فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا


دنیای فوتبال: دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فردا در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان غرب و شرق آسیا در دیدارهایی حساس به مصاف هم خواهند رفت.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پس از وقفه‌ای 3 ماهه برای تیم‌های غرب آسیا و 2 ماهه برای تیم‌های شرق آسیا از فردا در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی مجدداً آغاز خواهد شد.
4 تیم از شرق و 4 تیم از غرب قاره کهن در رقابتی تنگاتنگ و در 2 دیدار رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف 4 تیم برتر آسیا در تاریخ 8 مهر و پس از انجام دیدارهای رفت مشخص شود.

*ام‌صلال قطر - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
ام‌صلال در حالی به مصاف حریف خود می‌رود که با شکست در 2 بازی آغازین لیگ قطر با بحرانی جدی و ناخواسته دست و پنجه نرم می‌کند. این تیم هفته نخست مقابل السد 5 بر صفر و در هفته دوم برابر الوکره 3 بر 2 شکست خورد.
ام‌صلال که در دور مقدماتی در گروه استقلال قرار داشت با حذف آبی‌پوشان ایرانی و با دیگر هم‌گروهی خود یعنی الاتحاد عربستان به دور بعد صعود کرد. قطری‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی دست به کار بزرگی زده و با حذف الهلال عربستان به جمع 8تیم برتر آسیا پیوستند.
در آن سوی میدان، اف‌سی‌سئول، صدرنشین لیگ برتر کره‌جنوبی با 42 امتیاز قرار دارد. تیمی که هفته گذشته در مصافی حساس و تماشایی 2 بر یک از سد چونبوک موتورز گذشت تا ضمن تثبیت صدرنشینی خود، خط و نشانی جدی برای ام‌صلال در آسیا کشیده باشد.
به نظر می‌رسد سنول گونش، سرمربی ترک سئول که به تغییر ترکیب در مسابقه از 4-4-2 به 4-3-3 یا حتی 3-5-2 مشهور است بتواند با این روش به قطری‌ها ضربه اصلی را وارد کند.
با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد اف‌سی‌سئول با توجه به شرایط بحرانی ام‌صلال و اینکه بازی برگشت را در خانه خود برگزار می‌کند کار سختی برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی نداشته باشد.
همچنین این دیدار از یک جهت برای ایرانی‌ها حائز اهمیت است، زیرا مسعود مرادی به عنوان داور آن را قضاوت خواهد کرد. کامرانی فر نیز وی را در این مسابقه به عنوان کک داور همراهی می‌کند.


*کاوازاکی فرونتاله ژاپن - ناگویا گرامپوس ایت ژاپن
رقابت 2 تیم از ژاپن حداقل این حسن را خواهد داشت که یک تیم ژاپنی به طور قطع در نیمه‌نهایی خواهد بود.
البته 2 تیم در آخرین هفته لیگ برتر ژاپن 2 نتیجه متفات را کسب کردند؛ یکی حریفش را برد و دیگری شکست خورد.
کاوازاکی در هفته بیست و ششم لیگ برتر ژاپن در دیداری حساس در ورزشگاه اختصاصی خود برابر اوراوا ردز به میدان رفت و با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد تا با 46 امتیاز پس از کاشیما انتلرز 50 امتیازی در دره دوم قرار بگیرد، ضمن اینکه ناگویا در هفته بیست و ششم 2 بر صفر در خانه حریفش امیا به پیروزی رسید تا با روحیه‌ای 2 چندان پا به میدان آسیایی مقابله با هموطنش بگذارد.
ناگویا در پایان هفته بیست و ششم با 38 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.
دیدار رفت 2 تیم به میزبانی کاوازاکی برگزار می‌شود و این برای ناگویا بهترین فرصت است تا در بازی برگشت و در خانه خود با استفاده از امتیاز میزبانی جشن صعود به جمع 4 تیم را برپا کند؛ هرچند که فاصله 2 تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر ژاپن حاکی از این است که کاوازاکی نقشه‌های زیادی برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر داشته و به راحتی حتی در خانه حریفش هم خیال حذف شدن نخواهد داشت.
جدال 2 تیم در فصل جاری ژاپن در هفته‌های چهارم و بیست و یکم انجام شد که هر 2 بازی را کاوازاکی به سود خود پایان برد، ضمن اینکه ناگویا فقط در یک دیدار از 10 دیدار مستقیمی که 2تیم در لیگ ژاپن با یکدیگر برگزار کرده‌اند را از حریفش برده است و 6 بار مقابل کاوازاکی تن به شکست داده است.


*بنیادکار ازبکستان - پوهانگ استیلرز کره جنوبی
صدرنشین بلامنازع لیگ برتر ازبکستان با 23 برد پیاپی و با بازیکنان مطرحی چون ریوالدو، ویلانوا و ... می‌خواهد فردا در «جار» ورزشگاه خانگی خود کار پوهانگ را یکسره کند تا در دیدار برگشت با خیالی آسوده پا به دیار چشم‌ بادامی‌ها بگذارد.
شاگردان اسکولاری که نمایشی خیره‌کننده را در این فصل از خود به نمایش گذاشته‌اند در یک قدمی قهرمانی مجدد لیگ برتر ازبکستان قرار دارند. آنها در حالی با 69 امتیاز از 23 مسابقه در صدر جدول قرار دارند که آماری رویایی در خط حمله و دفاع از خود به نمایش گذاشته‌اند. 71 گل زده و 9 گل خورده می‌تواند برای هر تیمی حتی پوهانگ استیلرزی که با 37 امتیاز از 21 بازی در مکان سوم جدول رده‌بندی کشورش قرار دارد وحشتناک و دلهره‌آور باشد.
یاران ریوالدو که با حذف پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و مقابل 95هزار هوادار سرخپوش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به این مرحله از مسابقات رسیده‌اند در مسابقه آخر خود در لیگ برتر ازبکستان 2 بر یک بخارا را شکست دادند تا یک گام تا دومین عنوان پیاپی قهرمانی فاصله داشته باشد.
بنیادکار تمام هزینه‌ای که کرده است را علاوه بر پیروزی‌های پیاپی در لیگ برتر کشورش برای موفقیت در این مسابقات هم به کار خواهد گرفت تا پس از آنکه لیگ این کشور در نظرسنجی کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده اول قرار گرفت بتواند با قهرمانی در این رقابت‌ها، نماینده شایسته‌ای برای لیگ برتر آسیا نیز باشد.
در آن‌ سو پوهانگ در آخرین دیدار خود خط و نشانی جدی برای بنیادکار کشید و با نتیجه طوفانی 8 بر یک حریفش را شکست داد تا ازبک‌ها را با دلهره مواجه سازد.
بازتاب این پیروزی در سایت AFC این گونه بود:
پوهانگ پس از 8 گلی که بنیادکار در دو هفته گذشته در دو بازی لیگ ازبکستان زده بود در آخرین دیدار کی‌لیگ به همین تعداد گل زد و برد پرسر و صدایی داشت.
آنها آخر هفته با نتیجه 8 بر یک ججو را بردند تا فاریاس، سرمربی این تیم با خیال راحت تری در انتظار سفر به تاشکند و بازی با شاگردان فیلیپ اسکولاری باشد.
به نظر می‌رسد دیدار 2 تیم حساس‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی باشد.

*پاختاکور ازبکستان - الاتحاد عربستان
پرافتخارترین تیم عربستان در آسیا به مصاف پرافتخارترین تیم ازبکستانی می‌رود.
الاتحاد در پایان هفته دوم لیگ برتر کشورش با یک بازی بیشتر نسبت به سایر حریفان با 9 امتیاز در رده دوم قرار دارد، ضمن اینکه بازی‌های تدارکاتی خود را در این مدت با پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای پشت سر گذاشته است.
پاختاکور هم با 50 امتیاز از 22 مسابقه در رده دوم و پس از بنیادکار جا خوش کرده است و به نظر می‌رسد در پایان فصل با عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان دهد.
نقطه قوت 2 تیم پیش بینی نمایشی زیبا را از بازی خواهد داشت؛ خط دفاع مطمئن پاختاکور و خط حمله آتشین الاتحاد با مهاجمان قابل خارجی نوید دیداری هیجان ‌انگیز را می‌دهد.
پاختاکور دارنده عنوانی ویژه در لیگ قهرمانان آسیا است. آنها تنها تیمی هستند که در هر هفت دوره لیگ قهرمانان آسیا که از سال 2003-2002 راه اندازی شده، شرکت داشته‌اند. البته این تیم در سال 2003 و 2004 به نیمه نهایی بازی‌ها هم صعود کرده بود.
ازبک‌ها به تعبیر سایت AFC تیمی برای تغییر نتیجه در لحظات آخر است. آنها بعد از ظهور بنیادکار کمی زیر سایه نام های بزرگ باشگاه رقیب رفته‌اند، اما شکی نیست که هنوز از تجربه بین المللی بیشتر برخوردارند و راه بالا رفتن در لیگ قهرمانان را بهتر می‌دانند.
البته ویکتور جلیلوف با قهرمانی جام حذفی زندگی تازه‌ای در پاختاکور آغاز کرد. استراتژی جلیلوف پرهیز از ریسک و چسبیدن به اصول اولیه تمرین و تاکتیک تیمی است.
همچنین در بزرگی الاتحاد هم در آسیا شکی باقی نمانده است. آنها دوبار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند. با این وجود تجربه، وزنه سنگین آنها در ترازوی شب بازی خواهد بود.
گابریل کالدرون آرژانتینی با کسب قهرمانی جای محکمی روی نیمکت دارد و افزودن یک عنوان دیگر می‌تواند وسوسه اصلی او باشد. او شیفته بازی تهاجمی است.
پاختاکور با حذف الاتفاق و الاتحاد با حذف الشباب به این مرحله رسیده‌ است.
سعید مظفری‌زاده داور چهارم این مسابقه خواهد بود.

برنامه کامل مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
دور رفت:
چهارشنبه 1/7/88
*ام صلال قطر - اف سی سئول کره جنوبی، ساعت 18:45 ورزشگاه بن حامد
*کاوازاکی فرونتاله ژاپن - ناگویا گرامپوس ایت ژاپن، ساعت 15 ورزشگاه تادوروکی
*بنیادکار ازبکستان - پوهانگ استیلرز کره جنوبی، ساعت 17 ورزشگاه جار تاشکند

پنجشنبه - 2/7/88
پاختاکور ازبکستان - الاتحاد عربستان، ساعت 17 ورزشگاه ملی تاشکند

دور برگشت:
چهارشنبه - 8/7/88
اف سی سئول کره جنوبی - ام صلال قطر، ساعت 20:30
ناگویا گرامپوس ایت ژاپن - کاوازاکی فرونتاله ژاپن، ساعت 19
الاتحاد عربستان - پاختاکور ازبکستان، ساعت 21:10
پوهانگ استیلرز کره جنوبی - بنیادکار ازبکستان، ساعت 18:30

مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که جای تیم‌های ایرانی در این مرحله به شدت احساس می‌شود، با این حال ایرانی‌ها امیدوارند با توجه به کسب نتایج ضعیف در فصل گذشته، 4 سهمیه خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در کنار ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان همچنان حفظ کنند. 
 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد