فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

گزارش اختصاصی از دیدار غیر‌منتظره علی پروین و کرانیکار

ali parvin 

دنیای فوتبال:هرچند قرار بود خبری از دیدار علی پروین و زلاتکو کرانیکار به بیرون درز نکند، اما طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های فراوانی در این مورد به وجود آمد و همین موضوع باعث شد تا برای اطلاع دوستداران فوتبال گزارش این دیدار را تقدیم کنیم.

زلاتکو کرانیکار، سرمربی سابق تیم‌ملی کرواسی و باشگاه دی‌استرادای اسلواکی وقتی با خبر شد که مدیر‌عامل این باشگاه در تهران به سر می‌برد به دیدار خشایار محسنی رفت. از سوی دیگر قرار بود که در همان روز علی پروین نیز در مورد یک پروژه اقتصادی در اسلواکی با محسنی دیدار کند و همین باعث شد تا ملاقات پروین و کرانیکار برخلاف آنچه که عنوان شده بود به صورت خیلی اتفاقی ولی صمیمانه برگزار شود.
کرانیکار که از مدیر‌عامل ایرانی دی‌استرادا صحبت‌های زیادی در مورد علی پروین شنیده بود خیلی زود بحث اسطوره بودن پروین در باشگاه پرسپولیس را پیش کشید: «از محسنی در مورد شما چیزهای زیادی شنیده بودم. هر کشوری اسطوره‌های خاص و بزرگ خودش را دارد و حالا که در ایران هستم، می‌بینم که شما تا چه حد طرفدار دارید و چطور هواداران پرسپولیس علی پروین را می‌شناسند و دوستش دارند.»
پروین که کمتر از کسی تعریف و تمجید می‌کند، صحبت‌هایی کرد که نشان داد در مورد کرانیکار اطلاعات کامل و البته جالبی دارد: «من کارنامه شما را مطالعه کردم. شما همراه تیم‌ملی کرواسی بهترین نتایج را در جام‌جهانی گرفتید و من می‌دانم که این کار راحتی نیست. بازی کردن در جام‌جهانی خیلی سخته و من مطمئن هستم که حالا شما اعتبار خوبی در فوتبال اسلواکی دارید. در این مدت یک تعدادی از این «ویچ‌ها» به ایران آمدند و البته بعضی‌هایشان اصلا خوب نبودند اما من مطمئن هستم که شما حتی از استانکو هم بهتری!»
کرانیکار وقتی صحبت‌های پروین را شنید داغ دلش در مورد پرسپولیس تازه شد. سرمربی پرسپولیس در تمام این مدت کوچکترین صحبت انتقادی در مورد تیمش و مدیران باشگاه نکرد ولی درد‌دل‌های کرانیکار با پروین شنیدنی بود: «من می‌دانم که پرسپولیس تیم بزرگی است و می‌دانم که مردم از ما پیروزی می‌خواهند اما من خیلی دیر تیم را تحویل گرفتم. حتی خودم نتوانستم بازیکنان مورد نظرم را انتخاب کنم و تیمی را تحویل گرفتم که بسته شده بود. البته با تمام این حرف‌ها حالا من با پرسپولیس قرارداد بسته‌ام. من نسبت به پرسپولیس تعهد و تعصب دارم و می‌کوشم تا با این تیم بزرگ، بهترین نتایج را بگیرم.»
وقتی صحبت به پرسپولیس، بازی‌های این تیم و بازیکنانش رسید کرانیکار از شروع رابطه‌اش با محمد پروین صحبت کرد و از این گفت که چطور چرخ روزگار او و محمد را بار دیگر در تهران و پرسپولیس به هم رساند اما در همین حین بود که پروین خیلی زود بحث را عوض کرد: «ببین آقای کرانیکار... جان بچه‌ات در مورد ممد ما حرف نزن. الان تقی به توقی بخورد، می‌گویند پروین رفته و سفارش بچه‌اش را به مربی کرده. الان مدت‌هاست که من، ممد را به حال خودش گذاشته‌ام. اگر خوب باشد و عرضه داشته باشد،خودش حقش را می‌گیرد. من دوست ندارم که در این جلسه در مورد ممد حرفی زده شود و از شما هم خواهش می‌کنم که در مورد ممد حرفی نزنید.»
یکی از نکات جلسه و صحبت‌های کرانیکار جایی بود که سرمربی پرسپولیس در مورد حضور ایران در جام‌جهانی آرژانتین سخن گفت. کرانیکار اطلاعات خوبی در این مورد داشت و جالب اینکه سرمربی پرسپولیس حتی حشمت مهاجرانی را به خوبی می‌شناخت و در مورد او سخن می‌گفت. از سوی دیگر علی پروین هم در مورد دیدار تیم‌ملی با هلند صحبت کرد. از اتفاق‌های جالبی که در آن بازی افتاد و از ماجراهایی که در زمین مسابقه رخ داد.
پروین وقتی میروسلاو ایوکوویچ را شناخت، بحث پنالتی‌های دیه‌گو مارادونا را پیش کشید و از ایوکوویچ در این مورد پرسید. پروین وقتی فهمید که ایوکوویچ در دو بازی باشگاهی و جام‌جهانی توانسته پنالتی‌های مارادونا را مهار کند و شرط‌های سنگینی را از مارادونا ببرد، کلی کِیف کرد و از آن به بعد بود که در مورد شگردهای ایوکوویچ برای مهار پنالتی می‌پرسید.
در پایان این دیدار دوستانه کرانیکار از پروین در مورد حضورش در پرسپولیس پرسید. پروین هم همه‌چیز را به تصمیمات جدید مسوولان تربیت‌بدنی منوط دانست و از کرانیکار خواست تا با انجام بازی‌های خوب و تهاجمی رضایت هواداران پرسپولیس را جلب کند. کرانیکار که گاهی پروین را سلطان خطاب می‌کرد از او خواست تا در فرصت‌های بعدی هم با او دیداری داشته باشد و پروین نیز به او قول داد که در صورت امکان برای تماشای بازی‌های پرسپولیس راهی استادیوم شود. اتفاقی که در روز بازی با شاهین افتاد.
 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد