فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

پرسپولیس؛ 6 روز پس از فاجعه/بازگشت به خوشبختی از روی ریل راه‌آهن

پرسپولیس؛ 6 روز پس از فاجعه/بازگشت به خوشبختی از روی ریل راه‌آهن 

فوتبال روز:بعد از شکست وحشتناک و تحقیرکننده مقابل شاهین بوشهر، عصر فردا پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای راه‌آهن خواهد بود. جدا از تیم حریف ممکن است فردا پرسپولیس را با چنین مشخصاتی ببینید؛

 

1 - عصبانی: به هر حال بعد از آن شکست فاجعه بار ممکن است قرمزها با این وضعیت وارد میدان شوند.
 

2 - عجول: تلاش برای جبران باخت در بوشهر و آشتی با تماشاگران می‌تواند چنین حالتی را برای پرسپولیس ایجاد کند.
 

3 - افسرده: این مورد هم بعد از شکست سنگین بوشهر می‌تواند شامل فضای قرمزها باشد.
 

4 - مصمم: کاملا قابل انتظار است که مجموعه پرسپولیس مصمم باشد تا خاطره آن شکست سنگین را از اذهان هوادارانش پاک کند.
 

5 - عاقل: رسیدن به هر خواسته‌ای نیازمند عقل و تدبیر لازم و برنامه کاربردی دارد و ممکن است پرسپولیس هم در چنین وضعیتی باشد.
 

با توجه به پیشینه پرسپولیسی‌ها و همچنین هواداران پرتعداد این تیم بعید به نظر می‌رسد که افسردگی بر اتمسفر این تیم حاکم باشد ولی موارد اول و دوم در حقیقت مترادف و موازی هم هستند که اگر قرمزها در چنین وضعیتی وارد میدان شوند کاملا خوش به حال راه‌آهن خواهد شد چون به صورت طبیعی عجله و عصبانیت ضریب اشتباهات فردی و تیمی را بالا می‌برد و در این شرایط شاگردان مهدی تارتار می‌توانند از اشتباهات قرمزها به عنوان پلی برای رسیدن به یک موفقیت دیگر استفاده کنند.
اما اگر پرسپولیسی‌ها توانسته باشند با خود کنار بیایند و مصمم باشند که با استفاده از تدابیر صحیح به جبران آن ناکامی بکوشند، اوضاع برای راه‌آهن اسف‌بار خواهد شد چون روی کاغذ پرسپولیس بضاعت انسانی بسیار بهتری نسبت به حریف فردای خود دارد و می‌تواند با حمایت تماشاگران خود جبران مافات کند.
البته در این میان نقش علی دایی در بازپروری روانی قرمزها و اتخاذ یک برنامه تاکتیکی مناسب هم در نوع خود حائز اهمیت فراوانی است که بتواند از پتانسیل موجود تیمش و انگیزه‌های نفراتش در این میدان نهایت استفاده را ببرد و در عین حال انرژی‌های منفی عجله و عصبانیت را از پرسپولیس دور کند.
اما راه‌آهنی که بالاخره هفته گذشته موفق شد با مهدی تارتار از سریال شکست و مساوی خارج شده و در یک بازی پرحاشیه مقابل ابومسلم صاحب برد نوبرانه شد، خیلی دوست داشت که فردا با هر حریفی روبه‌رو شود غیر از این پرسپولیس زخم خورده و عصبانی که ممکن است تمام دق‌ودلی‌های بوشهری‌ها را بر سر آنها خالی کند. البته راه‌آهن از قدیم الایام گربه سیاه پرسپولیس بوده ولی این پرسپولیس با انگیزه ممکن است تصمیم به گربه‌کشی بگیرد.
با شکستی که قرمزها در بوشهر متحمل شدند و با در نظر گرفتن هفته‌های باقیمانده و فاصله امتیازی این تیم با صدرجدول، تقریبا تتمه آرزوهای قهرمانی پرسپولیس در لیگ نهم حاصل شد ولی تفاوت تیم‌های پرطرفداری چون پرسپولیس و استقلال با بقیه تیم‌ها در این است که آنها به خاطر انبوه تماشاگرانشان حق ناامیدی و بی‌انگیزه شدن را ندارند و این موردی است که خواب خوش راه‌آهن را بعد از پیروزی هفته قبل آشفته کرده است.

 فاصله 6 پله‌ای، 11 پله شد
در دور رفت فاصله دو تیم در جدول رده‌بندی شش پله بود. در آن وضعیت پرسپولیس در رده هفتم و راه‌آهن در رده سیزدهم ایستاده بودند در حالی که امروز فاصله مورد اشاره بیشتر شده است چنانچه پرسپولیس در رده پنجم جدول رده‌بندی ایستاده است و تیم فوتبال راه‌آهن تهران در پله شانزدهم ایستاده است. به عبارتی فاصله شش پله‌ای تیم‌های حریف امروز به 11 پله افزایش یافته است.
 

فرصت پرسپولیس برای بازگشت به پله سوم
پرسپولیس می‌تواند با یک برد خوب به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برگردد. تنها چیزی که پرسپولیس می‌خواهد این است که استیل‌آذین برابر استقلال برنده نباشد، اگر این اتفاق رخ ندهد تیم فوتبال پرسپولیس می‌تواند با کسب یک برد در جدول رده‌بندی مسابقات فوتبال لیگ برابر تیم فوتبال راه‌آهن، به رده سوم برگردد. پرسپولیس در دیدار رفت هم داعیه برد داشت اما تا آخرین دقیقه از حریف دو بر یک عقب بود و تنها با یک گل دقیقه آخری، برابر حریف دو بر دو کرد.
 

بخت دایی باز می‌شود؟ 

بخت دایی به خصوص در سال 1388 بسته شده است. دایی با تیم‌ملی برابر عربستان در تهران دو بر یک باخت. دومین بازی رسمی سال 88 دایی بازی بین دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن بوده که البته آن بازی هم یک بر یک تمام شد. در سومین بازی علی دایی هم تیم فوتبال پرسپولیس چهار بر یک برابر تیم فوتبال شاهین بوشهر بازنده شده است. آیا با پیروزی پرسپولیس برابر تیم فوتبال راه‌آهن باید بگوییم که بخت علی دایی باز می‌شود؟

 یک اتفاق 

یک لحظه تصور کنید که بعد از فاجعه بوشهری قرمزها یک ناکامی دیگر را در ورزشگاه آزادی تهران متحمل شوند! بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای پرطرفدارترین تیم ایران رخ دهد و اگر این ناکامی با پیروزی تیم‌های پایین‌تر و سقوط پرسپولیس به رده نهم یا دهم همراه شود می‌تواند این فاجعه را تکمیل کند ولی هواداران این تیم می‌خواهند به موارد خوب فکر کنند. پیروزی پرگل و قاطعانه مقابل راه‌آهن، گلزنی‌های خلیلی، آرفی، باقری یا حوار گل نخوردن و ارایه یک فوتبال جذاب، منطقی و تاکتیکی در عصر یک روز تعطیل می‌تواند اتفاقات خوبی برای این تیم بوده و موجبات آشتی مجدد تماشاگران با پرسپولیس را فراهم کند.
 

انگیزه‌ها
در جمع پرسپولیسی‌ها انگیزه موج می‌زند و می‌توان ادعا کرد که این فاکتور برای بازی فردا حتی بیش از حد هم هست. آنها می‌خواهند ثابت کنند که شکست تحقیرآمیز بوشهر فقط یک اتفاق بوده و سقف توانایی‌های پرسپولیس حتی در شرایط فعلی بسیار فراتر از این حرف‌هاست. نفراتی هم که جدیدا به ترکیب تیم راه می‌یابند می‌توانند برای اثبات خودشان انگیزه‌های بیشتری داشته باشند. اما راه‌آهنی‌ها هم مسلما در یک بازی پخش مستقیم کلی انگیزه خواهند داشت تا به نوعی حماسه شاهین را در ظرف زمانی و مکانی متفاوت تکرار کنند. راستی تقابل مجتبی زارعی به شرط حضور در ترکیب پرسپولیس با تیم سابقش هم می‌تواند در نوع خود جذاب باشد.
 

تغییرات 

پرسپولیس به علت مصدومیت فقط محمد منصوری و احتمالا حمیدرضا علی‌عسگر را به همراه نخواهد داشت ولی در نقطه مقابل کریم باقری، شیث رضایی و مجتبی زارعی با رفع مصدومیت و حسین بادامکی هم بعد از سپری کردن یک جلسه محرومیت می‌توانند با صلاحدید دایی وارد ترکیب تیمی شوند البته محتمل به نظر می‌رسد که برخی از نفرات ضعیف روز بازی با شاهین مثل معمارزاده، شکوری، آرفی و بائو هم به نیمکت تبعید شوند ولی در جمع یاران راه‌آهن عیسی ترائوره به علت سه اخطاره بودن و فرید عابدی به خاطر مصدومیت امکان حضور در این میدان را ندارند و شاید ایمان حیدری هم به خاطر آسیب‌دیدگی شانس حضور مقابل پرسپولیس را از دست بدهد.
 

پاشنه آشیل 

اگر بنا را بر نمایش هفته گذشته پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر بگذاریم، واژه پرسپولیس می‌شود پاشنه آشیل ولی باید دید که قرمزها این هفته چه نمایشی ارایه می‌کنند. به طور سنتی خط دفاع این تیم مقابل ضدحملات آسیب‌پذیر است ولی شاید بازگشت شیث به میدان بتواند مشکلات این منطقه را به حداقل رسانده و در عین حال حضور مجدد باقری هم می‌تواند به منطقه تهاجمی این تیم سروسامانی بدهد ولی پاشنه آشیل اصلی پرسپولیس می‌تواند وضعیت روحی‌شان باشد. در نقطه مقابل راه‌آهن هم کم مشکل ندارد مخصوصا در خط حمله که حالا دست تارتار با مصدومیت و محرومیت یاران کلیدی‌اش خالی‌تر از هر زمانی است. 

 

 

              شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر 

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com       

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد