فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

داوران زنگ می‌زدند و از من پول می‌خواستند

iran - hossein hedayati

دنیای فوتبال:آن روزها محمد علی‌آبادی همچنان رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود و برای خودش برو و بیایی داشت. یک هفته تا داربی مانده بود و بحث داور داخلی و خارجی در رسانه‌ها گل کرده بود. 3روز قبل از داربی رئیس سازمان تربیت‌بدنی از مسئولان فدراسیون فوتبال و دو تیم پایتخت خواست تا به دفترش بیایند و برای داربی تصمیم بگیرند. حتما خودتان می‌دانید که تصمیمات مهم فدراسیون باید با نظر علی‌آبادی باشد.

جلسه در فدراسیون

مدیران‌عامل سرخابی با لیدرهایشان به جلسه فدراسیون می‌روند تا برای داور تصمیم بگیرند، حالا لیدرها چرا آمده بودند، خدا داند. به‌هرحال جلسه برگزار می‌شود و البته بگومگوهایی میان مدیرعامل استقلال و لیدر پرسپولیس شکل می‌گیرد اما نتیجه جلسه مشخص می‌شود: «داور داربی ایرانی باشد.» دوستان در فدراسیون به نتیجه مشترک می‌رسند و به دفتر علی‌آبادی می‌روند.


نتیجه پرید!

علی‌‌آبادی بالای مجلس می‌نشیند و شروع به حرف‌زدن می‌کند و مسیر بحث را به‌سمتی که خودش می‌خواهد، می‌برد: «داور داخلی خوب است اما... داور بومی به رشد فوتبال کمک می‌کند اما...» دوستان می‌فهمند که داور ایرانی مدنظر رئیس نیست، مدیران‌عامل سرخابی دست به قلم می‌شوند و نامه‌ای برای رئیس سازمان می‌نویسند و خواستار داور خارجی برای داربی می‌شوند. می‌توانید چشمان گرد شده فدراسیون‌نشینان را حدس بزنید.


داورها پول می‌خواستند

بحث در اتاق رئیس داغ می‌شود، صدای همه بالا می‌رود، واعظ و انصاری‌فرد زیر قولشان زده‌اند و با حرارت از داور خارجی دفاع می‌کنند و فدراسیونی‌ها هم روی حرفشان ایستاده‌اند. علی‌آبادی ساکت نشسته و نخی که برای داور خارجی داده را دنبال می‌کند اما فدراسیون کوتاه نمی‌آید، یکی از فدراسیون‌نشینان می‌گوید که داور باید داخلی باشد و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد تا ناگهان حسین هدایتی به حرف بیاید و همه را مبهوت کند: «داوران داخلی؟! اینها چند بار به من زنگ زدند و از من پول می‌خواستند.» ناگهان همه سکوت می‌کنند، نماینده کمیته داوران واکنش نشان می‌دهد اما تاج دستش را می‌کشد: «تو رو خدا بی‌خیال! حالا یک حرفی زده.» هدایتی می‌خواست جریانی بسازد اما فکر نمی‌کرد جنجال شود.


شکایت عنایت

آن روزها عنایت در ایران نبود، خبر را به رئیس کمیته داوران رساندند و او هم عصبانی شد و خیلی زود واکنش نشان داد. حتی در فدراسیون نقل است که از هدایتی شکایت هم شده اما عنایت فعلا دم به تله نمی‌دهد: «حالا گذشته از این موضوع، برای چی می‌خواهید دوباره باز کنید ماجرا را؟» اصرار ما نتیجه می‌دهد: «اگر هر داوری در هر کاری مشارکت داشته باشد و شواهدی باشد مطمئنا واکنش نشان می‌دهیم.» او ادامه داد: «برای رشوه سند که نمی‌دهند، هر واسطه‌ای بیاید بگوید یا محل قرار را لو بدهند ما واکنش نشان می‌دهیم. به‌هرحال من از راوی شنیدم و نمی‌دانم موضوع درست است یا نه اما هدایتی حرفش را پس گرفت.» البته رئیس کمیته داوران حرف جالب‌تری می‌زند: «اصلا به من بگویید چرا استیل‌آذین اینجاست.»


تاج تایید کرد

خبر مربوط اگرچه قرار بود سکرت بماند اما به هر نحوی رسانه‌ای شد، موضوعی که البته یکی از روزنامه‌های ورزشی به‌صورت سربسته از آن پرده برداشت اما خبرنگارش از عمق ماجرا خبر نداشت. به‌هرحال مهدی تاج این خبر را تایید می‌کند اما انتشار آن را به صلاح نمی‌داند: «بله، اما خودش تکذیب کرد.» او درباره این ماجرا توضیح می‌دهد: «کار بسیاری خوبی از طرف فدراسیون و کمیته داوران صورت گرفته، ما داوران خاطی را در هفته‌های مختلف محروم می‌کنیم تا آنها خود را در لایه‌ای از حضانت نبینند.» او ادامه داد: «بزرگترین عیب این است که مشکلات نزد صاحبش پوشیده بماند و نباید دیوار حفاظتی دور هیچ سیستمی کشید.»  

 

 

                         لطفا درخصوص این خبر نظر دهید 

                         برای دیدن بقیه اخبار در قسمت آخرین  

                   اخبارازدنیای فوتبال روی خبر مربوطه کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد