فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کربکندی:قلعه نویی را همه می شناسند.

 

فوتبال روز:با شکایت باشگاه سپاهان از رسول کربکندی و صحبت های امیرقلعه نویی جنگ دو مربی بعد از تساوی تیمشان بالا گرفته است و یک مربی دیگر هم به لیست مخالفان امیرقلعه نویی اضافه شد. کربکندی که علاقه ای نداشت بیش از این دعوای بوجود آمده را ادامه بدهد تلاش کرد تا آخرین حرفهایش را در مورد سرمربی سپاهان زده و بحث را جمع و جور کند.

 

 * در این یکی، دو روز همه و شخص شما راجع به داوری بازی به عنوان اصلی ترین دلیل تساوی صبا مقابل سپاهان صحبت کرده اند اما می خواستیم از زاویه دیگر به این بازی نگاه کنیم. به نظرتان اگر تیم شما عقب نمی کشید و گل اول را دریافت نمی کردید کار به این جا می رسید؟

تیم ما تا آخرین لحظه یک بازی هجومی را ارائه داد و ما اصلا عقب نکشیدیم. البته این طبیعی بود که سپاهان می خواست به گل برسد و فشار زیادی را روی دروازه ما ایجاد می کرد و همین فشار ناخود آگاه تیم را به عقب می فرستاد. ما هم با مصدومیت فشنگچی یک تعویض اجباری را داشتیم و نوری را به میدان فرستادیم که اصلا برای این بازی آماده نبود. گل اولمان را روی اشتباه فردی دریافت کردیم و بعد هم یک پنالتی اتفاق افتاد که همه کارشناسان داوری قبول داشتند که اصلا پنالتی نبود.


 *اشتباهات فردی مدافعانتان امسال امتیازات زیادی را از صبا گرفته و به نظر نمی رسد که حضور شما هم تاثیری در کاهش آنها داشته باشد. این را قبول دارید؟

 نه. زمانی که من به صبا آمدم خط دفاعی ما خیلی به هم ریخته بود و دفاع تیمی مان هم مشکل داشت اما این قضیه به تدریج بهتر شد و ما پیشرفت زیادی کردیم. اشتباهات فردی با ضعف های گروهی تفاوت دارد. بازیکنان ما در بازی مقابل سپاهان تمام ضربه های سر را زدند و این در حالی بود که میانگین قدی ما کمتر از آنها بود اما در یک صحنه غافلگیر شدیم و آن اتفاق افتاد.

  

*اما هیچ تغییری در ترکیب خط دفاعی تیمتان بوجود نیاوردید. سهراب بختیاری زاده در تمام بازیها فیکس است. اسدی و کاشی که میانگین قدی را پایین آورده اند همچنان حضور ثابت دارند.  

این دیگر به داشته های یک تیم برمی گردد. ضمن اینکه سهراب اگرچه بعضی وقتها اشتباهاتی داشته اما یکی از بازیکنان موثر ماست و در بازی مقابل پاس همدان واقعا نبود او به چشم آمد. محدودیت مهره ما بسیار زیاد است و ما مجبوریم با همین مهره ها گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم.

 

 *برویم به سراغ بازی با سپاهان و حاشیه هایش. واقعا چرا هیچ گاه شما و مربیانی به سبک شما جایی در باشگاه سپاهان نداشته اند؟  

 این را باید از مدیران این تیم بپرسید. البته من سالها در تیم سپاهان مربی گری کردم که خوب متاسفانه تجربه آقای قلعه نویی به او اجازه نمی دهد که به یاد بیاورد. در سالهای 75, 76سه سال سرمربی سپاهان بودم و حتی مقام سوم لیگ را هم بدست آوردیم. متاسفانه باشگاه سپاهان هیچ گاه با مربیان اصفهانی رابطه خوبی نداشته. شاید جرم من این باشد که یک ذوب آهنی هستم و به این دلیل در این چند سال نتوانسته ام به سپاهان بروم اما آقای یاوری چطور؟ ایشان که یک سپاهانی اصیل است. حسین چرخابی که عملکرد بسیار خوبی در سپاهان داشت چرا با آن وضعیت بد ایشان را تعویض کردند. پس این فقط در مورد من نیست.

  

*پس می شود گفت که قسمتی از حرفهای امیر قلعه نویی درست بوده!

آقای قلعه نویی در مصاحبه هایشان از ادبیات و کلماتی استفاده کردند که همه او را با همان می شناسند و این مساله چیز عجیبی نبود. من اصفهانی هستم و سالها در این شهر کار کرده ام و او می خواهد ادعا کند که با شش ماه کار کردن در این شهر از من اصفهانی تر است و می خواهد مردم شهر من را مقابل من قرار دهد! من سالهای سال در اصفهان کار کردم و آن زمانی که در این شهر قهرمانی را تجربه کردم ایشان تازه در حال یادگرفتن فوتبال بود. مردم اصفهان آنقدر هوش و ذکاوت و حافظه خوبی دارند که این مسائل را یادشان هست و آقای قلعه نویی نمی تواند من را مقابل آنها قرار بدهد.. او امسال به اصفهان آمده و یک یا دو سال دیگر می رود اما من در این شهر به دنیا آمده ام و تا آخر عمرم هم یک اصفهانی خواهم بود و هیچ گاه به همشهریها و هوادارانی که سالها از من حمایت کرده اند توهین نمی کنم. او زمانی که در استقلال بود بیشترین درگیری را با تیم ها و مردم اصفهان داشت و مثل اینکه آن روزها را یادش رفته.

 

 *یعنی تمام این حرف و حدیث ها و کدورت ها به خاطر همین یک پنالتی بوجود آمده و قبل از آن هیچ کدورتی وجود نداشته؟  

آقای قلعه نویی همین چند روز پیش مصاحبه کرد و از من تعریف و تقدیر کردند و صحبت هایم علیه قطبی را تایید کردند نمی دانم که در یک نیمه چه اتفاقی افتاد که من پسر شمر شدم. به نظر من ایشان عوامفریبی و بازی با کلمات را به خوبی بلد است و بارها از همین ترفند استفاده کرده. الان هم که نگران صبا هستند که من این تیم را به لیگ یک نبرم و به سرنوشت برق و شهرداری بندرعباس دچار نکنم.  

 

لان که ماهها از حضورتان در تیم های برق و شهرداری گذشته فکر نمی کنید که انتخاب اشتباهی انجام دادید؟

نه. اصلا. من این شهامت را دارم که بیایم بگویم در تیم هایی مثل برق شیراز و شهرداری مربی گری کردم و حتی شکست خوردم اما این جرات را داشتم که حضور در این تیم ها را تجربه کنم . سرمربی گری تیمی مانند سپاهان که به اندازه یک تیم ملی بازیکن دارد و سرمایه اش چند برابر تیم های معمولی است که هنر نیست ایشان اگر شهامت دارد حضور در تیمی مانند برق شیراز و صبا را قبول کند تا بداند مربی گری یعنی چی . سپاهان دو مهاجم دارد که اگر ایرانی بودند به عنوان اولین گزینه حضور در خط حمله تیم ملی انتخاب می شدند و خط دفاعش هم که خط دفاع تیم ملی است. من در شهرداری بندرعباس شکست خوردم چون تجربه مربی گری در لیگ یک را نداشتم و تیمم را لیگ برتری بسته بودم. البته من حق را به امیر قلعه نویی می دهم چون او از سرمربی گری من در این سالها فقط حضورم در برق و شهرداری را دیده و برای دانستن کارنامه من باید با بزرگترها صحبت کند.

  

ما خود شما در قالب خرد جمعی همین امیرقلعه نویی را به تیم ملی رساندید و سرمربی کردید.

اصلا چنین چیزی نیست. خود من و دو، سه مربی ای که در آن جمع بودیم اسم هیچ مربی ای را ندادیم و من حتی از دکتر ذوالفقارنسب هم سوال کردم و ایشان هم گفت که نام هیچ مربی ای را نداده است اما همه چیز به نام خردجمعی تمام شد. ما حتی آن زمان هم اعتراض کردیم و گفتیم که چه تصمیمی را می خواهید به اسم خرد جمعی بگیرید و بعد مشخص شد که آن تصمیم چه بود.

  

*یعنی چه کسانی این تصمیم را گرفتند؟

من نمی دانم. البته خرد جمعی اعضای دیگری هم داشت اما از میان مربیان هیچ کدام نامی را مطرح نکرده بودند.  

 

*با شکایت باشگاه سپاهان به نظر می رسد این جنجال به این زودیها به پایان نخواهد رسید.

به هر حال باشگاه سپاهان که دست به شکایتش خوب است و این بار نوبت من است. من آن حرفی را که اعتقاد دارم بیان می کنم و نگران عواقبش هم نیستم و برخلاف گفته آقای قلعه نویی بودن یا نبودن در این فوتبال برایم مهم نیست همان طور که فصل گذشته نبودم. هنوز هم اعتقاد دارم که این فوتبال کثیف است و همه این حرف را قبول دارند و آنهایی که می گویند این گونه نیست حتما منفعتی دارند. آقای قلعه نویی گفته اند اگر این فوتبال کثیف است پس چرا امثال من در آن مانده ایم. شاید خیلی ها دوست داشته باشند که من و امثال من دراین فوتبال نباشیم و منتظر چنین روزی هستند.

  

*فکرمی کنید سپاهان این فصل می تواند قهرمان لیگ برتر شود؟

با این شرایطی که من می بینم بله.

  

*و حرف آخر؟

از هواداران با غیرت اصفهانی که می دانم عشقشان سپاهان و موفقیت این تیم است می خواهم که فریب برخی از حرفها و ظاهرسازی ها را نخورند و بدانند که من همیشه عاشق و خدمتگزار آنها بوده و خواهم بود و هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند من را مقابل آنها بگذارد. عده ای قصد دارند پشت این هواداران سنگر گرفته و با تحریک کردن احساسات آنها به اهداف خودشان برسند اما بدانند که اصفهانی ها به این راحتی فریب نمی خورند و خوب را از بد تشخیص می دهند

 
 
 
منبع:سایت گل                                                                                                             
 
 
            شما میتوانید علاوه بر واردشدن از آدرس وبلاگ از آدرس زیر                

              نیز وارد سایت شوید:         www.footballrooz.com                  

نظرات 1 + ارسال نظر
زینب یکشنبه 11 بهمن 1388 ساعت 15:35 http://eshghojonoon.blogsky.com/

سلام دوست عزیز!
چون وبلاگتون فوتبالی بود دوست داشتم بیام ببینم...
البته همه چیز آبیش قشنگه فوتبالم استقلالش قشنگه!!!
اگه دوست داشتین پیش منم بیاین!اگرم مایل به تباذل لینک بودین بگین!!!
موفق باشید و پایدار تا ابد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد