فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گستاخی جدید عربها/ می‌خواهند روی مدال‌ها بنویسیم خلیج عربی

 

دنیای فوتبال:این اولین بار نیست که اعراب، ورزش را مستمسک قرار می‌دهند تا به اهداف مدنظر خود در مورد خلیج‌فارس برسند. آنها رقابت‌هایی را بین کشورهای عربی تحت‌عنوان مجعول «خلیج ع-ر-ب-ی» برگزار می‌کنند و با دعوت از چهره‌های صاحب‌نام فوتبال دنیا سعی دارند این بازی‌ها را در کانون خبری جهان و البته با نام مدنظر خود قرار دهند.

بشیر طرابلسی خیلی بی‌پروا حرف‌هایش را به علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت‌بدنی و معاون رئیس‌جمهور ایران گفت: «کشورهای عربی از من خواسته‌اند به شما بگویم در تمام بروشورها، تصاویر، نقشه‌ها، پوسترها و مدال‌های بازی‌های کشورهای اسلامی یا نام خلیج‌عرب نوشته شود و یا نام خلیج.»

او از علی‌آبادی می‌خواست که در هیچ‌کدام از موارد ذکر شده پسوند فارس به واژه خلیج‌ اضافه نشود و این چیزی بود که برای ایرانیان اهمیتی فرا ورزشی داشت. اعراب بار دیگر انگشت روی نکته‌ای گذاشته‌اند که سال‌هاست می‌خواهند با تکیه بر آن ادعاهای واهی خود در مورد خلیج‌فارس را ثابت کنند.

بشیر طرابلسی و همراهان او در اولین جلسه کاری با حسن میرزا آقا بیک، دبیر اجرایی ستاد بازی‌های کشور اسلامی شرکت کردند و مهم‌ترین موضوع که البته ابتدا هیچ اشاره‌ای به آن نشد درخواست همراه با تهدید کشورهای عربی بود.

از مدت‌ها پیش بحث برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی در کنار هزینه‌های سنگین و امکانات سخت‌افزاری ایران مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته بود. میزبانی این مسابقات هزینه‌ای سرسام‌آور را طلب می‌کرد. حتی گفته شد سازمان ورزش ایران حاضر به پرداخت کمک مالی به برخی کشورهای فقیر آفریقایی برای حضور در این مسابقات است. اما کماکان تعداد شرکت‌کنندگان کم و کمتر می‌شد تا آنکه سرانجام سفر بشیر طرابلسی همه‌چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. بلافاصله بعد از گروکشی غیراخلاقی اعراب بر سر نام خلیج‌فارس، مسئولان دستگاه ورزش کشورمان به شدت موضع‌گیری کردند و اعلام داشتند با این درخواست مخالف هستند. اینجا بود که طرابلسی بخش دوم پیام کشورهای عربی را ذکر کرد؛ «پس آنها به تهران نخواهند آمد.»

علی‌آبادی خیلی سریع دست به کار شده و نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد نوشت تا از او کسب تکلیف کند. چرا که خوب می‌دانست تحریف نام خلیج‌فارس در قاموس هیچ ایرانی جایگاهی ندارد. با آنکه رئیس جمهور هنوز پاسخی به گروکشی مذبوحانه اعراب نداده است ولی به‌نظر‌ می‌رسد باید منتظر پاسخی قاطعانه از سوی او و دستگاه ورزش باشیم. انصراف ایران از میزبانی در صورت پافشاری اعراب برخواسته خود شاید بخشی از این پاسخ باشد.

این اولین بار نیست که اعراب، ورزش را مستمسک قرار می‌دهند تا به اهداف مدنظر خود در مورد خلیج‌فارس برسند. آنها رقابت‌هایی را بین کشورهای عربی تحت‌عنوان مجعول «خلیج ع-ر-ب-ی» برگزار می‌کنند و با دعوت از چهره‌های صاحب‌نام فوتبال دنیا سعی دارند این بازی‌ها را در کانون خبری جهان و البته با نام مدنظر خود قرار دهند. آنها حالا بازی‌های کشورهای اسلامی را هدف قرار داده‌اند و محمود احمدی‌نژاد می‌تواند با تصمیمی خاص به این غائله پایان دهد. فراموش نکنیم برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی از همان ابتدا با پرسش‌های فراوانی‌ رو‌به‌رو بود. 

 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد