فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قطبی: سعیدلو و کفاشیان گفتند ببازی هم سرمربی می‌مانی

  

فوتبال روز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سعیدلو و کفاشیان به من گفته‌اند اگر شکست هم بخورم باز هم باید به کارم ادامه دهم.


نشست مطبوعاتی افشین قطبی قبل از سفر تیم ملی ایران به قطر برای حضور در تورنمنت دوحه امروز با 15 دقیقه تاخیر و رأس ساعت 10:45 برگزار شد.
افشین قطبی قبل از شروع این نشست از اصحاب رسانه خواست به مدت 15 دقیقه اهداف و برنامه‌های خود را در جمع خبرنگاران تشریح کند.
قطبی ابتدا ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) را به جامعه ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: من این ماه را به همه تسلیت می‌گویم و از همه مردم ایران که حامی تیم ملی کشورشان هستند تشکر می‌کنم. آنها در همه جا به من انگیزه‌ می‌دهند و با دادن انرژی مثبت مرا کمک می‌کنند که تیم ملی‌ای بسازم که باعث افتخارشان شود.

وی درباره اعلام نفرات تیم‌ملی عنوان کرد: هر زمانی که اسامی بازیکنان اعلام می‌شود نظرات مختلفی درباره فهرست نهایی بیان می‌شود. فوتبال به دیدگاه‌ها و جزئیات یک مربی بستگی دارد. من برای انتخاب فهرست 25 نفره ملاک‌هایی از جمله شخصیت، حرفه‌ای بودن و میل به پیروزی را مد نظر خود قرار دادم و این ملاک‌ها بسیار مهم هستند.
این مربی تاکید کرد: همیشه هوش بالا در فوتبال اهمیت فراوانی دارد. علاوه بر این یک بازیکن دو پا نیز که تکنیکی و تاکتیک‌پذیر باشد را در ملاک‌های خود قرار داده‌ام. در فهرست جدید تیم ملی از 25 نفره حاضر در این اردو 7 بازیکن چپ پا را برگزیدم و این یک دیدگاه بین‌المللی است. برایم خیلی مهم است که یک بازیکنی با سرعت بالا بازی کند و خیلی سریع قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد. در فوتبال بین‌المللی سرعت خیلی بالا است و من این ملاک را نیز در اولویت‌‌‌های اصلی خود برای انتخاب بازیکن قرار دادم.

قطبی افزود: در لیگ برتر بیش از 140 بازیکن داریم و من تلاش کرده‌ام آماده‌ترین‌ها و بهترین‌ها را به اردو دعوت کنم. در فهرست 25 نفره میانگین سنی بازیکنان تیم ملی 25 سال است و این آمار به آینده فوتبال ایران کمک می‌کند. یکی از هدف‌های من این است که نسل‌های جدید را انتخاب کرده و به اردو بیاورم. ما در هر پست دو یا سه بازیکن در اختیار داریم که نشان از وجود رقابت مطلوب بین بازیکنان تیم ملی را می‌دهد.

قطبی اهداف اصلی خود را موفقیت در جام ملت‌‌های 2010 عنوان کرد و گفت: امیدوارم بازیکنان جدید به خوبی توانایی خود را نشان داده و تا شروع مسابقات جام ملت‌های 2010 پیشرفت مطلوبی داشته باشد.وقتی فهرست بازیکنان تیم ملی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم برخی بازیکنان ما این قدرت را دارند که در پست‌‌های مختلف بازی کنند و برخی نفرات مهارتی ویژه در پست تخصصی خود دارند.
سرمربی تیم ملی یادآور شد: در تورنمنت قطر خیلی از لژیونرها را در اختیار نداریم اما اگر نگاه مثبتی داشته باشیم می‌بینیم بازیکنان جوان می‌توانند در یک تورنمنت بین‌المللی مورد آزمایش قرار بگیرند و معتقدم آنها بیشتر از قدرت خود برای تیم ملی خود بازی خواهند کرد.

قطبی حضور تیم ملی ایران در تورنمنت قطر را برای فوتبال ملی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مورد تورنمنت قطر مباحث زیادی مطرح شده اما یک سال قبل از شروع جام ملت‌های 2010 حضور تیم ملی در کشوری که میزبان مسابقات خواهد بود اهمیت بالایی دارد. خوشحالم که کره شمالی در بهترین شرایط خود و با بهترین نفرات وارد این تورنمنت می‌شود. این فرصت خوبی است که باید به درستی از آن استفاده کنیم. چون در همین میادین می‌توانیم قدرت واقعی نسل جدید فوتبال ایران را محک بزند.

این مربی خاطرنشان کرد: فدراسیون مالی نیز به تیم ملی این کشور اجازه داد با همه لژیونرها و با قدرت واقعی خود پا به میدان تورنمنت قطر بگذارد. مالی ستاره‌های زیادی دارد که هر یک از آنها در لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا و فرانسه بازی می‌کنند و این آزمایش خوبی برای فوتبال ایران خواهد شد.
وی گفت: حریف سوم ما قطر است که به دلیل میزبانی در جام ملت‌‌های 2010 و با توجه به تلاش‌های مسئولان این کشور برای گرفتن میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال انگیزه زیادی برای قهرمانی در این تورنمنت دارد. در تورنمنت قطر سه حریف داریم که اگر واقع‌بینانه به شرایط نگاه کنیم شاید آماده‌تر از ایران باشند اما تیم ملی نیز می‌تواند محک جدی بخورد.

قطبی تاکید کرد: فدراسیون و کمیته فنی تصمیم‌های خوبی برای فوتبال ملی گرفتند. همه ما در تیم ملی شریک هستیم چون مردم ایران علاقه زیادی به تیم ملی دارند. این سه بازی اجازه می‌دهد تیم ملی قبل از رویارویی با سنگاپور و تایلند آمادگی خود را مورد آزمایش قرار دهد.

وی برای پیشرفت فوتبال ایران در شاخه‌های مختلف یک مثلث ترسیم کرد و گفت: تیم ملی بزرگسالان، تمام تیم‌های پایه و باشگاه‌ها به شکل یک مثلث هستند و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید این مثلث سالم و همدل باشد. بعضی وقت‌ها باید به هم کمک کنیم. لیگ برتر ایران در فوتبال آسیا سطح متوسطی دارد و ما در مسابقات باشگاهی در سطح بین‌المللی قرار نداریم.

قطبی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی برای تیم‌‌های پایه گذاشته و همین سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد که پدیده‌های جدیدی با حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی معرفی شوند. کریم انصاری‌فرد و احسان حاج صفی یکی از نیروهای همین سرمایه‌گذاری‌ها و توجه به باشگاه‌ها است. از همه مربیان لیگ برتر خواهش می‌کنم کمی به ما کمک کنند. گاهی اوقات از دست دادن یک بازی باشگاهی در شرایطی که تیم ملی بتواند سه بازی خوب انجام دهد می‌تواند برای فوتبال یک کشور مناسب باشد.

قطبی اهداف خود از حضور ایران در تورنمنت قطر را به سه موضوع خلاصه کرد و گفت: پیشرفت، تجربه و در آخرین بخش نتیجه گیری اهداف اصلی ما در حضور در تورنمنت دوحه است. اینکه بخواهیم ما در این تورنمنت قهرمان شویم شاید انتظار زیادی باشد اما در وهله اول قصد دارم بازیکنان ما خوب بازی کنند و به این موضوع نیز ایمان دارم.
سرمربی تیم ملی یادآور شد: برای کسب جام تلاش خواهیم کرد اما واقعیت این است که کره شمالی، قطر و مالی با شرایط بهتری وارد این تورنمنت می‌شوند. ما نباید لحظه‌ای فکر کنیم. من می‌خواهم به بهترین شکل ممکن از تورنمنت قطر استفاده کرده و تیم پرقدرتی را بسازم. تیمی بسازم که در آن احتمال شکست، تساوی و پیروزی نیز وجود دارد اما مهمترین پیروزی برای ما موفقیت در جام ملت‌‌های 2010 آسیا است.

قطبی افزود: تجربه من در کره جنوبی قبل از حضور در جام جهانی 2002 نشان می‌دهد آینده نگری خوب است. کره جنوبی 6 ماه قبل از مسابقات شکست‌‌های زیادی را مقابل فرانسه، ارگوئه، سوئد و ... داشت اما همین شکست‌ها تجربه بودند و اجازه داد در سال 2002 کره با صعود به مرحله نیمه نهایی برای کشور خود و فوتبال آسیا افتخار آفرینی کند. قبل از شروع مسابقات جام جهانی 2006 نیز همین تجربه را داشتم چون چند ماه قبل از سفر به آلمان شکست‌های را تجربه کردیم اما با میانگین سنی 25 بعدها سوم آسیا شدیم و میوه آن برنامه‌ریزی بلند‌مدت این بود که کره جنوبی امسال با قدرت راهی جام جهانی 2010 شد.

قطبی درباره نحوه صعود ایران به مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا گفت: برای صعود باید دو مسابقه مقابل تیم‌های ملی سنگاپور و تایلند برگزار کنیم. هدف ما از آن دو مسابقه کسب 4 امتیاز است که این امتیازها به ایران اجازه می‌دهد به عنوان تیم صدر‌نشین راهی مرحله پایانی شود.

وی تصریح کرد: من مربی‌ای هستم که همیشه به پیروزی فکر می‌کنم اما از خبرنگاران می‌خواهم مردم را به واقعیت نزدیک کنند. در جام ملت‌ها اهداف دیگری داریم در حالی که نسل قبلی کنار رفته‌اند و نسل جوان وارد شده‌اند بنابراین باید صبور باشیم و اجازه دهیم نفرات جدید راحت‌تر کار کرده و موفق‌تر شوند. من و همه بازیکنان تیم ملی سرباز مردم هستیم و تلاش می‌کنیم آنها را خوشحال کنیم.
قطبی گفت: رسانه‌ها در این زمینه با ما شریک هستند و من از رسانه‌ها می‌خواهم با منطق خبرهای خود را به مردم برسانند و اجازه دهند این تیم پخته شود. اگر می‌بازد مثل مرد ببازد و اگر می‌برد مثل مرد پیروز شود. 
 

سرمربی تیم ملی درباره این موضوع که آیا از طرف مسئولان فدراسیون اولتیماتمی به وی داده شده است. عنوان کرد: سعیدلو و کفاشیان به من گفته‌اند اگر شکست هم بخورم باز هم باید به کارم ادامه دهم. ما تیم جدیدی را پایه‌گذاری کرده‌ایم و اگر دنبال ساختار جدید در فوتبال هستیم باید با قدرت در تمام مسابقات حاضر شویم. نباید به فکر نتیجه باشیم و باید به پیشرفت تیم ملی فکر کنیم. مطمئن باشید تا پایان جام ملت‌های آسیا در تیم ملی هستم. 

 سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به این سئوال که نکونام و شجاعی دو نفر از بازیکنان لژیونر در تماسی تلفنی خواهان عدم حضور در تورنمنت قطر شده بودند عنوان کرد: این موضوع به هیچ عنوان درست نیست. با تمام بازیکنان خارج از ایران در تماس هستم. حضور در تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است. باشگاه‌های خارجی برای بازیکنان خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و شاید مربیان آنها احساس کردند که حضور این بازیکنان در تیم ملی کشورشان به آنها ضربه بزند. در لیگ اسپانیا چون مسابقات فشرده است به نظر می‌رسد مربی اوساسونا ترجیح داده در فاصله تعطیلی این لیگ به بازیکنان ایرانی خود استراحت دهد.

وی افزود: شاید اگر من هم در یک باشگاه اروپایی مربی بودم تنها اجازه بازی به بازیکنانم را در روزهای فیفا می‌دادم.
باشگاه‌های اماراتی هم به همین ترتیب از در اختیار گذاشتن بازیکنان خود امتناع کردند. البته عدم حضور معدنچی در تورنمنت قطر هنوز قطعی نشده و تا آخرین لحظه برای حضور این بازیکن در تیم ملی امیدواریم اما مسئولان باشگاه النصر اجازه بازی به مبعلی را نداده‌اند و این بازیکن را در تورنمنت قطر همراه نخواهیم داشت.

قطبی درباره حرف و حدیث‌های به وجود آمده در دعوت بعضی از بازیکنان مثل زندی، مکانی و خلیلی به تیم ملی در شرایطی که آنها در دیدارهای اخیر لیگ برتر حضور چندانی نداشته‌اند؛ گفت: اگر در لیست 25 نفره تیم ملی فقط 3 مشکل و اختلاف نظر وجود داشته باشد خوب است. هر لیستی که من اعلام کنم از 25 نفره دعوت شده شاید 19 تا 20 نفر مورد قبول باشند و درباره چند بازیکن اختلاف نظر وجود داشته باشد. باید به این اختلاف نظرها احترام گذاشت.

وی ادامه داد: سال اولی که در ایران شروع به کار کردم خیلی سخت بود و این موضوع برای هر ایرانی که در خارج از کشور بزرگ شده است پیش می‌آید. فریدون زندی هم در همین شرایط قرار دارد و مطمئنا در آینده بهتر می‌شود و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. خلیلی هم یکی از بهترین بازیکنان ایران است. در سه بازی اخیر پرسپولیس بازی کرده و یک گل هم به ثمر رسانده است. احساس کرده‌ام این مهاجم به فرم ایده‌آل خود نزدیک شده است. ما در تیم ملی مشکل گلزنی داریم و اگر خلیلی بتواند در این 4 بازی حتی یک گل بزند به تیم ملی کمک کرده است.

قطبی درباره دعوت سوشا مکانی و سپهر حیدری عنوان کرد: همیشه باید یک دروازه‌بان جوان در تیم ملی داشته باشیم. مکانی یکی از بهترین دروازه‌بانان جوان ایران است و اگر بخواهیم یک بازیکن را به خاطر یک اشتباه حذف کنیم منصفانه نیست چون هر بازیکنی ممکن است دچار اشتباه شود. در مورد سپهر حیدری هم باید بگویم آشنایی زیادی نسبت به این بازیکن دارم. او یکی از بهترین دفاع وسط‌های ایران است و در لیگ امسال گلزنی کرده‌ است. حیدری بازیکنی است که اگر روی نیمکت یا سکو هم قرار بگیرد باز هم در اختیار تیم خواهد بود و همیشه خواهان پیشرفت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که تیم‌های حاضر در تورنمنت قطر با تمام توان در این مسابقات شرکت می‌کنند اما تیم ملی ایران از نفرات اصلی خود سود نمی‌برد و شاید شکست و کسب نتایج ضعیف در این تورنمنت ضربه بزند اظهار داشت: زمانی که برای اولین بار در ایران شروع به کار کرده‌ام به من گفتند اگر می‌خواهید در ایران باقی بمانی باید فقط به برد فکر کنی اما من دنبال این موضوع نیستم و انگیزه اصلی‌ام ساخت چارچوبی برای فوتبال ایران است.

قطبی تصریح کرد: در شرایطی که بهترین بازیکنان ایران از تیم ملی کناره گیری کرده‌اند نیاز به نسل جدیدی در فوتبال داریم. ترجیح می‌دهم روی پا بمیرم تا روی زانو زندگی کنم. اگر خواهان پیشرفت در زندگی هستیم باید ریسک کنیم. بازی با بهترین‌های دنیا در همین راستا است. زمانی که در کره کار می‌کردم تیم ملی ایران با هدایت برانکو با ترکیبی جوان در تورنمنتی در کره شرکت کرد و این بازیکنان جوان با انگیزه‌ای که داشتند بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند.
وی گفت: این تورنمنت به ما برای ساختن یک تیم جدید کمک خواهد کرد و تیم خوبی را در آینده خواهیم ساخت که در جام‌ملت‌های آسیا شاهد موفقیت آن باشیم.

قطبی در پاسخ به این سئوال که ساختن یک تیم جدید به چه قدر زمان نیاز دارد و اگر این زمان توسط فدراسیون به شما داده شود اما افکار عمومی و رسانه‌ها با این موضوع مخالف باشند تاکید کرد: تا آخرین زمانی که در تیم ملی حضور دارم مبارزه می‌کنم. من مرد روزهای سخت هستم و کارهای سخت را دوست دارم. هر چقدر کارم سخت باشد توانایی و انگیزه‌ام بیشتر می‌شود. بعضی از رسانه‌ها دارای جهت و انگیزه‌های مختلف هستند و ممکن است منابع شخصی و انگیزه‌های خود را در رسانه‌‌شان مطرح کنند اما مردم ایران باهوش هستند و عملکرد خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند به همین علت خوشحالم که مردم فوتبال را به خوبی می‌فهمند.

وی ادامه داد: شاید در تورنمنت قطر شکست هم بخوریم اما هدف اصلی ما ساختن تیمی است که مردم را خوشحال کند و جای بازیکنان بزرگی مثل دایی، کریمی، باقری و مهدوی‌کیا را پر کند. من حداقل به 10 ماه زمان برای ساختن یک تیم جدید نیاز دارم و خواهش می‌کنم این زمان در اختیار من قرار دهید.

قطبی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی جای آزمون و خطا است و این زمان برای ساختن تیم ملی نیاز نیست عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی بعد از بازی با کره جنوبی در مجموع 25 روز بیشتر با هم نبودند. در این مدت 7 بازی انجام دادیم. اگر زمان‌های سفر و ریکاوری را از این 25 روز کم کنیم تنها 5 روز کنار هم تمرین داشته‌ایم که این زمان برای ساختن یک تیم خوب زمان کمی است.

وی گفت: تیم ملی کشور آیینه لیگ آن کشور است. سرمربی تیم ملی جادوگر نیست و برای ساختن تیم قدرتمند به ابزار نیاز دارد. چه انتظاری می‌توان داشته باشیم در حالی که تنها 5 روز به طور کامل کنار هم تمرین کرده‌ایم؟ نمی‌توانیم انتظار قهرمانی داشت. مردم این مسائل را درک می‌کنند که ما به زمان نیاز داریم و می‌دانند یک مربی با چه دانشی به این فوتبال وارد شده است. برای ساختن تیم قدرتمند به کمک همه و صبر احتیاج داریم.

قطبی افزود: هر کسی که روی نیمکت تیم ملی قرار گرفته نسبت به او انتقاد شده اما جواب من به همه منتقدان احترام، عشق و مهربانی است. اگر منتقدان عقیده‌های خوبی داشته باشند به آنها احترام می‌گذارم. تیم ملی بعد از نرفتن به جام جهانی باید وقت داشته باشد خودش را تامین کند و بازیکنان جدید را در ترکیب خود ببیند. ما سعی داریم بازیکنان جدیدی را به تیم ملی معرفی کنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه چرا سهمیه تیم‌های صدرنشین در لیگ برتر مثل پیکان و ذوب‌آهن در دعوت‌شدگان به تیم ملی کم است اظهار داشت: وقتی سرمربی تیم ملی بازیکنی را انتخاب می‌کند بیشتر به قابلیت‌های او توجه دارد اما نمی‌توان یک بازیکن را به دلیل اینکه تیمش در صدر جدول است به تیم ملی دعوت کرد. در دعوت بازیکنان به لباس در رنگ تیم آنها نگاه نمی‌کنم و این تفکر من نیست. همیشه بهترین بازیکنان را بدون توجه به رده تیم آنها در جدول لیگ برتر به تیم ملی دعوت می‌کنم. 
 

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com      

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد