فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

واعظی آشتیانی: جنبه باخت را دارم، اهل جرزنی هم نیستم

واعظی آشتیانی: جنبه باخت را دارم، اهل جرزنی هم نیستم 

فوتبال روز:یک روز بعد از شکست درباره دربی، اوضاع باشگاه استقلال عادی است. کارمندان بخش بین‌المللی مشغول جمع‌آوری آخرین مدارک سفر تیم به عربستان هستند و تمرین ریکاوری نیز ـ گرچه کم هیاهوتر از قبل ـ سر ساعت انجام شده.

واعظی هم چندان به آدم‌هایی که دربی را باخته‌اند شباهتی ندارد. صحبت‌های او هم نشان می‌دهد که با باخت در بازی دربی کنار آمده.

هر چند تلاش ما برای پیدا کردن مدیرعامل در دفتر باشگاه در صبح پنجشنبه به جایی نرسید اما توانستیم بعد از تمرین با او مصاحبه بلندی داشته باشیم هر چند کمبود زمان سبب شد تا نیمی از سوالات مطرح نشود و بماند برای زمانی دیگر.

 

*شکست تلخی بود اینطور نیست؟

- شکست که همیشه تلخ است اما شکست در دربی تلخ‌تر است. البته یک چیز را بگویم. خوشحالم که دربی برنده داشت چرا که این شایعه سیاسی بودن دربی تمام شد. به هر حال باخت سهم ما بود و من با وجود اینکه ناراحتم به پرسپولیس تبریک می‌گویم. امیدوارم هواداران استقلال همچنان پشت تیم باشند و در بازی‌های بعدی نیز از استقلال حمایت کنند.

 

*بعد از بازی تعدادی از تماشاگران باز هم علیه شما شعار دادند. به نظر شما باز هم به آنها خط داده بودند؟

- زیاد دنبال این نیستم. به هوادار استقلال حق می‌دهم. از شکست در بازی دربی ناراحت باشد و بخواهد عصبانیت خدوش را با شعاردادن خالی کند. به هر حال این هواداران در خیلی از بازی‌های هم تیم را تشویق کرده‌اند و حال هم یکبار واعظی را هو کنند. به جایی برنمی‌خورد!

 

*ادبیات شما عوض شده آقای واعظی! سابقاً تندتر و پرخاشگرانه‌تر مصاحبه می‌کردید!

- (می‌خندد) آدم باید جنبه باخت را داشته باشد. باختن ایرادی ندارد. جرزدن ایراد دارد. الان که ما باختیم اگر بخواهم کاسه کوزه را سر این و آن خالی کنم یا با مصاحبه تند و آتشین خودم را پنهان کنم که رسم مدیریت نیست. بعد هم خود هواداران انصاف داشته باشند. آیا استقلال بد بازی کرد؟ خود شما جواب بدهید. به نظر شما استقلال بد بازی کرد؟

 

*نه. اتفاقاً یکی از بهترین بازی‌های استقلال بود. البته خالی از ایراد نبودید.

- طبیعی است اما در نهایت می‌توانستیم برنده خارج شویم. سیدصالحی که یک گل را مقابل دروازه خالی نزد. دو گل خورده ما هم که حاصل اشتباه فردی بود. دیدید که امیرآبادی لیز خورد یا طالب‌لو دو قدم زیاد جلو آمد و توپ از بالای سرش به گل رفت.

 

*آقای واعظی! به جنبه باخت اشاره کردید. کسی باور نمی‌کرد که بعد این همه انتظار برای پایان تساوی‌های حساسیت‌برانگیز استقلال بازی را ببازد و بعد مدیرعاملش جای عصبانی شدن راحت و آرام با قضیه کنار بیاید.

- حرف شما درست است اما به چند نکته دقت کنید. من از چه باید ناراحت باشم. این که روی لیز خوردن بازیکنانمان گل خوردیم؟ اینکه از پرسپولیس سرتر بودیم و در نهایت روی شوت بازیکن بزرگی مثل کریم باقری گل خوردیم؟ من از این باخت بیشتر از همه ناراحتم اما چه کنم؟ بازی را باختیم تمام شد. اگر بخواهم داد و بیداد کنم تیم در بازی‌های بعدی هم نتیجه نمی‌گیرد. اگر با قضیه کنار بیاییم و بخواهیم به بازی‌های بعدی فکر کنیم شانس ما برای جبران این امتیازات از دست رفته افزایش پیدا می‌کند.

 

*هواداران استقلال از این توجیه شما استقلال نمی‌کنند!

- مخلص همه آنها هم هستیم. شرمندگی باخت برای من ماند هر چند تیمم در زمین شرمنده نبود.

 

*آقای واعظی بحث داوری راچطظور دیدید؟ با داور بازی که مشکلی ندارید؟

- مشکل نداریم. همانطور که گفتیم اهل جرزنی نیستم. اما قبل از بازی نیست به داور بازی شبهاتی وجود داشت که باعث شد تا یک نامه رسمی محرمانه به فدراسیون فوتبال بزنم.

 

* متن نامه چه بود؟

- از خودشان سوال کنید من نمی‌خواهم پاسخ بدهم.

 

*قضاوت داور به ضرر خودتان ارزیابی کردید؟

- الان حرف من چه سودی دارد؟ بازی تمام شده و ما باختیم. فراموش کنید.

 

*آقای واعظی با این باخت استقلال امیدهای خود را برای قهرمانی کمرنگ می‌بیند؟

- چرا همین فکری می‌کنید؟ هنوز خیلی بازی مانده. بعد هم ما با صدر جدول اختلاف غیرقابل جبرانی نداریم. سال قبل در استقلال ما از تیم ذوب آهن یا تیم‌های دیگر نزدیک همین‌قدر امتیاز جلو بودیم اما دیدید که آخر فصل با چه شرایطی قهرمان شدیم. اختلاف امتیاز قابل جبران است. ضمن اینکه ما هنوز در جام دیگر داریم که شروع نشده. نه فقط برای ما برای تیم‌های ذوب آهن و سپاهان هم همین‌طور. پس الان برای قضاوت اینکه چه کسی قهرمان می شود. خیلی زود است!

 

*آقای واعظی اول امسال بخثی را مطرح کردید در مورد پیشنهادی که به شما داده شده بود.

 - کدام پیشنهاد؟

 

*رشوه دادن به داور بازی در لیگ قهرمانان آسیا! هیچ وقت آن قضیه را باز نکردید!

- اتفاقاً به فکرش بودم که در موردش حرف بزنم.

 

*خب بفرمایید حرف بزنید!

- نه! الان نه و از طریق مطبوعات هم نه. اگر این بحث را باز در زمان مناسب از طریق مراجع قانونی و در حضور آنها این کار را می‌کنم.

 

*آقای واعظی امسال تیمتان را خودتان بستید. نتایج امسال تیم برای شما راضی‌کننده است؟ در لیگ که با صدر اختلاف امتیاز دارید. دربی را هم که باختید. هنوز هم اعتقاد دارید تصمیمات شما درست بوده؟

- بله. هنوز هم چنین اعتقادی دارم. می‌دانم که تیمم دارد چطور بازی می‌کند. می‌دانم که داریم چطور امتیاز می‌گیریم. لیگ هنوز تمام نشده. اعتقاد دارم امسال حواشی تیم ما خیلی کمتر از سال قبل است. یک مقدار صبر کنید تا ببینید. تیم ما امسال چطور نتیجه می‌گیرد.

 

*شاید برای این حرف‌ها کمی زود باشد. اما مقایسه سال قبل با امسال ...

- الان زود است. اجازه بدهید کمی دیگر بگذرد.

 

*برنامه‌های شما برای ادامه لیگ چیست آقای واعظی؟

- به کارمان ادامه می‌دهیم. بازی‌های زیادی داریم که باید در آن امتیازات زیادی کسب کنیم. شرایط ما آنقدری که می‌خواهم مطلوب نیست. اما کمی صبر و کمی قاطعیت بیشتر در نتیجه‌گیری می‌توانیم خیلی زود لبخند را به لب‌های هواداران برگردانیم.

 

*می‌بخشید اما کمی خوش‌بینانه حرف نمی‌زنید؟ تیم شما دربی را باخته. منطق حکم می‌کند که روحیه تیم شما خراب باشد و بازی‌های را نیز با موفقیت پشت سر نگذارید؟

- من بعد از بازی در تمرین استقلال شرکت کردم. روحیه بچه‌ها پایین نبود. ناراحت بودند. خیلی هم ناراحت بودند اما همبستگی داشتند. وقتی دیدم بازیکنان از باخت تا این اندازه ناراحتند احساس کردم که این تیم یک خوبی بسیار مشهود دارد و آن همبستگی است. بعضی بازیکنان یا بعضی تیم‌ها هستند که بازی را می‌بازند و عین خیالشان نیست اما تیم ما اینطور نبود. سیدصالحی آمد پیش من و حرفی زد که خیلی شکستم داد. گفت:«از اینکه آن موقعیت را گل نکردم و عده‌ای به آقای مرفاوی و شما بی‌احترامی کردند شرمنده شدم. باور کنید از ناراحتی تا صبح خوابم نبرد.»

بحث شرمندگی نیست. بحث احساس مسئولیت است.

 

*یعنی اعتقاد دارید این همبستگی به نفع تیم شما تمام می‌شود؟

- من خیلی امیدوارم. تیمی که بازیکنانش یکدل باشند. می‌تواند هر باختی را جبران کند.

 
منبع:سایت گل 
 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com      

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد