فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شوخی می کنید آقای رئیس! اگر "صعود" بود "افتخار" نبود ؟

شوخی می کنید آقای رئیس! اگر   

فوتبال روز:شاید اگر رئیس همیشه خندان فدراسیون فوتبال کلمات و جملاتی که بر زبان می راند را پیش از ادا کردن سبک و سنگین می کرد آتش خشم منتقدان "واقعی" فوتبال کنونی ما این قدر زبانه نمی کشید و گسترده نمی شد.

همین چند هفته قبل وقتی تیم ملی در امان به اردن باخت و افتضاحاتش را کامل کرد، به جای آنکه علی کفاشیان به عنوان نفر اول کادر مدیریتی فوتبال این سرزمین از میلیونها ایرانی عذرخواهی کند و آنها را به طریقی به آینده امیدوار سازد با خونسردی هرچه تمامتر عنوان کرد "مگر چه اتفاقی افتاده؟ تیم ملی چند سال قبل هم به اردن باخته بود، آن هم در تهران. باید پذیرفت فوتبال ایران دیگر در بین قدرتهای قاره کهن قرار ندارد و درجه دوم به حساب می آید. "
آن زمان نوشتیم بین ۲ باخت از زمین تا آسمان فاصله است. تیم برانکو که الحق در نتیجه گیری موفق بود (باوجود آنکه فوتبالش تماشاگرپسند نبود) دردور اول مرحله گروهی رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ در تهران "اتفاقی" به اردن باخت اما بعد از آن در جام ملتها پیروزیهای ارزشمندی همچون برد ۴ بر ۳ مقابل کره جنوبی را تجربه کرد، ایضا پس از بازگشت از این پیکارها در امان با گلهای نیکبخت و دایی به کلی جبران مافات نمود.
پس از این بازی نیز قطر را در دوحه بردیم و در دور نهایی مرحله مقدماتی هم راحت ترین و بی دردسرترین صعود به جام جهانی را تجربه کردیم لذا آن شکست که بازیهای پیشین و بعدی اش با پیروزیهای قابل تاملی همراه بود به هیچ عنوان با باخت یک بر صفر تیم "افشین قطبی" در زمین اردن قابل مقایسه نبوده و نیست.
تیم ملی چند ماه قبل با نتایج نامطلوبی که گرفت (نمونه اش شکست ۲ بر یک مقابل عربستان) به راحتی هرچه تمام تر جام جهانی ۲۰۱۰ را از دست داد و بعد از آن هم به عنوان مثال در دیداری تدارکاتی ۴ گل از بحرین دریافت کرد حالا انصافا شرایط آزاردهنده امروز تیم ملی با چند سال قبل که هدایتش را ایوانکوویچ کروات عهده دار بود شباهتی دارد؟
اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که کفاشیان در ارتباط با تداوم روند نزولی فوتبال ایران در رده بندی فیفا اظهار داشته "اصلا نگران کننده نیست چون این رده بندی ارزش و وجاهتی ندارد. از سوی دیگر چون تیم ملی در فیفادی دیدارهای کمتری را نسبت به سایرین برگزار کرده چنین نزولهایی را در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال شاهد هستیم و... "
حالا چند سوال از جناب آقای کفاشیان!
یعنی تمام این افولها و افزایش ماهانه عدد رتبه ایران در رده بندی مزبور، به خاطر کم بازی کردن ایران در فیفادی هاست و هیچ ربطی به نتایج ماههای اخیر تیم ملی و نرسیدن به جام جهانی ندارد؟ یعنی فیفا هیچ توجهی به شکستهای فوتبال کشورمان مقابل عربستان، بحرین و ... نداشته و فقط این مورد را لحاظ کرده که ما در روزهای رسمی، دیدارهای دوستانه کمتری را برگزار کرده ایم؟! شوخی می کنید دیگر؟! یعنی پیروزی در بازیهای رسمی سبب صعود در رنکینگ فیفا می شود اما نزولها تماما به علت آنچه ذکر کردید محقق می گردد؟ به فرض محال که چنین باشد بابت محدود بودن تعداد مسابقات تدارکاتی تیم ملی در فیفادی ها از چه کسی باید سوال و انتقاد کرد آقای رئیس؟
نکند توقع دارید یقه امثال "مشحون" را بگیریم و او را بازخواست کنیم که چرا به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی فوتبال بازی نمی گذارد؟! چه می گویید آقای کفاشیان؟ اگر اینگونه باشد که شما عنوان می کنید باز هم مقصر فدراسیون فوتبال و رئیس اش (بخوانید نفر اول) که جنابعالی باشید، هستند.
قبول داریم که برخی مشکلات سیاسی در این زمینه مشکل ساز شده و می شود اما در عین حال بی برنامه بودن فدراسیون و کاستی هایش در برخی قسمتها را هم نمی توان منکر شده می شود؟ آقای کفاشیان! هر بار هر اتفاقی افتاد، اظهارنظری از سوی شما شنیدیم که مرگبارتر و ویران کننده تر از حقیقت ماجرا بود.
هر دفعه هم این را شنیدیم که فدراسیون را بعد از دوران تعلیق فوتبال ایران و در بدترین شرایط ممکن تحویل گرفته اید اما اینها بهانه ای بیش نبوده و نیست. دوران تعلیق به فوتبال این آب و خاک ضربه زد قبول اما چند سال از آن اتفاق گذشته؟ اصلا مگر شما را نیاوردند که از آن روزها فاصله بگیریم؟ مگر هر تغییر و تحولی به منظور بهبود اوضاع و پیشرفت صورت نمی گیرد؟
اگر قرار بود تا ۳ سال بعد از تعلیق بگوییم این رکودها و افولها به آن زمان مربوط است. دیگر چرا انتخابات تشریفاتی فدراسیون برگزار شد؟! آیا بهتر نیست کمی واقع گرایانه سخن بگویید آقای رئیس؟ وجدانا اگر فوتبال ایران در نتیجه حضور شما در فدراسیون ماه به ماه در رنکینگ فیفا صعود می کرد باز هم این رده بندی ملاک قضاوت نبود؟ یعنی آن زمان "صعود" را "افتخار" فدراسیونتان نمی دانستید؟ آیا در آن شرایط باز هم رده بندی مذکور فاقد ارزش و صلاحیت بود...؟  

 

 منبع: خبرگزاری ایپنا

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com      

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد