فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پخش زنده تلویزیونی مسابقات لیگ برتر بر چه معیاریست ؟

پخش زنده تلویزیونی مسابقات لیگ برتر بر چه معیاریست ؟ 

فوتبال روز:از ابتدای لیگ نهم بود که برنامه فوتبال برتر به سبک و سیاق متفاوت خود نسبت به گذشته مردم فوتبالدوست ایران را پای تلویزیون نشاند ، برنامه ای کارشناسی همراه با جمعی از هواداران فوتبال که در هر برنامه دو مسابقه از مسابقات لیگ برتر را تحت پوشش قرار می داد.

در هفته های نخست بود که این برنامه با پخش زنده اکثر بازی های حساس لیگ کام فوتبالدوستان را شیرین کرده و رویه ای اصولی در پیش گرفته بود اما چند هفته ای نگذشته بود که این شیرینی رو به تلخی نهاد و این برنامه رویه ی پیشین خود که مطلقاً پخش زنده دیدارهای تیم های پرهوادار استقلال و پرسپولیس تهران بود را مجدداً در پیش گرفت. مسابقاتی که عمدتاً بی توجه به رتبه ی تیم های حاضر در آن دیدار از رسانه ی ملی بصورت زنده پخش می شد و در مقابل هواداران تیم های بالا نشین از تماشای مسابقه تیم محبوبشان محروم می شدند.

اما معیار پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال لیگ های معتبر جهان چیست ؟
معمولاً آنچه که ملاک انتخاب یک دیدار جهت پخش زنده تلویزیونی در رسانه های ورزشی جهان قرار می گیرد ، میزان حساسیت آن دیدار است. و از مسابقاتی که صدر جدول رده بندی را تحت الشعاع قرار می دهند ،به مسابقات حساس تعبیر شده است و در این بین نام و نشان تیم ها ، طرفداران کم شمار یا پرشمار آن ها مطرح نیست.

همانطور که در فصل پیشین باشگاه های آلمان ، بوندس لیگا ، شاهد بودیم تیم نه چندان مطرح وولسفبورگ ، قهرمان فصل 2008 - 2009 بوندس لیگا در کانون توجهات رسانه های آلمان و حتی ایران قرار گرفته بود بگونه ای که مسابقات حساس این تیم همواره از سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز تحت پوشش قرار می گرفت. پس مسلم است ، آنچه که فوتبالدوستان را برای مشاهده یک مسابقه فوتبال ترغیب می کند ، تنها و تنها نام تیم های حاضر در آن مسابقه نیست ، بلکه ملاک اصلی بینندگان تلویزیونی نیز میزان حساسیت رقابت و کیفیت آن مسابقه است که این نکته همواره از سوی رسانه های پوشش دهنده مسابقات فوتبال در سراسر جهان ، جهت برآورده کردن نیاز های بینندگان مورد توجه قرار میگیرد.

اما رویه ای که در رسانه ی ملی و شبکه سوم سیما و برنامه فوتبال برتر به عنوان رسانه تصویری لیگ برتر فوتبال ایران در پیش گرفته است این سوال را در ذهن فوتبالدوستان ایرانی پدید آورده است که براستی معیار انتخاب مسابقات لیگ برتر جهت پخش زنده تلویزیونی در رسانه ملی ، و بطور خاص برنامه فوتبال برتر چیست ؟ از طرف دیگر ، وقتی در برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر ایران دقیقتر می شویم ، شاهد نکته قابل توجهی هستیم و آن رعایت دقیق توالی مسابقات دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران است ، بدین نحو که مسابقات این دو تیم با فاصله یک یا چند روز برگزار می گردد و در غیر اینصورت برنامه ریزی به گونه ایست که زمان برگزاری دیدارهای این دو تیم به اندازه زمان یک مسابقه فوتبال فاصله دارد. همه موارد مذکور بعلاوه توجه خاص سایر برنامه های ورزشی رسانه به این دو تیم این شائبه را در ذهن فوتبالدوستان ایرانی پدید آورده است که پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نه به دلیل حساسیت آن مسابقات ، بلکه به دلایل دیگر است. که این دغدغه سبب بدبینی مردم شریف ایران به رسانه ی ملی و مسئولان این رسانه شده است . و این دغدغه زمانی پر رنگ تر می شود که از طرف رسانه ملی وعده پخش زنده مسابقات حساس لیگ های اروپایی که در یک زمان برگزار می شوند نیز داده می شود اما هرگز فکری برای پخش مسابقات حساس لیگ برتر باشگاه های کشورمان نشده است. 

منبع:سایت گل
 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد