فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مهدوی‌کیا: خداحافظی از تیم‌ملی بعد از جام‌جهانی


دنیای فوتبال:نیمکت‌نشینی‌های ممتد و طولانی‌مدت مهدوی‌کیا با تیره‌روزی‌های فونکل و آینتراخت‌فرانکفورت گره خورده تا آینده ابهام‌آمیز کاپیتان تیم‌ملی در بوندس‌لیگا یکی از نگرانی‌های تیم‌ملی در آستانه سه بازی حساس خود باشد 

او البته با رد خداحافظی‌اش از تیم‌ملی، اوضاع و احوال در آینتراخت را طبیعی و آرام توصیف می‌کند و در رویای سومین حضور خود در جام‌جهانی به‌سر می‌برد.


 بوندس‌لیگا به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود و تو هنوز نیمکت‌‌نشینی در آینتراخت را تجربه می‌کنی. شرایط و جایگاهت در بوندس‌لیگا را چطور توصیف می‌کنی؟

در این فصل با مصدومیت‌های زیادی مواجه شدم و به‌هر حال این‌جا بوندس‌لیگاست و بازیکنان آماده خیلی زود جای بازیکنان مصدوم را می‌گیرند.


 اما تو پس از رفع مصدومیت هم نتوانستی جایگاهت در آینتراخت را به دست بیاوری.

پس از مصدومیت و در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول مقابل آرمینیا بیله‌فلد و هامبورگ به‌طور ثابت بازی کردم اما ادامه این روند به‌نظر فونکل هم بستگی داشت.


  به‌نظر می‌رسد حضور بازیکنــــان آماده‌ای مثل هوفر که بهترین پاســــور آینتراخت در این فصل بوده، نیمکت‌نشینی‌های تو را نسبتا طولانی کرده است. خودت چه چیزی را دلیل نیمکت‌نشینی می‌دانی؟

من مشکلی ندارم و از لحاظ بدنی هم در شرایط خوبی قرار دارم اما در مقطعی از فصل از این هم آماده‌تر بودم و فونکل به من بازی نمی‌داد.


  با ادامه این روند، احتمال جدایی تو از آینتراخت وجود دارد؟

هنوز چیزی مشخص نیست. من یک‌سال دیگر با آینتراخت قرارداد دارم و می‌خواهم اینجا بمانم. تجربه بازی در بوندس‌لیگا به من یاد داده که برای به‌دست آوردن جایگاه مبارزه کنم. در نیم‌فصل اول به‌عنوان مدافع راست بازی می‌کردم اما پس از صحبت‌هایی که با فونکل داشتم، قرار شد مهاجم گوش راست بازی کنم. برای بازی در این پست مبارزه می‌کنم.


 در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر کناره‌گیری تو از تیم‌ملی ایران به‌گوش رسیده، صحت این خبر را تایید می‌کنی؟

به هیچ‌عنوان. نمی‌دانم این خبر را از کجا آورده‌اند. تیم‌ملی برای صعود به جام‌جهانی هنوز هم شانس دارد و من نمی‌خواهم فرصت سومین حضور در جام‌جهانی را از دست بدهم.


 پس از جام‌جهانی 2010، 34 ساله می‌شوی و این شرایط برای بازیکنی مثل تو که در پست هافبک کناری بازی می‌کند ایده‌آل نیست. پایان حضور تو در تیم‌ملی چه زمانی خواهد بود؟

همین حالا هم بازیکنان مسن زیادی در بوندس‌‌‌لیگا با کیفیتی بالا بازی می‌کنند. به‌نظر خودم هنوز شرایط بدنی ایده‌آلی دارم و در آن مقطعی هم که شما می‌گویید باید ببینم از نظر بدنی در چه وضعیتی قرار دارم. به‌هر حال پس از پایان جام‌جهانی به خداحافظی از تیم‌ملی فکر می‌کنم.


 حضــــور محمد مایلی‌کهن در تیم‌ملی و سه بازی آینده را چطور ارزیابی می‌کنی؟

بهترین روزهای تیم‌ملی در دو دهه اخیر با تیمی که او به جام‌ملت‌های 96 برد رقم خورده و تصور می‌کنم اگر از او حمایت کنیم و همه ارکان فوتبال ایران برای این سه بازی متحد شوند، می‌توانیم صعود به جام‌جهانی را جشن بگیریم.


 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد