فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شب سخت رئال مادرید در نیوکمپ

دنیای فوتبال: ساعت 30 دقیقه بامداد فردا، ورزشگاه 51 ساله نیوکمپ یکی از شب‌های به یاد ماندنی‌ خود را با‌ صدوپنجاه‌وسومین ال‌کلاسیکو تجربه می‌کند. از اولین بازی 2 تیم در تاریخ فوتبال اسپانیا از 17 فوریه 1929 تاکنون 152 ال کلاسیکو انجام شده که رئال در 24 مسابقه و بارسلونا در 18 مسابقه پیروز شده‌اند و دیگر بازی‌ها به تساوی انجامیده است.

در طول این نیم‌قرن، ورزشگاه نیوکمپ بارها برد بارسلونا را در این تقابل دیده و هواداران دوآتشه آبی و اناری را با شادی به خانه‌هایشان فرستاده، اما در 3 فصل اخیر به یاد ندارند که آنها از بازی تیمشان راضی بوده باشند. همین موضوع باعث شده هواداران تیفوسی بارسا بیش از اندازه نسبت به بردن در بازی امشب حساسیت نشان دهند.

پپ گواردیولا، سرمربی جوان و 37 ساله بارسلونا هم که مخالفت‌های بسیاری را در بدو ورود مقابل خود می‌دید، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: برای ما این مهم است که در بازی شنبه شب به نتیجه‌ای برسیم که هواداران ما می‌خواهند. مطمئن هستم طرفداران تیم از ما برد می‌خواهند و ما آنها را به این نتیجه می‌رسانیم.

در مقابل، رئال با سرمربی جدیدش غیرقابل پیش‌بینی‌‌تر از همیشه است.

خوان ده لا کروز راموس که چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا اولین حضورش روی نیمکت رئال را تجربه می‌کرد، با پیروزی 3 بر صفر مقابل زنیت، 45 هزار تماشاگر حاضر در سانتیاگو برنابئو را به بازگشت رئال امیدوار کرد. خوان ده راموس که در تاتنهام کارنامه‌ای ناموفق داشت و مورد قهر مسوولان این تیم لندنی قرار گرفته بود، بر خلاف برند شوستر آلمانی معتقد است رئال مقابل بارسا به نتیجه دلخواهش می‌رسد.

اگرچه رئال در چند بازی خانگی بارسلونا به برد رسیده، اما از زمانی که ورزشگاه نیوکمپ (با برد 4 بر صفر بارسا مقابل رئال در سال 1951) افتتاح شده، رئال فقط 2 بار در این ورزشگاه پیروز شده و اتفاقا هر 2 بازی هم در ماه دسامبر برگزار شده است. اولین باخت بارسلونا در نیوکمپ 7 دسامبر 2003 ثبت شد؛ مسابقه‌ای که روبرتو کارلوس و رونالدو برای رئال گل زدند و کلایورت تنها گل بارسا را در آخرین دقایق بازی زد تا باخت بارسا کمی خفیف‌تر باشد.

دومین باخت خانگی بارسلونا در نیوکمپ هم 23 دسامبر 2007 رقم خورد که باز هم در آن یک برزیلی به نام خولیو باپتیستا گل زد و حالا گواردیولا به دنبال آن است که به ناکامی بارسا در ماه دسامبر خاتمه دهد. مشخصا رئال مادرید مقابل بارسلونا و هوادارانش شب سختی را در پیش دارد. 
 
                            برای دیدن بقیه اخبار در قسمت عنوان

                          آخرین یادداشتها روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد