فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عقیلی در بین 3 نامزد اصلی

عقیلی در بین 3 نامزد اصلی 

دنیای فوتبال: نام هادی عقیلی، مدافع ملی پوش تیم فوتبال سپاهان اصفهان در بین سه بازیکنی که شانس بالایی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا دارند، قرار گرفت.

در حالیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این نام هادی عقیلی را در میان5 نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال  اعلام کرده بود، خبرگزاری مهر  از مقر AFC خبر داد  شانس این مدافع ایرانی  برای کسب عنوان بسیاربالاست .خبر مهراز قرار گرفتن نام وی در بین 3 گزینه نهایی برترین‌های سال این قاره حکایت دارد.
علاوه بر هادی عقیلی، "کنگو ناکامورا" از تیم گامبا اوزاکا ژاپن و "سید محمد عدنان" از بحرین و عضو باشگاه الخور قطر سه گزینه نهایی برای تصاحب جام بهترین بازیکن سال 2009 آسیا به شمار می روند. البته مدافع ملی پوش بحرین با توجه به ضربه پنالتی که در دیدار برگشت پلی آف انتخابی جام جهانی مقابل تیم ملی نیوزلند از دست داد و مانع از صعود بحرین به این رقابت‌ها شد تا حدود زیادی جایگاه خود را برای انتخاب بهترین‌های سال آسیا از دست داد.
در فهرست بهترین ها ژاپن، ایران و عربستان با داشتن چهار بازیکن در صدر هستند و کشورهای قطر، ازبکستان و چین با یک بازیکن در رده پایین تری قرار دارند.
"سعید العویران" با درخشش در جام جهانی 1994 آمریکا و گلی که به بلژیک زد نامش بیش از هر زمان دیگری مطرح شد.
"ماسامی ایهارا" دومین نفری بود که اسم ژاپن را به فهرست بهترین بازیکنان آسیا آورد اما از سال 1996 درخشش ایرانی ها جا را برای دیگران تنگ تر کرد.
"خداد عزیزی" در جام ملت های آسیا در امارات چشم ها را خیره کرد و بهترین شد.
در سال های 97 و 98 "هیده توشی ناکاتا" روی سن رفت و "علی دایی" در مراسم 1999 بیروت تندیس را بالای سر برد.
"نواف التمیاط" از عربستان بعد از گل های زیبایی که در جریان مسابقات جام ملت های آسیا زد، بازیکن سال 2000 شد و "فان زیهی" یکسال بعد پرچم چین را بالا برد تا اولین و آخرین چینی این فهرست شود.
"شینجی اونو" ژاپنی بعد از مسابقات جام جهانی به میزبانی مشترک ژاپن – کره، مرد سال 2002 شد و سپس "مهدی مهدوی کیا" برای بار سوم نام ایران را در صدر جوایز سال آسیا قرار داد.
سال 2004 "علی کریمی" با درخشش در جام ملت های آسیا چین به کوالالامپور رفت تا جایزه بهترین بازیکن آسیا را بگیرد.
"حمد المنتشری" بازیکن سال 2005 شد و "ابراهیم خلفان" قطری توانست اسم قطر را در سال 2006 وارد لیست کند.
"یاسر القحطانی" بعد از درخشش در جام ملت های آسیا 2007 عنوان مرد سال فوتبال قاره کهن را به خود اختصاص داد تا اینکه در سال 2008 "سرور جپاروف" ازبکستانی در حضور ژاپنی ها و نماینده امارات، نفر اول شد.
مراسم انتخاب بهترین‌های سال آسیا روز 24 نوامبر 2009 (سوم آذرماه 1388) در هتل "شانگریلا" شهر کوالالامپور در مالزی برگزار خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
yashar جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:44 http://www.market2iran.com

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار خوبی داری . لطفا یه سری هم به سایت من بزن

آگهی رایگان جمعه 29 آبان 1388 ساعت 23:59 http://www.niazmandi.com

http://www.niazmandi.com آگهی رایگان و تبلیغات رایگان در سایت نیازمندی ایران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد