فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مرفاوی: به خاطر منافع خودم از کلمه مردم استفاده نمی‌کنم

مرفاوی: به خاطر منافع خودم از کلمه مردم استفاده نمی‌کنم - دنیای فوتبال 

دنیای فوتبال:سرمربی تیم استقلال گفت: آدمی نیستم که همه چیز خود را بزرگ جلوه دهم و به خاطر منافع خودم از کلمه مردم استفاده کنم.

صمد مرفاوی پس از پایان تمرین امروز استقلال در گفت‌وگو یی درباره مسائل باشگاه استقلال صحبت کرد.
*آخرین وضعیت استقلال را قبل از بازی با شاهین پاس جنوبی توضیح دهید؟
شرایط بازیکنان ما خوب است. درست است که در دیدار گذشته مقابل ذوب‌آهن مغلوب شدیم اما حق‌مان باخت نبود. همه در تیم ما زحمت کشیدند و درست است که شکست خوردیم ولی می‌توانیم دوباره به صدر جدول برگردیم.

* بازی فردا را چطور می‌بینید؟
تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سه امتیاز بازی را نصیب خودمان کنیم. وضعیت جدول به شکلی است که باید با ارائه یک بازی منطقی حریف خود را در آزادی شکست دهیم.

* از شاگردان محمود یاوری چقدر شناخت دارید؟ تیم آنها را به خوبی می شناسم و مطمئن هستم بازی سختی پیش رو داریم. آنها خارج از خانه خوب نتیجه می‌گیرند و توانسته‌اند با پرسپولیس مساوی کنند و راه‌آهن را شکست دهند اما ضمن احترامی که به تیم فوتبال شاهین و مردم بوشهر می‌گذارم تنها برای شکست این تیم وارد میدان خواهیم شد.

* این روزها حاشیه‌های زیادی پیرامون تیم استقلال وجود دارد به خصوص اینکه هر روز یک نفر را به عنوان جانشین شما انتخاب می‌کنند.
من هیچ استرسی ندارم. تا روزی که در استقلال هستم محکم کار خواهم کرد. ما در حال حاضر با یک بازی کمتر در رده دوم جدول هستیم و وضعیت بدی نداریم که برایم جانشین انتخاب می‌کنند. تا آنجا که مسئولیت فنی به عهده من است با جان و دل کار کرده و باعث سربلندی استقلال خواهم شد. اصلا به حاشیه‌ها توجه ندارم. در تمام دنیا این گونه است که ممکن است یک تیم 4 هفته و بیشتر افت کند. باید بگویم در این چند هفته مشکلات زیادی داشتیم و کلا 16 بازیکن را در اختیار داشتم اما مطمئن باشید صمد مرفاوی با تمام مشکلات مبارزه خواهد کرد.

* در این مدت با مدیرعامل در خصوص نتایج استقلال صحبتی نکردید؟
ما همیشه در تماس هستیم. ایشان همیشه از نزدیک تمرینات و اردوهای استقلال را زیر نظر می‌گیرند. مدیریت واعظ به شکلی است که تمام مدیران لیگ برتری باید از آن الگوبرداری کنند. خوشبختانه آقای آشتیانی همیشه شاهد گزارش فنی ما هستند و صحبت‌های ایشان برای ما امید بوده و به ما قوت قلب می‌دهد. من همیشه از صحبت با ایشان لذت برده و از حرف‌های بزرگ‌منشانه او درس می‌گیرم.

* پنجشنبه گذشته یک جلسه روانشناسی برای بازیکنان برگزار شد. پیش از این روانشاس استقلال گلایه خود را بابت منظم برگزار نشدن این کلاس‌ها اعلام کرده بود که حالا چه طور شد که به یک باره تصمیم به برگزاری این جلسات گرفتید؟
ما از اول فصل در برنامه‌هایی که داشتیم جلسات روانشناسی را برگزار می‌کردیم. شاید سوء تفاهم باشد. خود من چندین بار با آقای منتظری تماس گرفتم اما ظاهرا ایشان مشغله فراوانی داشتند و در واقع یک نوع سردرگمی هم برای ما و هم برای دوستان به وجود آمده بود. چون ما فکر می‌کردیم ایشان مشغله دارند و آقای منتظری فکر می‌کرد ما تمایلی به برگزاری جلسات روانشناسی نداریم. البته آقای آشتیانی با دکتر منتظری صحبت کرد و مسئله از سر گرفته شد. اولین جلسه روانشناسی هفته گذشته پنجشنبه برگزار شد ولی من از متن جلسه باخبر نیستم چون ایشان صحبت‌هایشان را با بازیکنان به صورت خصوصی انجام می‌دهند ولی اعتقاد دارم آن مسائلی که مطبوعات در خصوص برگزاری این جلسه می‌نویسند صحت ندارد و تنها حاشیه‌سازی است.

*برخی شایعه کرده‌اند در صورتی که نتایج استقلال همین گونه ادامه داشته باشد، روته مولر به عنوان سرمربی جانشین شما خواهد بود؟
من از این مسئله اطلاعی ندارم و کار خودم را انجام می‌دهم. این مسائل برایم مهم نیست. از قول من بنویسید مرفاوی از خدای بالای سرش می‌ترسد. کاری که باید انجام دهم، با تمام وجود خواهم کرد و حرف‌هایی که مطرح می‌شود مهم نیست. اگر این صندلی وفا داشت به نفر قبل از من وفا می‌کرد. استقلال مانند یک قطار است که تنها آدم‌های داخل آن عوض می‌شوند. من زیاد به فکر آمد و رفت نیستم و فقط به کارم تمرکز دارم. این صحبت‌ها شیطنت است چون آدم‌های خناس را می‌شناسم که زیرزیرکی کار می‌کنند ولی فعلا اسمی از آنها نمی‌برم.

* چرا آنها را معرفی نمی‌کنید؟
من فقط این را می‌گویم حتما کسی که می‌خواهد جانشین من شود، منافعی دارد. برای خودم سئوال است. من که می‌گویم ماندن یا رفتن من مهم نیست ولی چرا آنها اینقدر تلاش می‌کنند؛ نمی‌دانم. اگر روزی به من گفتند برو با افتخار می‌روم اما نمی‌دانم چرا این صندلی پردرسر و حاشیه ‌ساز شده که دوست دارند به هر طریقی به آن چنگ بزنند.

*نمی‌خواهید اسمی بیاورید؟
روزگار نام آنها را مشخص خواهد کرد ولی مطمئن باشید من به موقع نام آنها را افشا خواهم کرد. مردم خوب همه چیز را می‌فهمند و هوادارانی که ما داریم بسیار فهمیده هستند. آنها هم مثل من آدم‌های خناس را می‌شناسند و روزی به آن باورها می‌رسند اما صمد مرفاوی آدمی نیست که همه چیز خود را بزرگ جلوه دهد. این آدم‌ها انسان‌هایی هستند که خداوند دستشان را رو خواهد کرد. فقط این را بنویسید که من نمی‌خواهم به خاطر منافع خودم از کلمه مردم استفاده کنم. من هم مثل خود مردم هستم و اگر روزی از استقلال رفتم مثل هواداران تیم را تشویق می‌کنم.

* یعنی اگر روزی از استقلال رفتید، مثل هواداران می‌مانید و کاری به این تیم ندارید؟
مطمئن باشید چوب لای چرخ کسی نخواهم گذاشت. چرا باید این کار را بکنم. مگر خدایی وجود ندارد.

* این روزها نتایج سپاهان برای خیلی ها حساس شده و آنها می‌گویند سپاهان برد؛ استقلال باخت و یا برعکس. در این مورد چه نظری دارید؟
کاری به هیچ تیمی نداریم. هر تیمی مدیریتی دارد و هر کس مسئول اعمال خودش است. چرا باید بخواهم تیم دیگر ناموفق شود. من برای موفقیت استقلال به هر دری نمی‌زنم. باور کنید حواس‌مان به نتایج هیچ تیمی نیست اما از حریفانمان هرگز غافل نمی‌شویم و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

*شایعه شده در دفتر یکی از مسئولان سابق استقلال لیدرهای این تیم رفت و آمد می‌کنند و قصد دارند به استقلال ضربه بزنند.
من در جریان کامل این قضیه نیستم اما حس ششمم خوب کار می‌کند. من فقط به فکر مصلحت استقلال هستم و کار خودم را می‌کنم. اینها هم شامل همان آدم‌های خناس هستند که دست به هر کاری می‌زنند البته منظور من لیدرها نیستند ولی در پایان این را می‌گویم دیگر زمان آن گذشته که هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، معلوم نشود. الان زمانه عوض شده و همین زمانه کار آنها را افشا خواهد کرد. 
 

منبع:خبرگذاری فارس 

 

                                       لطفا در خصوص این خبر نظر دهید 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد