فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

آشتیانی: به سکو ها خط داده بودند، شک نکنید

آشتیانی: به سکو ها خط داده بودند، شک نکنید 

فوتبال روز:استعفای واعظی آشتیانی از سازمان تربیت بدنی خبر داغی بود که محافل رسانه ای را بشدت درگیر خود کرد.اغلب تحلیل ها در رابطه با این جدایی غیرمنتظره به برکناری انصاری از فدراسیون دوچرخه سواری اشاره داشت اما شاید بتوان انتقادات داغ واعظی از سازمان را نیز در این اتفاق موثر دانست.

پنجشنبه شب در لابی هتل آکادمی، روزنامه ابرار ورزشی  با مدیرعامل استقلال مصاحبه ای انجام داده بودکه باهم میخوانیم:
 

• آقای آشتیانی با چه شروع کنیم؟ استقلال یا سازمان؟
- انتخاب با خودتان است.
 

• آیا استعفای شما از قائم مقامی سازمان تربیت بدنی، حرکتی برای تقویت روحیه تیم نبود؟ یعنی کاری که فقط برای این انجام شود که بازیکنان قبل از بازی بزرگی مقابل مقاومت روحیه بگیرند؟
- اصلاً و ابداً! من برای روحیه گرفتن بازیکنم استعفا نمی دهم برایش جلسه می گذارم و حرف می زنم؛ مثل همین نیم ساعت پیش. قضیه جدایی من از سازمان دیگر تمام شده و استعفا دادم و بیرون آمدم. دلایلش رسانه ای نیست. کلاً عادت ندارم پشت سر همکاران سابقم حرف بزنم. وقتی آقای قلعه نویی از ما جدا شد هم علیه او حرفی نزدم. شاید فقط یک بار در مصاحبه ای از ایشان اسم آوردم الان هم پشت سر سازمان حرفی نمی زنم؛ جدا شده ام و تمام وقت در استقلال می مانم.
 

• یعنی امکان همکاری مجدد شما با سازمان وجود ندارد؟
- من همین الان هم به عنوان مدیرعامل استقلال با سازمان همکاری دارم اما همکاری من به عنوان قائم مقام خاتمه یافته است.
 

• خب پس در مورد استقلال صحبت کنیم .شرایط مطلوب هست؟
- بله. همان طور که می بینید بچه ها شرایط بسیار خوبی قرار دارند و از نظر روحی - روانی در وضعیت مطلوبی بسر می برند. این به دلیل صحبت هایی است که در این هفته با بازیکنان انجام دادیم. به هر حال همه توجیه شده اند که دوران بدشانسی یا ناکامی گذشته. ما حالا می خواهیم پیروز میدان باشیم و برای رسیدن به این هدف باید با هم اتحاد داشته باشیم.
 

• و این اتحاد در تیم وجود دارد؟
- بسیار زیاد. به شما گفتم تیم ما مشکل انضباطی دارد و باید این مشکل برطرف شود، تا اتحاد تیم ما تقویت شود؛ حالا این اتفاق افتاده و ما برای پیروز شدن هیچ مشکلی نداریم.
 

• آقای واعظی، از بازیکنان جریمه شده چه خبر؟
- هیچ! حکم کمیته انضباطی اعلام شده و باید آن را بپذیرند.
 

• حکم، زیادی سختگیرانه نبود؟
- نه. در جلسه هم به همه گفتم حکمی را بدهند که مشکل را برطرف کند. نه با کسی تعارفی داریم و نه با کسی دشمنی داریم. ما یک باشگاه پرطرفداریم و با هر برد و باخت ما، زندگی میلیون ها آدم تحت الشعاع قرار می گیرد. نمی توانیم آسایش مردم و انضباط تیمی را قربانی افراد کنیم.
 

• آینده استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
- عالی. تیم خودش را پیدا کرده و به زودی روی ریل پیروزی می افتد. یادتان باشد پس از بازی با فولاد، ما ۷ بازی پی درپی در تهران داریم که این یعنی امکان صدرنشینی مجدد.
 

• آقای واعظی! با نظارت بیشتر شما روی استقلال قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ شما سازمان را رها کردید، چون باید وقت بیشتری برای استقلال صرف می کردید. حالا که این وقت را صرف می کنید، چه چیزی تغییر می کند؟
- ببینید این طور نیست که من «الان» برای استقلال وقت کافی بگذارم. در این مدت که با سازمان همکاری نزدیک تری داشتم، هم برای استقلال کم وقت نگداشتم. با این حال ،حالا که دوباره تمام وقت با استقلال همکاری می کنم باید روی خیلی مسائل وقت بگذارم. آسیا را در پیش داریم و جام حذفی را. در لیگ هم که همه چیز روی روال خودش افتاده؛ تیم آشکارا روحیه گرفته و استقلال حالا دارد خودش را آماده می کند برای آنکه یک جهش مجدد را تجربه کند. من برای همین اینجا هستم.
 

• در جلسه با بازیکنان به آنها چه گفتید؟
- خب این یک مساله درون تیمی است و اجازه بدهید داخل خانواده بماند اما از آنها خواستم که نشان بدهند چه توانایی هایی دارند. آنها پیراهن باارزشی بر تن دارد و باید این موضوع همیشه در ذهن آنها باشد.
 

• برای برد مقابل مقاومت سپاسی و خروج از بحران تبریک می گویم.
-متشکرم. به شما گفته بودم که می بریم.
 

• آن لحظه ای که صادقی به اشتباه دروازه را باز کرد هم، از برد مطمئن بودید؟
- در همان لحظه برخی از نامهربانان علیه «صمد» شعار دادند که دلم خیلی شکست. به خودم گفتم الان اگر یکی از بچه ها گل بزند، چه کسانی شرمنده می شوند؛ که بلافاصله فرهاد مجیدی گل سوم را زد و خیالم راحت شد. اگر این گل در هر بازی دیگری زده می شد من برای خودم خوشحال می شدم چون از زیر بار فشار خارج می شدم اما در این بازی خودم را فراموش کردم و برای صمد خوشحال شدم. این حق او نیست.
 

• نظر شما در مورد شعارهای تماشاگران چیست؟
- بدون تردید عمدی در کار بوده یعنی روی سکوها علیه صمد خط و خطوطی داده بودند. تماشاگران استقلال بی معرفت نیستند که وقتی مدافع به خودمان گل بزند مربی را «هو» کنند. شک نکنید که خط و خطوطی در کار بود.
 

• برگردیم سراغ بازی. این برد چه تاثیری را در آینده باشگاه می گذارد؟ منظورم اوضاع کادر فنی یا اخراجی هاست.
- به هیچ عنوان هیچ تاثیری نمی گذارد. کادر فنی با قدرت کارش را ادامه می دهد و بازیکنان محروم نیز باید تا پایان مدت صدور حکم منتظر بمانند. ضمن اینکه با کسب این پیروزی ما فرصت کافی برای آنکه بتوانیم به قضیه آسیا برسیم را نیز به دست آوردیم حالا با کاهش این فشار، می توانیم اندکی هم روی مسابقات آسیایی تمرکز کنیم.  

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد