فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نصیرزاده:مسابقات کشورهای حوزه خلیج فارس خلاف اساسنامه فیفا است.


دنیای فوتبال: کارشناس مسایل حقوقی ورزش گفت: مسابقات کشورهای حاشیه خلیج فارس که با نام جعلی برگزار می شود خلاف اساسنامه فیفا است.

هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق ماده 3 اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال برگزاری این بازی ها خلاف قانون است. این قانون تصریح کرده است تمام کشورهای عضو فیفا از گرایش های نژاد پرستی از حیث رنگ و زبان از یک سو و مسایل سیاسی از سوی دیگر به طور کلی منع شده اند.
وی افزود: در پایان این ماده از اساسنامه آمده؛ امکان دارد کشورهای متخلف محروم یا از فیفا اخراج شوند.برگزاری مسابقاتی با نام جعلی خلیج عربی و با اهداف کاملا سیاسی بر خلاف ماده 3 اساسنامه فیفا است. فدراسیون فوتبال ایران باید به هیات رئیسه فیفا در این زمینه شکایت کند.
کارشناس مسایل حقوقی ورزش تاکید کرد: متاسفانه فدراسیون فوتبال تمام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله قطر که بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست اساسنامه داخلی ندارند و به صورت کاملا سنتی اداره می شوند. دولت در اداره فوتبال آنها دخالت مستقیم دارد اما با این حال فیفا تاکنون این کشورها را با محدودیت مواجه نکرده است
نصیرزاده ادامه داد: برخی از شرکت های فعال در این کشورها از جمله هواپیمایی امارات با پرداخت مبالغ هنگفتی به عنوان حامی مالی فیفا فعالیت می کنند. به همین دلیل با آنها برخورد نمی شود.
وی افزود: فدراسیون فوتبال ایران در صورت ادامه یافتن چنین مسابقاتی در سال های آینده می تواند تهدید کند مسابقاتی نظیر این بازی ها که حاکمیت تمامی جزایر ایران را در خلیج فارس نشان می دهد را برگزار کند. مثلا مسابقاتی با نام بحرین ایرانی برپا کند. 
 

                           برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید 

 

             قابل توجه مدیران سایتها: برای افزایش آمار بازدید سایتتان  

          عضو لینگ باکس بهترین سایتهای ایرانی در انتهای وبلاگ شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد