فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

افشاگری دیگر در خصوص اتفاقات تیم فوتبال نوجوانان در نیجریه

افشاگری دیگر در خصوص اتفاقات تیم فوتبال نوجوانان در نیجریه  

دنیای فوتبال:اگرچه علی دوستی شرایط تیم فوتبال نوجوانان در نیجریه را مطلوب توصیف کرد اما افشاگری های در خصوص کمبودهای این تیم در جام جهانی نوجوانان همچنان ادامه دارد.

در ادامه این افشاگری ها سرویس ورزشی روزنامه کیهان امروز ( سه شنبه ) با نگارش مطلبی در قالب نکته ورزشی به مواردی در خصوص تیم نوجوانان اشاره کرده که خواندنش خالی از لطف نیست.
در این مطلب آمده است :« پس از گذشت چند روز از بازگشت تیم فوتبال نوجوانان کشورمان از بازیهای جام جهانی نیجریه اخباری مربوط به برخی از کمبودهای مدیریتی و پشتیبانی این تیم به گوش رسید که نشان داد ساختار فوتبال ایران هنوز با معیارهای جهانی فاصله زیادی دارد.
بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان در رسیدن به جام جهانی و عملکرد ضعیف تیم جوانان همراه با سرمربی کروات خود نیکولیچ در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مدیران فدراسیون فوتبال برای سرپوش گذاشتن روی ضعفهای خود پشت افتخارآفرینی تیم نوجوانان که با قهرمانی در آسیا، صعود به جام جهانی و به دنبال آن راه یابی از مرحله مقدماتی جام جهانی در نیجریه قرار گرفتند تا هر طور شده ضعفهای خود را کمرنگ جلوه دهند.
به دنبال افشاگری خبرنگار خبرگزاری مهر از مشکلات پیرامون تیم نوجوانان در جام جهانی ضعف های تیم پشتیبانی این تیم را به رشته تحریر درآورده بودند نایب رئیس فدراسیون فوتبال مجبور شد با ادبیات سیاستمدارانه خود ضمن تکذیب معضلات موجود، این افراد را کج فهم قلمداد کند!
به تاخیر انداختن پاداش های قهرمانی نوجوانان (یک دستگاه پژو و ۱۰میلیون جوایز نقدی)، بدرقه و استقبال ضعیف، نبود یک سرپرست و مدیر آشنا به مسایل بین المللی و زبان انگلیسی که بتواند مشکلات رفاهی و اطراف تیم را به حداقل برساند همه و همه باعث شده بود تا بازیکنان تیم نوجوانان بارها در این خصوص به علی دوستی (سرمربی تیم) گلایه و شکایت کنند که اگر درایت سرمربی و سایر اعضای کادر فنی این تیم نبود چه بسا این تیم حتی جواز صعود به بازیهای جام جهانی را هم کسب نمی کرد. این درست که مسئولان فدراسیون فوتبال با برگزاری چندین اردوی خارجی و داخلی شرایطی به مراتب بهتر از دوره های گذشته را برای آماده سازی تیم نوجوانان فراهم کردند اما هیچ کس نمی تواند منکر عدم ساختار قوی و تشکیلات مناسب تحت عنوان تیم پشتیبانی تیم های ملی در تمام رده ها باشد.
وقتی قرارداد تمام اعضای کادر فنی تیم نوجوانان به ۱۰۰میلیون هم نمی رسد و در مقابل نناد نیکولیچ بابت حذف تیم جوانان در بازیهای آسیایی رقمی دو تا سه برابر را برای کسب ناکامی می گیرد، وقتی به خاطر ضعف برنامه ریزی نایب رئیس فدراسیون مجبور می شود برای دیدار با اروگوئه از ایران درخواست لباس کند تا یک تاجر چند دست لباس همراه با خود به نیجریه ببرد، وقتی فلان مسئول برای آنکه تلویزیون نیجریه هرطور شده برای لحظاتی تصویر او را نشان دهد حاضر می شود دست به جیب شود(!!)، وقتی خبرهای ارسالی خبرنگاران اعزامی به نیجریه هر شب توسط مسئولان فدراسیون چک می شود تا مبادا خبری بر خلاف میل مسئولان به ایران ارسال شود، وقتی بازیکنان تیم نوجوانان پس از صعود از مرحله گروهی باز هم با وعده و وعیدهای نایب رئیس که هیچ کدام هم عملی نشده روبرو می شوند دیگر نمی توان منکر ضعف مسئولان فدراسیون فوتبال در برنامه ریزی شد.
متاسفانه در این میان بعضی از خبرنگاران هم که با هزینه فدراسیون به نیجریه رفته بودند مجبور شدند برای بدست آوردن دل فلان مسئول و برای اینکه خود را در نیجریه و سایر سفرهای بعدی بیمه کنند با نادیده گرفتن واقعیات، مشاهدات سفر را در ذهن خود بایگانی کردند و خبرها را وارونه جلوه دادند. اینجاست که یکبار دیگر این موضوع ثابت می شود که تا وقتی خبرنگاران با هزینه فدراسیون راهی سفرهای خارجی می شوند به نوعی زیر بلیت فدراسیون قرار می گیرند و نمی توانند واقعیت ها را آن طور که هست انعکاس دهند.
در پایان باید به صحبتهای علی دوستی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته اشاره ای کوتاه داشته باشیم. دوستی به خاطر ادامه همکاری اش با فدراسیون فوتبال و همچنین دوری از مسایل حاشیه ای که طی سالهای اخیر با تکیه بر این موضوع توانسته به موفقیت برسد هرگونه کم و کاستی در نیجریه را تکذیب کرده است. اما به خوبی می دانیم که سرمربی فعلی و جدید تیم جوانان در نشست چند روز پیش خود با کمیته فنی تیم های ملی و جوانان مشکلات موجود در بازیهای جام جهانی را بازگو کرده و از مسئولان خواسته با تجربه از این رقابتها سعی کنند برای سالهای آینده با برطرف کردن نقاط ضعف خود در تشکیلات اداری و رفاهی تیم های پایه گام های مثبتی در این خصوص بردارند.»  

 

 منبع: خبرگزاری برنا

                                    لطفا در خصوص این خبر نظر دهید   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد