فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

عنایت: محتاج ترکی نیستیم، نازش را هم نمی‌خریم

عنایت: محتاج ترکی نیستیم، نازش را هم نمی‌خریم  

فوتبال روز:محسن ترکی، داور بین‌المللی فوتبال ایران که پس از سال‌ها دربی پایتخت را سوت زد، چند هفته‌ای است که در رقابت‌های لیگ برتر داوری نمی‌کند و همین موضوع شایعات مختلفی را در مورد اختلاف او با کمیته داوران به وجود آورده است.

مسعود عنایت، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد غیبت چندهفته‌ای ترکی حرف‌هایش را این‌گونه آغاز می‌کند: «در هفته‌های اول او به ما گفت که سرما خورده است و آمادگی لازم را برای قضاوت ندارد. چند روز پیش هم که با ترکی حرف زدم او باز هم تاکید کرد که فعلا شرایط داوری را ندارد. البته خوشبختانه باید بگویم که ما محتاج هیچ داوری از جمله ترکی نیستیم و ناز هیچکس را نمی‌خریم. شاید در سال‌های گذشته فقط عده‌ معدودی از داوران به اجبار باید بازی‌ها را سوت بزنند ولی الان دیگر اینطور نیست و اگر به عنوان مثال ترکی، مسعود مرادی یا داوران دیگری نباشند ما قضاوت را به تورج حق‌وردی، احمد صالحی و دیگر داوران می‌دهیم.»
عنایت در مورد این موضوع که می‌گویند ترکی به خاطر معرفی‌نشدنش به عنوان داور بین‌المللی اول ایران ناراحت است، تاکید می‌کند: «ترکی داور بی‌حاشیه‌ای است و من به او علاقه‌مندم ولی باید در این مورد توضیحاتی بدهم. از نظر فیفا و AFC مسعود مرادی، داور اول ایران است و در سال‌های اخیر بازی‌های حساسی را در خارج از کشور قضاوت کرده است. آیا اگر ترکی را به عنوان داور اول معرفی می‌کردیم، این موضوع دهن‌کجی به فیفا نبود؟ ما در سال ۲۰۰۸ و در حالی که مسعود مرادی سه ماه محروم شده بود، ترکی را به عنوان داور اول معرفی کردیم ولی فیفا مسعود مرادی را جزو کاندیدای قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۰ قرار داد و او از داوران و کارنامه آنها شناخت دارد.»
عنایت در ادامه حرف‌هایش در مورد انتقادهایی که از داورها انجام می‌گیرد، می‌گوید: «این اعتراض‌ها گاهی اوقات حقیقت دارد ولی گاهی اوقات بعضی از مربیان بی‌معرفتی می‌کنند و خیلی جالب است که تیم‌هایی که برنده می‌شوند هیچ اعتراضی به داوری ندارند. به عنوان مثال راه‌آهن در این هفته‌ها مدام اعتراض می‌کند و بیانیه صادر می‌کند. سئوال من این است که اگر تمامی شکست‌های راه‌آهن براساس اشتباه‌های داوری بوده است پس چرا مسئولان این باشگاه سرمربی خود را تغییر دادند؟جلالی هم به داوری اعتراض کرده درحالیکه هیچ اشتباه تاثیرگذاری در بازی فولاد و استقلال رخ نداد.در ضمن جلالی یادش باشد که در بازی قبلی با پیکان باید مدافع تیمش اخراج می شد ولی این اتفاق نیفتاد و داور اشتباه کرد. بهتر است که برخی واقع‌بین باشند و اینطور به داوران حمله نکنند. متاسفانه الان شرایط طوری شده که حتی تدارکات‌چی تیم‌ها هم در مورد داوری نظر می‌دهند.»
عنایت در پایان در مورد حرف‌های فیروز کریمی که به قضاوت بازی داماش و شن‌سا اعتراض داشته و گفته که داور در این مسابقه ۳۰۰ اشتباه داشت، می‌گوید: «فوتبال ۹۰ دقیقه است و با حرف‌های کریمی داور باید در هر دقیقه باید بیش از ۳ اشتباه داشته باشد. حرف‌های او واقعا خنده‌دار است و من نمی‌توانم جواب هر اعتراضی را بدهم.»  

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد