فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

معدنچی: من قاتل دنیزلی نبودم

معدنچی: من قاتل دنیزلی نبودم 

فوتبال روز:مهرزاد معدنچی مقابل سنگاپور یکی از موثرترین بازیکنان ایران بود. یک پنالتی گرفت و یک گل زد تا جای خود را در تیم قطبی تثبیت کند. با او از گذشته تا امروز حرف زدیم. از گل‌هایی که برای دنیزلی نزد و او را به روز سیاه نشاند تا درخشش در امارات و حرف و حدیث‌هایی که این روزها در مورد بازگشتش به فوتبال ایران است.

 

از بازی سنگاپور شروع می‌کنیم. بالاخره تیم‌ملی یک پیروزی قاطع به دست آورد.

ما یک هفته پر استرس را پشت سر گذاشتیم چه سرمربی تیم و چه بازیکنان. حتی صحبت بود که برخی از بازیکنان کم‌کاری می‌کنند. با وجود اینکه تیم جوانی داشتیم اما صحبت زیاد بود. برای همین خیلی دنبال نتیجه بودیم. البته انتقادها طبیعی بود تیم که می‌بازد از آن انتقاد می‌شود چون همه سوار یک کشتی هستیم و این کشتی فوتبال تیم‌ملی است که اگر غرق شود همه از بین می‌رویم. می‌گفتند قرار است تیم‌ملی رکورد باخت را بشکند به همین دلیل است که می‌گویم فشار زیادی روی ما بود.

 

گفتی صحبت از کم‌کاری بازیکنان بود. یعنی درون تیم می‌گفتند بعضی‌ها کم‌کاری می‌کنند؟

نه داخل تیم نبود. این حرف‌ها از بیرون می‌آمد. مثلا می‌گفتند کعبی و رحمتی سر بازوبند کاپیتانی دعوت کردند. اما خدا شاهده که هیچ صحبتی بین آنها نشد. در تیم ملی رسم است هر کسی بیشتر بازی ملی کرده کاپیتان می‌‌شود. پس اول کعبی است بعد از او نصرتی و رحمتی.

 

کعبی در این بازی آمد داخل زمین اما بازوبند را رحمتی به او نداد.

چرا داد. اول داد به هادی عقیلی که به او برساند. اما مثل اینکه وقت نشد.

 

در جریان بازی ما از معدود موقعیت‌هایمان خوب استفاده کردیم.

ما خوب شروع کردیم ما فقط دوست نداشتیم بازنده باشیم. خدا را شکر نتیجه گرفتیم و صعود کردیم.

 

به نظر من این تفکر خطرناک است که بازیکن تیم‌ملی ایران جلوی سنگاپور فقط می‌خواهد بازنده نباشد.

خود شما به عنوان یک خبرنگار همه تحولات فوتبال ایران را زیر نظر دارید. تیمی که قرار بود به جام‌جهانی برود چند ستاره داشت که حالا ندارد؟ مهدوی‌کیا، هاشمیان، علی کریمی. ما یک تغییر نسل داشتیم که بعد از آن نمی‌توان خیلی زود توقع نتیجه داشت. حتی بازیکنان با تجربه‌ای که در این تیم هستند هم از نظر سنی جوانند مثل کعبی و نصرتی. وجود یک رهبر نعمتی است برای تیم که فکر می‌کنم نقش نکونام فوق‌العاده پررنگ است.

 

خود تو هم الان جزو با تجربه‌های تیم هستی.

بله. سعی می‌کردم با جوانترهای تیم صحبت کنم. به این تیم که خودش را پیدا کرده کسی اضافه نمی‌شود پس باید روی آن کار کرد تا پخته‌ شود. می‌گویند این تغییر نسل و این جوان‌ها بازیکن شخص دیگری هستند اما مهم نیست اینها را چه کسی آورده مهم این است که از آنها درست استفاده شود.

 

جوان‌های خوبی آمدند اما به نظر می‌رسد این تغییر نسل در فوتبال ایران خیلی سخت اتفاق می‌افتد.

من از شما می‌پرسم که در لیگ ایران چند پدیده ویژه داریم، هنوز که هنوزه کریم باقری و علی کریمی موثر‌ترین بازیکنان لیگ ایران هستند. باید قبول کنیم که در ستاره‌سازی متوقف شده‌ایم. ما نباید در باد این بخوابیم که جزو قدرت‌های اول آسیا هستیم. آقاجان ما جام‌جهانی نرفتیم پس قدرت آسیایی نیستیم. باید سعی و تلاش کنیم تا دوباره به جایگاهمان برگردیم.

 

جایگاه خود تو در این تیم چگونه است.

من از وقتی که قطبی آمده به جز بازی کره‌جنوبی و کره‌شمالی در بقیه بازی‌ها فیکس بودم. در پست جلو و سمت چپ بازی می‌کنم که خیلی هم راحتم.

 

در این بازی آخر یک پنالتی گرفتی، یک گل هم زدی و بازیکن موثری بودی.

من هم باید جواب اعتماد مربی را بدهم پس طبیعی است که تمام تلاشم را بکنم.

 

مربی سنگاپور روی پنالتی اعتراض داشت.

شک نکنید که پنالتی بود اما اینکه داخل هجده قدم بود یا بیرون نظر با داور است و حتما کمک داور بهتر دیده است.

 

سراغ تیم باشگاهی‌ات برویم گویا اوضاعت در الاهلی خیلی خوب نیست.

ببینید من قبول دارم که امسال در حد و اندازه‌های خودم نبودم اما آنجا در پست اصلی‌ام هم بازی نمی‌کنم. من بازیکنی بودم که طی دو سال گذشته سال اول بهترین بازیکن خارجی لیگ شدم و سال دوم بهترین بازیکن ایرانی حاضر در امارات. پس توقعات بالا است. اما امسال فقط دو گل زدم که نشان می‌دهد نمایش خوبی نبوده.

 

شایعه شده اخراجت کردند.

باشگاه حرفی از جدایی نزده. و این موضوع در سایت یکی از هواداران مطرح شده که همه هم به آن استناد کردند. به هر صورت من هنوز کنار تیم هستم.

 

الان سرمربی تیم کیه؟

نمی‌دانم. سومین مربی ما هم همین هفته پیش عوض شد. قبلی اماراتی بود و در حساس‌ترین بازی جام‌حذفی من را بازی نداد و تیم حذف شد. نمی‌خواهم بگویم صد درصد اما یکی از اصلی‌ترین دلایل اخراج او همین بود.

مثل اینکه آنها از تو توقع دارند برای آنها علی کریمی باشی زمانی که در این تیم بازی می‌کرد.

نه، توقع ندارند علی کریمی باشم توقع دارند خودم باشم با همان سابقه که گفتم. تلاش می‌کنم نیم فصل دوم این اتفاق بیفتد.

 

شایعه شده بود می‌آیی استقلال.

گفته می‌شد به عنوان یار کمکی در لیگ قهرمانان آسیا اما خودم خبری ندارم و فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد.

بعضی از بازیکنان ایرانی همیشه می‌گویند دوست داریم برگردیم ایران اما همیشه انتخاب اول و آخرشان همان امارات است.

من در این سه سال چون پیشنهاد خوب داشتم ماندم حالا هم اگر بتوانم بمانم امارات گزنیه اول من است. می‌دانم در ایران می‌گویند سطح لیگ امارات پایین است ولی من آنجا پیشرفت‌هایی هم داشته‌ام. در ضمن امکانات امارات با ایران قابل مقایسه نیست.

 

فکر می‌کنم مهرزاد معدنچی در تیم‌های بزرگ و پرطرفدار مشکل دارد در مقاومت و امارات خوب بودی اما در پرسپولیس نه.

این حرف درستی است من پنج سال در شیراز خوب بودم اما آن سالی که آمدم پرسپولیس همه تیم به هم ریخته بود. متاسفانه مصاحبه‌هایی هم علیه من می‌شد که باعث شد بیشتر تمرکزم را از دست بدهم.

 

منظورت همان مصاحبه‌های علی پروین است که باخت‌ها را گردن تو می‌انداخت.

ببینید همه می‌‌دانند که اگر مربی توی گوش من هم بزند من هیچ حرفی نمی‌زنم چون او حق دارد اما تیم ما مشکلات دیگری هم داشت. او این حرف‌ها را می‌زد من هم تازه از شهرستان آمده بودم و شرایطم از نظر فنی هم خوب نبود من از قابلیت سرعت و شوت‌زنی برخوردارم از من چیز دیگری می‌خواستند. اما وقتی آری‌هان آمد سیستم را عوض کرد و من همانجایی بازی کردم که می‌بایست بازی می‌کردم.

 

یعنی اگر ایران برگردی به خاطر آشنایی با شرایط و دانستن کیفیت تو توسط مربیان می‌توانی بازیکن موثر باشی.

مطمئن باشید اگر قرار باشد برگردم نسبت به آن سال‌ها سه سال پخته‌تر شده‌ام و می‌توانم بهترین فوتبال‌هایم را برای پرسپولیس بازی کنم. شما متوجه باشید که حتی همان سالی که من زیاد گل خراب می‌کردم 12 گل برای پرسپولیس زدم.

 

اما قبول کن که تو قاتل دنیزلی بودی و شاید اگر او کنار پرسپولیس می‌ماند،این تیم هم سروسامان پیدا می‌کرد.

این را قبول ندارم. من قاتل دنیزلی نبودم اما گل گفتید که اگر او می‌ماند اتفاق بزرگی در فوتبال ایران می‌افتاد. همان سال اگر ما دو تا دفاع وسط خوب داشتیم قهرمان هر دو جام می‌شدیم. من خیلی گل خراب کردم اما کم هم گل نزدم.

 

اگر قرار به انتخاب تو بود حتما آری‌هان الان سرمربی تیم ملی بود.

من زمان آری‌هان خوب بودم اما شک نکنید که دنیزلی بهتر از آری‌هان بود.

 

راستی در یکی از مصاحبه‌هایت گفته بودی بعضی از بازیکنان تیم ملی برای تفریح به سنگاپور آمده بودند کمی در این مورد توضیح می‌دهی؟

من نمی‌خواهم در مورد شخص خاصی صحبت کنم اما زمانی بود که ما وقتی به تیم ملی دعوت می‌شدیم افتخار بزرگی برایمان بود و اگر هم خط می‌خوردیم با تمام وجود تلاش می‌کردیم که بتوانیم نظر کادر فنی را جلب کنیم. زمانی شش، هفت لژیونر داشتیم و راه پیدا کردن به تیم ملی با حضور آنها یک کار خیلی سخت بود اما الان بازیکنان با دو بازی خوب در لیگ به تیم ملی دعوت می‌شوند و من اعتقاد دارم هر کس که چیزی را به راحتی به‌دست می‌آورد قدر آن را نمی‌داند و در حال حاضر هم رسیدن به پیراهن تیم ملی هم راحت شده و این مساله باعث می‌شود که قدر آن دانسته نشود.

 

برویم به سراغ الاهلی. بالاخره کار تو با این تیم به کجا رسید. هر هفته خبری در مورد اخراجت وحضور علی کریمی یا بازیکن الوصل شنیده می‌شود. این اخبار تا چه حد صحت دارد؟

باور کنید که خودم هم نمی‌دانم اوضاع از چه قرار است. روزنامه‌ها خبر اخراج من را می‌نویسند و اینجا پاسپورت من را می‌گیرند برای بازی‌هایی که دو ماه دیگر قرار است برگزار شود. من فکر می‌کنم یکسری از شیطنت‌ها باعث شده تا این اخبار به‌وجود بیاید. من می‌گویم اگر قرار است که اخراج شوم حداقل خودم باید خبری از آن داشته باشم اما این جا هیچ خبری نیست. البته این را قبول دارم که باشگاه از من راضی نیست و آنها مهرزادی را می خواهند که در دو سال 30 گل برایشان زد و بحث اخراج از آن جایی شروع شد که هواداران الاهلی در سایت باشگاه از من گله کردند. با این حال تا الان بحثی در مورد اخراج من مطرح نشده.

 

حضور علی کریمی در الاهلی تا چه حد جدی است؟

نمی‌دانم. با توجه به اینکه ما سه بازیکن خارجی هستیم و بحثش مطرح شده که چهار بازیکن شویم اما چیزی راجع به علی کریمی نشنیده‌ایم و فرصتی هم نشده تا در این مورد با خودش صحبت کنم و ببینم قضیه چیست.

 

و به عنوان سوال آخر. در شرایط فعلی باید از افشین قطبی دفاع کرد یا نه؟

شاید اگر من این حرف را بزنم همه خیال می‌کنند که چون در تیم او بازی می‌کنم این جوری می‌گویم اما باور کنید که این طور نیست. به نظر من تیم افشین قطبی از زمین تا آسمان با تیم علی دایی و امیر قلعه نویی تفاوت دارد. 

 

منبع:روزنامه گل 

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد