فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

وقتی دولت همه کاره باشد


دنیای فوتبال:ورزشگاه‌های غرق شده در آب و گل 

1- محمد علی‌آبادی وقتی می‌خواهد در میان اهالی فوتبال حضور یابد و درباره مسائل فوتبال سخنرانی کند، موضوع هر چه باشد و جمع به هر بهانه‌ای دور هم جمع شده باشند با لحن جالب توجهی، بحث را به‌سمت ساخت و ساز ورزشگاه‌ها می‌کشاند و از افتخارات دولت در این عرصه می‌گوید. رئیس سازمان تربیت‌بدنی ادعا دارد لطفی که به جامعه فوتبال با بحث ساخت ورزشگاه‌ها کرده است مطمئنا هم اهالی فوتبال باید تا مدت‌ها قدردان محبت‌های رئیسی باشند که البته خودش علاقه فراوانی برای ریاست در فدراسیون فوتبال داشت.
2- تصاویری که دیروز از ورزشگاه‌های ایران در تلویزیون نشان داده شد، تاسف‌آور بود. ورزشگاه غرق در آب و زمین گل‌آلود سردار جنگل و همچنین زمین شماره 2 سعد‌آباد مشهد که همه‌چیز جز چمن سبز در آن دیده می‌شد نشان می‌دهد سازمان تربیت‌بدنی چه عملکردی در این حوزه داشته است. گویا اصرار سازمان بر «کمیت» آنها را دچار غفلتی بزرگ کرده است تا از «کیفیت»ها باز بمانند و به عملکردها و دستاوردهای‌شان نگاهی بیندازند. آنگونه که مشخص است یا این واقعیات را از رئیس سازمان پنهان می‌کنند یا جناب رئیس به این موضوعات توجهی ندارد. در حالی‌که «مهندس» علی‌آبادی بهتر از هر فرد می‌داند که موضوع شیب‌بندی در زمین چمن و پیست تارتان تا چه میزان اهمیت دارد.
3- موضوع مهم در این ساخت‌وسازها این است که بر این پروژه‌ها مهر «ملی» خورده است و انگشت اتهام را به‌سمت دولت باز می‌گرداند. اگر این ساخت‌وسازها «استانی» یا «محلی» بود، می‌شد بخشی از واقعیت‌ها را کتمان کرد اما وقتی دولت می‌خواهد مسئول اجرا باشد، تکلیف مشخص است.
4- موضوع ساخت‌وساز «نامناسب» ورزشگاه‌ها تکرار ماجرای همیشگی «همه‌کاره» بودن دولت در تمامی سطوح است. متاسفانه در ساخت ورزشگاه‌ها دولت در مقام طراح، پیمانکار و ناظر تمامی مسئولیت‌ها را بر عهده داشته است و به این شکل چشم بر بسیاری از نواقص بسته است. این درد تاریخی درباره حضور دولت در تمام زمینه‌ها همیشه خروجی زیانباری داشته است چرا که وقتی بودجه از جیب ملت باشد مطمئنا هزینه‌ها نیز به هر شکلی چشم‌پوشی می‌شود. در ساخت ورزشگاه‌‌ها شرکت دولتی تجهیز بر پروژه‌ها نظارت کرد و چون با مجری در یک‌طرف میز قرار داشتند برای همین چشم بر نقص‌ها بستند، دقت لازم را به‌عمل نیاوردند. نتیجه‌اش امروز در تصاویر تلویزیونی مشهود است.
5- بسیاری بر اجرای این پروژه‌ها پسوند «سیاسی» گذاشته‌اند تا عملکرد دولت نهم در این بخش را نوعی عوام‌فریبی جلوه دهند اما امیدواریم چنین تلقی ژورنالیستی صحت نداشته باشد، اما همین که درباره ورزشگاه سلیمی کیا می‌گویند چمنش بدن را از بین می برد و یا چمن ورزشگاه رشت ویران است و همچنین کیفیت چمن استادیوم کرمان مناسب نیست نشان از اخبار ناامیدکننده‌ای از ساخت‌وساز سازمان در استان‌ها است.
 
مشکل همین است، دولت همه کاره شده و بیشتر از «دقت» به «اتمام» پروژه‌ها توجه می‌کند، بیشتر از «کیفیت» به «کمیت» ساخت‌وسازها نگاه می‌کند و به‌خاطر همین باید با این وضعیت کنار بیاییم. ورزشگاه‌‌هایی پر از نقص و اشکال که با کمترین ریزش برف و باران همه زشتی‌هایشان را رو می‌کنند. 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد