فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شوخی معنادارکفاشیان/با انتخاب فدراسیون حسادت‌ها دوباره گل می‌کند

شوخی معنادارکفاشیان/با انتخاب فدراسیون حسادت‌ها دوباره گل می‌کند 

دنیای فوتبال:حضور فدراسیون فوتبال ایران در بین نامزدهای بهترین فدراسیون فوتبال آسیا فرصت خوبی برای علی کفاشیان بود تا بعد از مدت‌ها سکوت، مصاحبه کند و از عملکرد مجموعه‌اش دفاع کند. البته رییس براین نکته واقف است که حتی با این حرف‌ها هم نمی‌تواند منتقدان فدراسیون را خاموش کند.

گفته بودید که از انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از نامزدهای دریافت عنوان برترین فدراسیون سال ناراحت هستید؟
ناراحتم چون حسادت‌ها دوباره گل می‌کند. (با خنده) 
 

واقعا ناراحتید؟
من خودم از این انتخاب ناراحت نیستم اما از اینکه برخی از این انتخاب ناراحت می‌شوند من هم ناراحت هستم (با خنده) اما باید بگویم این انتخاب مربوط به من نیست. مربوط به عملکرد فوتبال ایران در این یک سال است. حتما ما طوری در تمامی ابعاد کار کرده‌ایم که برای AFC قابل قبول بوده است. 
 

فکر می‌کنید معیار AFC چه بوده است؟ بن همام در یک سال گذشته سه بار به ایران سفر کرده است. او خیلی باهوش است و به دقت اتفاقات فوتبال کشورها را رصد می‌کند و آنها را با هم مقایسه می‌کند. از نظر خود من فدراسیون فوتبال کم کار بوده و توقع مردم زیاد است و باید انتظارات آنها را هم برآورده کنیم اما به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقایسه‌ای که انجام داده وضعیت فوتبال ایران را در ابعاد مختلف نظیر فعالیت‌های علمی، پایه‌ای،‌ لیگ حرفه‌ای،‌ آسیاویژن و... بررسی و آنها را با دیگر کشورها مقایسه کرده که چنین انتخابی انجام داده است. تمام کارهایی هم که انجام شده مکتوب است و این طور نیست خدای ناکرده بخواهیم با دروغ القا کنیم که کاری انجام داده‌ایم. 
 

قبول کنید پس از نرفتن تیم‌ملی به جام جهانی و انتقادهای فراوانی که انجام گرفت، کمتر کسی انتظار داشت ایران یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فدراسیون سال بشود.
انتقادها وقتی مطرح شد که تیم ملی نتوانست به جام‌جهانی برود اما در کنار این ناکامی، ما کارهای زیادی انجام دادیم. ما داریم فوتبال را می‌سازیم و باید قبول کنیم که جزو سه تیم برتر اول آسیا نبودیم و از بین دیگر تیم‌ها یک تیم دیگر می‌توانست به جام جهانی برود که این اتفاق برای کره‌شمالی افتاد. باید متوجه باشیم ابتدا باید روی تیم‌های پایه کار کنیم. من که نمی‌توانم به طور خلق‌الساعه تیم ملی بزرگسالان را بسازم. باید طوری تیم‌های پایه‌ای را بسازیم که دیگر برای رفتن به جام جهانی اما و اگر نداشته باشیم. رقیبان ما روز به روز قدرتمند‌تر می‌شوند. همین امارات را نگاه کنید. تیم‌های نوجوانان و جوانان در جام جهانی عالی کار کردند و قطعا آنها در آینده تیم ملی قدرتمندی خواهند داشت. ما باید مواظب حریفان‌مان باشیم. باید به تیم‌های پایه، فوتسال و بانوان اهمیت بدهیم که کارهای بسیار خوبی انجام شده. در زمینه آموزش، استانداردسازی لیگ‌ها، استادیوم‌ها، باشگاه‌ها و مسایل اخلاقی هم داریم کار انجام می‌دهیم. این طور نیست که ما یک بعدی حرکت کنیم. داریم به صورت هم‌زمان بیست کار را جلو می‌بریم و حتی به اعتقاد من از پارسال که به عنوان فدراسیون برتر سال آسیا انتخاب شده‌ایم، امسال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و اگر AFC سال قبل ما را به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب کرد، قطعا امسال وضع بهتری داشته‌ایم. تنها می‌ماند اینکه به جام جهانی نرفتیم که این هم نقطه ضعف‌مان بود. 
 

هفته قبل با بهرام افشارزاده در تمرینات تیم امید حاضر شدید، آیا نگرانی‌های دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره این تیم مرتفع شد؟
افشارزاده کماکان نگران است و من هم به او حق می‌دهم نگران باشد و تا به افشارزاده ثابت نکنیم که تیم منسجمی در اختیار داریم نگرانی او پا برجا خواهد ماند. ما باید به افشارزاده ثابت کنیم که فعالیت‌هایمان به نحوی است که در نهایت به موفقیت تیم منجر می‌شود. او می‌گوید در هفت ماه گذشته تیم 50 جلسه تمرین داشته و باید کارشناسان نظر بدهند که آیا این تعداد روز تمرین کفایت می‌کند یا خیر؟ البته معتقدم کادر فنی تیم امید هم مقصر نیست چرا که تیم را در اختیار ندارد اما با کمیته فنی که پیروانی هم عضو آن است، می‌نشینم و درباره این بحث‌ها با هم صحبت می‌کنیم تا نقاط ضعف مشخص شده و بعد هم مرتفع شود. 
 

با توجه به انتقادهایی که مطرح شد آیا همچنان معتقد به پیگیری منشور اخلاقی هستید؟
وقتی جامعه مسایل غیر اخلاقی در جامعه را نمی‌پسندد ما هم نمی‌توانیم نسبت به مسائل غیر اخلاقی و بداخلاقی‌ها در فوتبال بی‌موضع باشیم. 
 

یعنی از نظر شما ورود افراد به حریم خصوصی بازیکنان و مربیان ایرادی ندارد؟
سازمان لیگ به حریم خصوصی افراد ورود نمی‌کند. ما معتقدیم نباید مسائلی که به صورت محرمانه به مربیان و بازیکنان گوشزد می‌شود رسانه‌ای شود و باید محرمانه بماند. خود مربیان و بازیکنان هم نباید به این مساله دامن بزنند. 
 

منتقدان معتقدند که وقتی یک شخصی در دادگاهی محکوم می‌شود دیگر فدراسیون فوتبال نباید جریمه‌ای را برای این فرد در نظر بگیرد. این دسته از منتقدان می‌گویند فدراسیون فوتبال نباید با آبروی افراد بازی کند.
وقتی یک نفری جرمی را مرتکب می‌شود اگر مرجع قضایی از ما نخواهد که محرومیتی اجتماعی را برای آن فرد در نظر نگیریم، مساله به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند و ما هم دخالت نمی‌کنیم اما اگر مرجع قضایی از ما بخواهد درباره آن فرد خاطی عکس‌العملی نشان بدهیم ما هم مجبور هستیم که واکنش نشان بدهیم. 

 

 منبع: روزنامه گل

                                    لطفا در خصوص این خبر نظر دهید    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد