فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مسی بهترین بازیکن جهان شد.

FIFA Player Of The Year 2009 - Lionel Messi, Joseph Blatter, Michel Platini (Getty Images)  

فوتبال روز:لیونل مسی توانست پس از 12 ماه درخشش با پیراهن بارسلونا، جایزه برترین بازیکن سال 2009 فیفا را مال خود کند.

مسی که در سالن فیفای زوریخ به عنوان برترین بازیکن فیفا برگزیده شد، در صحبتهایی در این رابطه گفت:« اکنون در اوج موفقیت هستیم و نمی توان به موفقیتی بیش از این دست یافت.»

بدین ترتیب ستاره آرژانتینی توانست به تنها عنوان باقی مانده نیز دست یابد.این در حالی بود که آندرس اینیستا و چابی هم تیمی های بارسا نیز جزو کاندیدهای دریافت این جایزه بودند و البته کریس رونالدو و کاکا نیز دو کاندید دیگر کسب عنوان برترین بازیکن سال فیفا بودند. رونالدو، ستاره پرتغالی رئال پیش از اهدای این جایزه اعلام کرده بود که مسی به احتمال فراوان این جایزه را مال خود خواهد کرد.

سال 2009 سالی رویایی برای ستاره آرژانتینی بارسا بود که می توان او را کلیدی ترین مهره بارسا در کسب عناوین قهرمانی دانست و توانست گل برتری تیم کاتالان در دیدار فینال جام باشگاه های جهان را وارد دروازه استودیانتس نماید.

مسی عنوان برترین بازیکن یوفا، برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و توپ طلای سال 2009 را نیز مال خود کرده بود و با کسب عنوان برترین بازیکن سال 2009 فیفا کلکسیون عناوین فردی اش را کامل نمود.

موفقیتهای فردی و تیمی مسی در حقیقت امسال را پرافتخارترین سال فوتبال مسی رقم زد و بدین ترتیب می توان او را افتخارآفرین ترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال دانست.

قابل ذکر است که مارتا، جایزه برترین بازیکن زن سال 2009 را به خود اختصاص داد.  

 

جدول رده بندی برترین بازیکنان جهان به این شرح است:
1-لیونل مسی(بارسلونا) -1073 امتیاز
2-کریستیانو رونالدو(رئال مادرید) 352 امتیاز
3-ژاوی (بارسلونا ) 196 امتیاز
4-کاکا(رئال مادرید) 190 امتیاز
5-آندرس‌ اینیستا(بارسلونا) 134 امتیاز

 

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com      

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد