فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

هووی قرمز، ستاره‌ها را بلعید!/ فرصتی برای سوگواری نیست

هووی قرمز، ستاره‌ها را بلعید!/ فرصتی برای سوگواری نیست  

دنیای فوتبال:پیوستن علی کریمی به پرسپولیس منتفی شد. طی بیانیه‌ای کوتاه، روشن و فاقد هر گونه ایهام و ابهام، هر آنچه سرخپوشان به آن دل بسته بودند به باد فنا رفت تا جادوی جادوگر از اقلیم پرسپولیس دور بماند.

۱- حالا دست کم تا پایان لیگ نهم، پیراهن شماره هشت قرمزها از اندام صاحب اصلی‌اش دور خواهد ماند تا درخت جدایی که نهالش را حاج عباس انصاری‌فرد کاشته بود، همچنان به رشد خودش ادامه دهد! حتی رویای معدود هوادارانی که دلخوش به اضافه شدن نیکبخت‌واحدی هم بودند نقش برآب شد تا «هووی قرمز»، همه ستاره‌های پرسپولیس را ببلعد. حالا زلاتکو کرانیکار مانده و حوضش، این مربی کروات پرسپولیسی است و آن هم همه موجودی‌اش در دوبی...!
 

2 - «حقیقت» آن چیزی است که «باید» وجود داشته باشد، اما «واقعیت» چیزی است که وجود دارد. هیچ آدم عاقلی نمی‌تواند و نباید به هوای آنچه می‌پندارد «حق» است نفس بکشد و کار خودش را پی بگیرد. باید واقعیت‌ها را دید، آنها را جدی گرفت و با گرامی داشتن‌شان زندگی کرد. «حق» این است که بازیکنی مثل علی کریمی که از معدود سرمایه‌های انسانی باقی مانده در فوتبال ایران است، به پرسپولیس علاقه دارد و سزاوار «دیده شدن» است در لباس تیم محبوبش توپ بزند، اما «واقعیت» موجود از قرار دیگری است و بر جدایی جادوگر از سرخپوشان مبتنی شده. حالا کریمی بازیکن تیم حریف است و اتفاقا تجربه نشان داده همه تلاشش را برای موفقیت استیل‌آذین به کار می‌گیرد. او حتی می‌تواند در مجموعه هدایتی، در راه موفقیت احتمالی پرسپولیس و قهرمانی‌اش در لیگ نهم مانع ایجاد کند و رویای میلیون‌ها هوادار سرخ را به تباهی بکشاند. در این شرایط این وظیفه کادرفنی و مدیریتی پرسپولیس است که با واقعیات کنار آمده و بستر را برای کامیابی تیم محبوب‌شان در همین اتمسفر و با همین محدودیت‌های فعلی فراهم کنند. 
 

3  - فرصتی برای سوگواری نیست. همه داشته‌های پرسپولیس در ادامه راه، همین بازیکنانی هستند که در کمپ این تیم در دوبی گرد هم آمده‌اند. در حال حاضر برای تیمی که در نیمه اول فصل بیشتر بازی‌هایش را خانه‌نشین بوده و البته به اندازه کافی هم گان داده و نقدا پنج امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، امکان به سوگ نشستن در فراق ستاره‌های دور مانده وجود ندارد. دست بر قضا، این پرسپولیس به اندازه کافی مهره به درد بخور هم دارد که اگر چشم آقای سرمربی «باز» شود، می‌توان از آنها برای ادامه راه مدد گرفت. به صندلی‌های پلاستیکی ورزشگاه آزادی نگاه کنید؛ منتخب سکونشین‌های پرسپولیس لیگ نهم هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد! علیرضا محمد، ابراهیم شکوری، محمد پروین، مهدی شیری، محمد منصوری، آرفی، خلیلی و دیگران، موهبت‌هایی هستند که هر تیمی برای در اختیار داشتن‌شان بی‌تابی می‌کند، اما متاسفانه از سوی مرد کروات پرسپولیس، هنوز دیده نشده‌اند. کیست که نداند نگرشی دوباره در نحوه استفاده از ستاره‌های سرخ، می‌تواند آسمان لیگ را برای رقبا ابری کند؟
 

4 - تعطیلات نیم‌فصل در امارات، فرصت مناسبی برای تجدید قوای روحی و جسمی بازیکنان، مربیان و مدیران پرسپولیس است. شاید زلاتکو کرانیکار در این فضای آرام و بی‌هیاهو، بتواند نگاهی دوباره به نیم‌فصل سپری شده لیگ نهم بیندازد و از ادامه سوخت شدن سرمایه‌های مادی و معنوی تیم خودداری کند. غیر از او، مدیران پرسپولیس نیز باید باقیمانده انرژی و توان خود را صرف «موجودی» پرسپولیس کنند و از هر گونه فعالیت جانبی و حاشیه‌ای بپرهیزند و البته از همه مهمتر این هواداران هستند که سرانجام باید با ستاره‌های فعلی‌شان کنار بیایند و دور از رویای سوپراستارهای بیرون مانده، ورزشگاه را به افتخار بازیکنان کنونی پر کنند، چه بسا این افزایش حمایت به ویژه در نیمه دوم لیگ، منجر به تکرار رویای قهرمانی پس از دو سال شود.
 

 

 منبع:روزنامه گل

                                    لطفا در خصوص این خبر نظر دهید  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد