فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پروین سرمربی پرسپولیس


دنیای فوتبال:دیروز علی پروین برای چندمین‌بار در صحنه سیاست آفتابی شد. سلطان دیروز پیشقراول عده‌ای از هواداران پرسپولیس بود که به سمت مصلی و برای شرکت در همایش حمایت از احمدی‌نژاد حرکت می‌کردند. سلطان برای بازگشت پاشنه‌ها را ورکشیده است 

اتفاق غریبی رخ نداده، اینکه علی پروین برای بازگشت به پرسپولیس یک ‌بار دیگر وارد دنیای سیاست شده و جبهه‌گیری خود را در قبال انتخابات ریاست جمهوری علنی می‌کند. اولین بار در سال 59 بود که پروین در صف محمد مایلی‌کهن، محمد حسن انصاری‌فرد، محمود خوردبین و ... در قالب بازیکنان مطرح دهه 50 فوتبال ایران به دیدار حضرت امام رفت.

کمتر از یک‌سال بعد و در یک اتفاق تاریخی که نقطه عطفی در زندگی وی به‌شمار می‌رود، درگاهی، رئیس وقت سازمان تربیت‌‌بدنی بر سر تمرین پرسپولیس حاضر شد و سوت را از مرحوم محراب شاهرخی گرفت و به پروین داد. بعدها او به چهره‌ای که حامی سرسخت هاشمی بود، تبدیل شد. هر چند که حمایت پروین از ناطق نوری و هاشمی در انتخابات هفتم و هشتم ریاست جمهوری با حذف این دو کاندیدا، شکست سلطان در عرصه سیاسی را به تصویر کشید اما موضع‌گیری‌های او در همه این صحنه‌ها جلب نظر می‌کرد. پروین البته پس از حدود پنج سال عزلت‌نشینی، در صف حامیان احمدی‌نژاد قرار گرفته است.

چنانکه خبر حمایت فردی که نماد فوتبال سنتی ایران تلقی می‌شود، از میرحسین موسوی که نماینده جبهه دوم خرداد و دگراندیشان است در نشریه منتسب به این طیف، از همان ابتدا هم باورپذیر نبود.

دیروز خبر سرمربیگری علی پروین در پرسپولیس در راهروهای سازمان تربیت‌بدنی دهان به دهان چرخید. پیشتر علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از انتخاب یک مربی ایرانی برای پرسپولیس خبر داده بود. پروین دیروز به اتفاق عباس انصاری‌فرد که ماندن یا رفتنش بسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است در همایش بزرگ حامیان احمدی‌نژاد در مصلای تهران حضور پیدا کرد و به حمایت از کاندیدای موردنظر خود رسمیت بخشید. اینکه اساسا علی پروین چهره کاریزماتیکی به‌شمار می‌رود یا خیر و اینکه چه تعداد هوادار فوتبال را به صف حامیان احمدی‌نژاد اضافه می‌کند بحث مفصل‌تری را می‌طلبد.

خبر بازگشت حبیب کاشانی، علی سعیدلو و حسین هدایتی و شایعه سرمربیگری علی پروین در پرسپولیس را اگر کنار هم قرار دهیم به یک جمع بندی کلی که برتافته از فضای سیاسی و اجتماعی ایران است خواهیم رسید؛استفاده از چهره‌های محبوب و کاریزماتیک که از محبوبیت وصف ناپذیری برخوردارند. تردیدی وجود ندارد که اینها شگردهای تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و احتمالا علی پروین مثل سه دوره قبل نقش پیشین خود را ایفا می‌کند. خدا را چه دیدید، شاید هم پس از انتخابات دیگر نیازی نباشد، سوت را از کسی بگیرند و به پروین بدهند. این سوت بی‌صاحب شاید این‌بار دور گردن سلطان خوش‌ ننشیند.

کنایه‌های حسن بیادی

بیادی، عضو سابق هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس و دوست قدیمی و صمیمی حبیب کاشانی که این روزها در صف حامیان محسن رضایی فعالیت می‌کند در واکنش به خبر بازگشت کاشانی و سعیدلو و همچنین سرمربیگری علی پروین در پرسپولیس تنها به گفتن یک جمله کنایه‌آمیز به دوستان قدیمی‌اش که از حامیان احمدی‌نژاد به‌شمار می‌روند، اکتفا می‌کند:«بازگشت این آقایان را به جامعه ورزش ایران تبریک می‌گویم.» بیادی وقتی با اصرار ما مبنی بر واکاوی اتفاقات و شایعات موجود پیرامون پرسپولیس مواجه می‌شود، به طور کنایه‌آمیزی می‌گوید: «همین که این اتفاق را به این آقایان تبریک می‌گویم، به اندازه کافی گویا و واضح است و بیش از این نیازی به توضیح ندارد.» 

به راستی بعضیها چه راحت محبوبیت خود را میفروشند!!!!    

 

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد