فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عزیزی:مدیون قلعه‌نویی و پروین هستیم


دنیای فوتبال:گواردیولا، دونگا، مارکو ون‌باستن و مارادونا از کلاس‌های مربیگری بیرون آمده‌اند یا از دل فوتبال؟ متاسفانه این بحث مربی علم‌گرا را یکسری راه انداخته‌اند تا از آن به سود خود استفاده کنند 

سه تیمی که درحال‌حاضر از کاندیداهای اصلی سقوط به‌شمار می‌‌‌روند به نوعی تیم‌های خداداد عزیزی بوده‌اند. ابومسلم، پیام و استقلال‌اهواز. این یک شکست بزرگ برای تو به حساب نمی‌آید؟

ابومسلم که اصلا ربطی به من ندارد. ابومسلمی که من سال گذشته و سال قبل از آن بستم  از رده پنجم پایین‌تر نیامد. پیام را هم من ابتدای فصل با یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بستم که فکر نمی‌کنم نیمی از این مبلغ هم به بازیکنان و مربیان پرداخت شده باشد. از این تیم نمی‌توانیم توقع زیادی داشته باشیم. استقلال‌اهواز هم که تیم من نبود و فقط سه هفته است که در این تیم هستم.

 یعنی نه مسئولیت سقوط تیمی را می‌‌‌پذیری که آن بسته‌ای اما ادامه ندادی و نه تیمی که خودت نبستی؟

من چنین حرفی نمی‌زنم. از آن مربیان نیستم که بگویم چون تیم را نبستم پس نتایج هم به من ارتباطی ندارد. استقلال‌اهواز را درحالی‌که در رده پانزدهم جدول قرار داشت تحویل گرفتم و اگر سقوط کند من هم مقصر هستم. اگر در پیام می‌‌‌ماندم هم مطمئن باشید که این تیم الان میان هشت تیم اول جدول بود.

  اینکه خداداد در هیچ تیمی مدت زیادی ماندگار نمی‌شود نقطه‌ضعف بزرگی نیست؟ و البته اینکه تیم‌هایت معمولا حواشی زیادی دارند؟

به‌نظر شما دلیل درگیری‌های من با مدیران عامل یا هر نوع حاشیه‌ای که مدنظر شماست چه بوده؟ من هم می‌‌‌توانستم مثل خیلی از مربیان لیگ برتری فقط به فکر خودم باشم و بگویم شما پول من را بدهید تا کاری به پول بازیکنان نداشته باشم. آن وقت نه کسی از حاشیه‌های خداداد می‌‌‌گفت و نه از درگیری‌هایش. ما فوتبالمان حرفه‌ای نیست که بگوییم از طریق قانون پولمان را می‌‌‌گیریم. به همین دلیل مربی گاهی ناچار است به روش‌های دیگری روی بیاورد.

 یعنی مشکلات همیشه مالی بوده؟

بله. شما هیچ وقت نمی‌توانید شرایط من روی نیمکت‌ پیام یا استقلال‌اهواز را با شرایط مجید جلالی روی نیمکت‌ فولاد مقایسه کنید. آقا مجید مشکلی با تیمش ندارد چون در این تیم مشکلات مالی معنایی ندارد. وقتی مهدی دغاغله 10میلیون تومان می‌‌‌گیرد و بازیکن فولادخوزستان 400 میلیون می‌‌‌توان عملکرد من و مجید جلالی را مقایسه کرد؟

 مسئله همین است. چرا تیم‌هایی مثل فولادخوزستان، سپاهان هیچ گاه برای انتخاب سرمربی به سراغ خداداد عزیزی نمی‌آیند؟

هر تیمی تفکری دارد و بر اساس همان تفکرات به‌دنبال سرمربی می‌‌‌رود. مجید جلالی هیچ وقت حاضر نمی‌شد استقلال‌اهواز را با این شرایط تحویل بگیرد اما من این کار را کردم چون روش خاص خودم را دارم. هدفم کمک به فوتبال است و این را در عمل ثابت می‌‌‌کنم نه در شعار. در انتخاب‌هایم فقط می‌‌‌خواهم کمک کنم نه پول برایم مهم است و نه هیچ فاکتور دیگری.

  اما به‌هرحال این نتایج در کارنامه خداداد عزیزی ثبت می‌‌‌شود.

من سال گذشته با ابومسلم عالی کار کردم. سال بعدش هم همین‌طور، نمی‌خواهم به آقای مظلومی جسارت کنم اما او کار چندانی برای پنجم شدن تیم انجام نداد چون من یک تیم آماده و شسته و رفته را به او تحویل دادم. کسانی که اهل فوتبال هستند می‌‌‌دانند خداداد چرا در یک تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

 در کل دسته بندی مربیان به دو دسته علم گرا مانند جلالی و ابراهیم‌زاده و سنتی مانند قلعه‌نویی و پروین را قبول داری؟

اصلا. فوتبال این نیست. مثلا می‌‌‌گویند ذوب‌آهن در لیگ موفق می‌‌‌شود و استقلال‌اهواز در معرض سقوط قرار می‌گیرد؛ چون منصور ابراهیم‌زاده علم‌گراست و خداداد عزیزی سنتی اما نمی‌گویند ذوب‌آهن بازیکنانی دارد که 10، 15 سال است در لیگ‌برتر بازی می‌کنند و ابراهیم‌زاده احتیاجی ندارد چیزی به آنها یاد بدهد اما من بازیکنی دارم که تا به‌حال ورزشگاه آزادی را از نزدیک ندیده.

 نقش سرمربی در این میان چه می‌شود؟

فوتبال را بازیکنان بازی می‌کنند. سرمربی فقط وظیفه مهره‌چینی را بر عهده دارد.

  اگر این‌طور است چرا مربیانی مانند مورینیو، فرگوسن یا کاپلو با قراردادهای میلیاردی جابه‌جا می‌شوند. مدیران باشگاه‌ها می‌توانند به‌جای اینکه پول خود را صرف خرید مربی کنند، ستاره جذب کنند و نتیجه بگیرند.

این مربیانی که شما نام بردید، در چه تیم‌هایی مربیگری کردند و نتیجه گرفتند؟ با هزینه‌های میلیاردی به کدام تیم‌ها رفته‌اند؟ مورینیو از چلسی می‌رود اینترمیلان از آنجا می‌رود یوونتوس. آیا آنها حاضرند در تیمی با شرایط بدتر مربیگری کنند و آن‌وقت هنر خود را نشان دهند؟ مورینیو با 10 میلیارد هم حاضر نیست به استقلال‌اهواز بیاید.

 یعنی این همه کلاس مربیگری و بحث علم روز در فوتبال از نظر خداداد عزیزی کوچک‌ترین اهمیتی ندارد.

گواردیولا، دونگا، مارکو ون‌باستن و مارادونا از کلاس‌های مربیگری بیرون آمده‌اند یا از دل فوتبال؟ متاسفانه این بحث مربی علم‌گرا را یکسری راه انداخته‌اند تا از آن به سود خود استفاده کنند. فوتبال ما مدیون امیر قلعه‌نویی و علی پروین است نه آن مربیانی که شما آنها را علم‌گرا می‌خوانید. همین کارشناسانی که پشت میز می‌نشینند و فوتبال را آنالیز می‌کنند، چند درصدشان مربیان موفقی بوده یا هستند؟ اما امیر قلعه‌نویی می‌تواند استقلال به صدر جدول برساند.

 اما در نهایت منصور ابراهیم‌زاده موفق‌تر عمل می‌کند.

این نظر شماست. شما باید شرایط ذوب‌آهن و استقلال را مقایسه کنید و بعد به این نتیجه برسید که کدام موفق‌تر بوده‌اند.

 چرا امیر قلعه‌نویی در لیگ قهرمانان آسیا به بن‌بست می‌رسد؟

نمی‌توانید اینها را کنار هم بگذارید و نتیجه بگیرید. اینترمیلان در سری A خوب نتیجه می‌گیرد اما در لیگ قهرمانان اروپا شکست می‌خورد. این یعنی مورینیو مربی بدی است؟ ابراهیم‌زاده، جلالی یا هر مربی دیگری که شما ادعا می‌کنید علم‌گراست را یک فصل به تیم‌های پیام و استقلال‌اهواز بیاورید تا مشخص شود آیا واقعا علم‌گرا هستند یا فقط شعار می‌دهد.

 

 اگر بازیکنان در تعیین نتیجه بازی موثرتر از مربیان هستند پس چرا پرسپولیس با این همه ستاره نتیجه نگرفت؟

من سوال قبلی را از خودتان می‌پرسم. چرا پرسپولیس در آسیا نتیجه گرفت؟ چون این بازیکنان هستند که نتیجه بازی را تعیین می‌کنند. سپاهان همیشه سپاهان است. مربی‌اش هر کس که می‌خواهد باشد. استقلال هم همین‌طور.

 به‌هر حال غیرقابل کتمان است که علم فوتبال امروز نقش مهمی در نتیجه‌گیری تیم‌ها دارد. هستند مربیانی که بازیکن بزرگی نبودند اما به‌دلیل تحصیلات آکادمیک به موفقیت رسیدند.

اما من این حرف را که بازیکنان بزرگ، مربیان بزرگی نمی‌شوند را به هیچ عنوان قبول ندارم. شما اگر بازیکن بزرگی نباشی، نمی‌توانی در زمان مربیگری است تا با بازیکنان بزرگ کار کنی و هر چقدر هم که علم فوتبال را بدانی، به مشکل بر می‌خوری. مطمئنا ما در فوتبال بیشتر از آلمان‌ها و انگلیسی‌ها نمی‌دانیم. چند تا از مربیان آنها از کلاس‌های مربیگری بیرون آمده‌اند و بازیکنان بزرگی نبودند؟ ما علی دایی را نابود می‌کنیم چون کلاس مربیگری نرفته. امیر قلعه‌نویی را با این کارنامه موفقش زیر سوال می‌بریم به جرم سنتی بودن. چه کسی به‌جز امیر قلعه‌نویی می‌توانست با مس کرمان بدون بازیکن و با آن همه مشکل شگفتی‌ساز لیگ‌برتر شود. مجید جلالی چه بلایی بر سر صبا با آن همه مهره و بازیکن آورد؟ منصور ابراهیم‌زاده ا گر در تیم ذوب‌آهن مربیگری نمی‌کرد، باز هم می‌توانست داعیه قهرمانی داشته باشد؟ زیرسوال بردن امیر قلعه‌نویی و علی پروین با این کارنامه قابل قبول نامردی است. مطمئن باشید هیچ‌کدام از این مربیان علم‌گرا نمی‌توانند تا ده‌ها سال دیگر افتخارات پروین و قلعه‌نویی را به‌دست بیاورند. 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
یحیی یکشنبه 30 فروردین 1388 ساعت 18:57 http://www.neylink.AFTABBLOG.com

لینک شما ثبت شد

یحیی دوشنبه 31 فروردین 1388 ساعت 13:09 http://www.aftablink.AFTABBLOG.com

سلام وب جالبی داری اگه میخوای امار وبلاگت بالا بره اینو بخون
معرفی لینک باکس افتاب لینک :
این لینک باکس در 6 قسمت طراحی شده:
1_نرم افزار
2_اس ام اس
3_عکس
4_ورزشی
5_خبری
6_انتخابات

شما می توانید با مراجعه به دریفات کد بعد از گذاشتن کد در وبلاگتان در قسمت نظرات موضوع وبلا خود را با توجه به 6 قسمت بالا ذکر کنید
توجه: ار موضوع وبلاگ شما با ایانها مطابق نبود موضوع خود را بگووید تا در صورت زیاد بودن این موضوع ایجاد شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد