلی ما در میدان بودند با نتیجه‌ی خفیف دو بر یک شکست خوردیم. ضمن آنکه همین شکست نیز به دلیل برخی اشتباهات فردی رخ داد اما، در نیمه‌ی دوم برخی بازیکنان ذخیره را به میدان فرستادیم و با توجه به شرایطی که توضیح دادم و بازی که یک روز قبل از بازی استقلال انجام داده بودیم، بنابراین نتیجه‌ی به دست آمده مقابل استقلال چندان دور از انتظار نبود، ضمن آنکه از عملکرد تمامی بازیکنان راضی هستیم.
فروتن درباره‌ی شرایط تیم آپادانا گفت: این تیم متشکل از یک سری بازیکن دانشجو است که به هیچ عنوان فوتبال را از تیم‌های پایه‌ای آغاز نکرده‌اند بلکه از دوران دانشجویی وارد رشته‌ی فوتبال شدند.
وی درباره‌ی مدیریت باشگاه نیز گفت: مدیرعامل باشگاه آپادانا مجتبی جباری است.
فروتن افزود: در هر صورت "جباری" تصمیم گرفته تا از نظر مالی به این تیم کمک کند و این موضوع که یک بازیکن به جای آنکه پول خود را صرف مسایل دیگر کند، به دنبال سرمایه‌گذاری در فوتبال است، بی‌تردید یک موضوع قابل تقدیر است.
فروتن درباره‌ی تیم استقلال تهران نیز گفت: به نظر من استقلال مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و تصور می‌کنم با توجه به اینکه در سه جام مختلف حضور دارد، اگر از نظر آسیب دیدگی بازیکنان و یا ضربه‌های داخلی دچار مشکل نشود، یکی از این سه جام را به خود اختصاص خواهد داد.
وی افزود: البته اگر قلعه‌نویی از این تیم جدا شود، با توجه به جایگاه خاصی که وی در تیم استقلال دارد، صد درصد خلاء او سبب لطمه خوردن و کم شانس شدن استقلال می‌شود.
بهمن فروتن درباره‌ی بازی تیم‌های ایران و امارات نیز گفت: به نظر من امارات قدرتمندترین حریف ما نیست اما، این بازی دشوارترین بازی ایران است. چرا که امارات در لبه‌ی پرتگاه قرار دارد و ما باید این تیم را به داخل پرتگاه هل دهیم. به همین دلیل امارات به ما به آسانی اجازه نخواهد داد تا این کار را انجام دهیم. تصور کنید اکنون ایران در چنین وضعیتی قرار داشت و آن وقت ببینید ایران چگونه بازی می‌کرد.
وی افزود: معتقدم حتی یک امتیاز از این بازی نیز ما را به جام جهانی آفریقای جنوبی نزدیک‌تر خواهد کرد چرا که با کسب یک امتیاز امارات هم‌چنان صاحب شانس می‌ماند و بی‌تردید برای سایر حریفان ایران نیز دردسرساز خواهد بود.
فروتن ادامه داد: در هر صورت شاید تفاوت باخت یا مساوی تنها یک امتیاز باشد اما، کسب تساوی در خانه‌ی حریف روحیه‌ی بازیکنان ایران را بالا می‌برد.
فروتن درباره‌ی ویژگی‌های مربی‌گری "علی دایی" نیز گفت: معتقدم کل فوتبال ما از خوش‌شانسی‌های علی دایی بهره‌برداری می‌کند، با این حال دایی باید کمی از نظر فنی بیشتر برای تیم ملی زحمت بکشد و کار خود را چندان ساده نگیرد. چرا که اگر شانس دایی تمام شود، دودش به چشم تمام فوتبال ایران خواهد رفت.
فروتن که سابقه‌ی حضور در فوتبال آلمان را نیز دارد، درباره‌ی دوران کوتاه فعالیت پیر لیتبارسکی در فوتبال ایران نیز گفت: بی‌تردید لیتبارسکی با ورنر لورانت فاصله و تفاوت بسیاری دارد. در هر صورت لیتبارسکی همکار من است و قصد ندارم بگویم او مربی خوبی بوده یا نه. در هر صورت لیتبارسکی تجربه‌ی لازم را ندارد و هنوز در شغل مربی‌گری فوتبال جا نیفتاده است. برعکس لورانت که سال‌ها در فوتبال آلمان کار کرد و در نهایت به قاره آسیا آمد اما، لیتبارسکی هنوز ستون‌های مربی‌گری‌اش را مستحکم نکرده است. او زمانی که به ایران آمد، فیلم بازی‌هایش در سال‌های دور را نشان داد تا بتواند خود را تثبیت کند. همین موضوع تفاوت او با علی دایی را نشان می‌دهد. چرا که دایی تلاش نکرد با فیلم گل‌هایش خود را مطرح کند بلکه او متوجه شد وارد یک دنیای جدید به نام مربی‌گری شده است و سرسختانه در حال تلاش است تا خود را با شرایط این دنیای جدید وفق دهد. با این حال معتقدم فوتبال ما با لیتبارسکی بد نبود با این حال لیبتارسکی واقعیات فوتبال ایران را درک نکرده بود و شاید به همین دلیل بود که متوجه نشد در فوتبال ایران نمی‌توان یک روز مانده به مسابقه بازیکنان را سه هزار متر دواند. البته شاید این اتفاق در فوتبال آلمان رخ دهد اما، در هر صورت لیتبارسکی تکنسین خوبی نبود تا از تمامی ابزارهایش برای موفقیت تیم سایپا استفاده کند.
بهمن فروتن درباره‌ی "دی‌کارمو" بازیکن برزیلی تیم پرسپولیس نیز نظرات جالبی دارد. او در این باره گفت: دی‌کارمو یک بازیکن عالی و یک نوک حمله فوق‌العاده بود. در هر صورت از نظر فیزیک بدنی و همچنین هوشیاری من او را بسیار قبول دارم. ما باید ببینیم در فوتبال کشورمان تا چه اندازه به این بازیکن جوان فرصت دادیم. ما دو سال تمام آرش برهانی را تحمل کردیم تا او کمی بهتر شود اما، حتی حاضر نشدیم یک ماه به این بازیکن برزیلی مهلت بدهیم. در تیم دورتموند آلمان بازیکنی به نام فرانک میل بود که بازیکن تیم ملی آ‌لمان بود و در یک بازی پس از دریبل زدن دروازه‌بان در دو قدمی دروازه توپ را به تیر زد. بنابراین این اتفاق‌ها ممکن است برای بزرگترین بازیکنان جهان رخ دهد.
وی افزود: زمانی که کوین کیگان در تیم هامبورگ آلمان حضور داشت، در فصل اول مسوولان باشگاه قصد داشتند او را اخراج کنند اما، در فصل دوم کیگان به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد. در هر صورت شاید تنها اشکال این بود که ما دی‌کارموی پنجاه هزار دلاری را پانصد هزار دلار خریدیم و تا اندازه‌ای هم اشتباه افشین قطبی بود که بیش از اندازه برای این بازیکن تبلیغ کرد و اجازه نداد او توانایی‌های خود را به مرور نشان دهد.
وی افزود: در هر صورت اگر دی‌کارمو خرید تیم پرسپولیس بود، من تمام تلاش خود را انجام می‌دادم تا او از فوتبال ایران نرود اما، مشکل اینجا بود که دی‌کارمو به صورت قرضی به پرسپولیس آمده بود و بی‌تردید پس از نشان دادن توانایی‌هایش با یک قرارداد خوب مالی که نصیب دیگران می‌شد، به یک تیم خارجی می‌رفت. به همین دلیل من نیز با وجود آنکه برای از دست دادن چنین بازیکن بزرگی زجر می‌کشیدم، اما درباره‌ی رفتن او صحبتی نکردم.
وی در پایان گفت: اگر به دی‌کارمو فرصت می‌دادیم حتی این بازیکن می‌توانست آقای گل فوتبال ایران شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد