فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آخرین ترانه کرانیکاردر برزخ کاشانی

کرانچار - کاشانی - دنیای فوتبال 

دنیای فوتبال:حبیب کاشانی مدعی است هیچگونه مهلت و اولتیماتومی برای سرمربی کروات پرسپولیس داده نشده و هنوز با او به اهداف بزرگ پرسپولیس که یکی از آنها رسیدن به صدر جدول رده‌بندی است، می اندیشد.

از طرف دیگر مجید فرخزادی عضو پیشین هیات مدیره پرسپولیس که در حال حاضر وجود خارجی ندارد و معلوم هم نیست ایشان در پرسپولیس چکاره هستند مدعی شده که آستانه تحمل کاشانی در مورد کرانیکار تمام شده و برکناری او در صورت ناکامی مقابل سایپا قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد.
در کنار این موارد سایت گل هم در گزارشی دغدغه‌های کاشانی در مورد انتخاب جانشین کرانیکار را عامل تعلل وی برای برکناری سرمربی ناموفق تیمش می‌داند و جانشینانی چون علی دایی، لوکا بوناچیچ، وینکو بگوویچ، حمید استیلی و محمد خاکپور را برای نشستن به جای کرانیکار معرفی می‌کند. جالب اینجاست که در این فهرست، سه نفراول از تیم‌های قبلی خود یعنی تیم‌ملی، فولاد و پاس برکنار شده‌اند. چهارمی یعنی استیلی هم اکنون با تیم پرمهره استیل‌آذین در باتلاق گیر کرده و از میانه جدول به بالا راه نمی‌یابد و آخرین نفر یعنی محمد خاکپور اصلا تجربه سرمربیگری ندارد.
اما قبل از این گمانه‌زنی‌ها بهتر است ابتدا سراغ پرونده کرانیکار در پرسپولیس برویم و ببینیم آیا او واقعا ناموفق بوده است.
1 - به طور مشخص همه طرفداران پرسپولیس از این تیم توقع پیروزی و موفقیت را دارند و کسب 17 امتیاز از 12مسابقه هیچ معنی و مفهومی جز ناکامی ندارد، آن هم در حالی که این تیم صاحب یک رکورد وحشتناک با هشت تساوی در این تعداد بازی شده است.
2 - زلاتکو کرانیکار سرمربیگری پرسپولیس را در حالی پذیرفت که فصل نقل و انتقالات تمام شده و تیم با نظر عباس انصاری‌فرد بسته شده بود. مرد کروات هیچ فرصتی برای انجام تغییرات در جمع نفرات تیم و رسیدن به مجموعه دلخواهش نداشت ولی وقتی وعده داد که این تیم از هفته ششم با رسیدن به هماهنگی به مکان‌های بالای جدول صعود خواهد کرد. پس حتما نفرات تیم را در تمرینات مورد پسند و به دلخواه خود یافته بود.
3 - بدون شک مجموعه بسته شده پرسپولیس خالی از اشکال نیست و در یکی، دو پست این تیم با کمبود نیروی تخصصی مواجه است ولی برآیند برداشت شده از مجموعه نفرات این تیم و مقایسه آن با تیم 22 امتیازی پیکان که آن تیم هم تمریناتش دیر شروع شد و سرمربی‌اش هم دیر انتخاب شد، نشان می‌دهد که پرسپولیس حداقل از نظر نفری در جایگاهی رفیع‌تر نسبت به مکان هفتم فعلی است.
4- از لحاظ کیفیت فنی، نمایش پرسپولیس منتقدان زیادی دارد. به طور قطع قرمزها در برخی از بازی‌ها مثل پیکان، استقلال، فولاد و ملوان با اشتباهات داوری متضرر شده‌اند و این اشتباهات در کمبود امتیازات این تیم کاملا تاثیرگذار بوده ولی باز هم نمایش پرسپولیس با این نفرات بعد از طی شدن 12 هفته آن چیزی نیست که ارایه‌گر پتانسیل نهفته در مجموعه این تیم و انبوه تماشاگرانش باشد.
در جمع‌بندی موارد موجود می‌توان به این نتیجه رسید که گرچه کرانیکار تنها مسوول و مقصر افت فعلی پرسپولیس نیست ولی به هر حال او به عنوان نفر اول و مسوول فنی تیم نتوانسته قرمزها را از لحاظ نتیجه به موفقیت و از لحاظ فرم و محتوی بازی به یک شکل ثابت و پایدار برساند، این تیم یک روز که البته خیلی به ندرت پیش می‌آید بسیار خوب و هماهنگ ظاهر می‌شود ولی روز بعد با هزار و یک مشکل تاکتیکی مواجه می‌شود و همه اینها خواسته یا ناخواسته به کرانیکار برمی‌‌گردد.
به طور طبیعی مرد کروات نتوانسته آن‌گونه که باید و شاید در پرسپولیس موثر واقع شود و جبر زمان و چرخه حوادث حکم می‌کند که به زودی بار و بندیلش را جمع کند و به زاگرب برگردد ولی این برزخ هم برای کاشانی ایجاد می‌شود که جانشین او چه کسی باید باشد؛
1 - حاج حبیب به طور مشخص نمی‌تواند روی یک سرمربی خارجی ناآشنا به فوتبال ایرانی حساب باز کند چون تا این مربی جدید بخواهد پرسپولیس و نفراتش را بشناسد کار از کار گذشته است.
2 - مربیان خارجی آشنا به فضای فوتبال ایرانی هم چنگی به دل نمی‌زنند. لوکا بوناچیچ بعد از ناکامی با فولاد و با اخلاق تند و منحصر به فردش به تنهایی می‌تواند یک مجموعه بی‌سر و صدا را به جنجال و حاشیه بکشاند چه برسد به پرسپولیسی که در آرام‌ترین روزهایش هزار و یک مشکل و حاشیه دارد. وینکو بگوویچ هم امتحان خود را پس داده و به عقیده اکثریت قریب به اتفاق اهالی فوتبال به درد پرسپولیس نمی‌خورد.
3 - در بین مربیان موفق ایرانی هم فعلا مورد مشخص و بدون تیمی یافت نمی‌شود. به جز علی دایی که به احتمال فراوان حضور او در پرسپولیس با توجه به برکناری‌اش از تیم‌ملی بر حاشیه‌ها و جنجال‌های اطراف شهر سرخ‌ها به صورت تصاعد هندسی تاثیر صعودی خواهد داشت.
4 - این درست که نمونه‌های موفقی مثل جوزپه گواردیولا در اولین تجربه مربیگری هم در دنیای فوتبال وجود دارند ولی برای این پرسپولیس با انبوه هوادارانش انتخاب مربیان صفر کیلومتری چون محمد خاکپور و... یک ریسک بسیار پرخطر به حساب می‌آید چون اگر در اسپانیا تشکیلات بارسلونا یک بازوی قدرتمند برای مربی مستعدی چون گواردیولاست در پرسپولیس چنین مواردی حکم کیمیا را دارد.
به نظر شما حبیب کاشانی که خودش هم یک سرپرست موقت است و هیچ اطمینان و استحکامی نسبت به آینده‌اش ندارد، در صورت مصمم شدن برای برکناری کرانیکار چه گزینه‌ای را برای جانشینی او انتخاب خواهد کرد؟ فعلا که حاج حبیب دست به دعاست و با تمام وجود تلاش می‌کند تا پرسپولیس مقابل سایپا نتیجه‌ای بگیرد که مجبور به گرفتن تصمیمات بزرگ نباشد! 

 

 

                                           لطفا درخصوص این خبر نظر دهید  

 

 

 

                                        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد