فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

دایی، استیلی را تحویل نگرفت، مهدوی‌کیا عنایت را

دایی، استیلی را تحویل نگرفت، مهدوی‌کیا عنایت را 

فوتبال روز:دوباره دور هم جمع شده‌‌اند. یک هفته‌ای می‌شود که چهره‌های نامی فوتبال ایران، متعلق به دهه‌های گذشته، به بهانه شرکت در کلاس‌های مربیگری درجه A آسیا کنار هم می‌نشینند و آلبوم خاطرات را ورق می‌زنند.

بعضی‌ها همان‌هایی هستند که در جام جهانی 98 فرانسه به تاریخ پیوستند و حالا نوستالژی آن روزها را زنده می‌کنند. علی دایی، خداداد عزیزی، علیرضا منصوریان، یحیی‌گل‌‌محمدی، مجتبی کرمانی‌مقدم، صادق ورمزیار، محمود فکری، فریدون برقی، آتیلا حجازی، پایان رافت و... از چهره‌های نامی این کلاس هستند. پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌های سابق با هم کری می‌خوانند و شوخ‌طبعی‌های عزیزی و دایی باعث می‌شود تا شرکت کنندگان در طول دوره احساس خستگی نکنند.
آقا معلم‌های این کلاس مرتضی محصص و مسعود اقبالی هستند که از مدرسین فیفا و ای‌.اف.سی محسوب می‌شوند. درس دادن به آدم‌هایی که هر کدام یک وزنه محسوب می‌شوند کار آسانی نیست. البته استادانی چون دکتر احسانی متخصص امور مدیریت در ورزش، مسعود عنایت مدرس داوری، مجید خداداد مدرس اصول بدن‌سازی، دکتر شریف متخصص در امور دوپینگ و دکتر فریدون معینی متخصص امور آنالیز و تاکتیک، به تناوب به مرتضی محصص و مسعود اقبالی در تدریس به شرکت کنندگان کلاس A آسیا کمک می‌کنند تا استادان اصلی کم نیاورند.
مباحث آموزشی کلاس A آسیا در دو سطح عملی و تئوری تدریس و برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در کلاس طبق روال همه روزه ابتدا صبح‌ها در زمین چمن به صورت عملی انواع کارهای تاکتیکی، کوچینگ و نحوه تمرین دادن را می‌آموزند و سپس در کلاس‌های تئوری اصول علمی را فرا می‌گیرند. هر چند اکثر آنها اشراف مناسبی به مباحث مطرح شده دارند تا جایی که مرتضی محصص نیز مجبور است به این موضوع اعتراف کند: «این بچه‌ها به دلیل حضور مستمر در میادین معتبر و بزرگ فوتبال با تمامی رمز و رموز فوتبال آشنا هستند و از تجربه بالایی برخوردارند و فقط باید داشته آنها را به روز کرد و به نوعی اطلاعات‌شان را طبقه‌بندی کرد تا بتوانند استفاده بهینه‌ای از آن ببرند.»

رضایت محصص از کلاس
مرتضی محصص که کار اصلی تدریس به شرکت کنندگان و به نوعی اداره دوره را برعهده دارد از وضعیت کلاس بسیار راضی است. او حتی بار فنی این کلاس را نسبت به کلاس‌های قبلی بیشتر می‌داند. جالب آنکه از نظر محصص، حاضران در کلاس خیلی با علاقه به مباحث گوش می‌دهند و در تمرین‌های عملی آنها را به خوبی در زمین اجرا می‌کنند. البته یک مشکل بزرگ به نام هوای سرد وجود دارد که در ساعات اولیه صبح روی نحوه کار تاثیر منفی می‌گذارد. مشکل بعدی جیم‌زدن است. مثل زمان مدرسه بعضی از شرکت کنندگان که بعضا در لیگ برتر و لیگ یک فعالیت می‌کنند از سر و ته کلاس می‌زنند تا به تیم‌شان برسند.

خداداد بمب خنده
خداداد عزیزی هر کجا که باشد آنجا محیطی خشک و کسل کننده نخواهد بود. عزیزی مانند حضورش در کلاس B آسیا شرترین شرکت کننده است. او با شوخی‌ها و متلک‌هایش باعث خنده و انبساط همه می‌شود. اگر قد و قامت علی دایی را داشت جان می‌داد برای نشستن روی نیمکت آخر. البته او بیشتر با هم‌دوره‌های خود مثل علی دایی، علیرضا منصوریان و یحیی‌گل‌محمدی شوخی می‌کند. فراموش نکنید خداداد دودره‌باز کلاس هم هست! او یک خط در میان در کلاس‌ها حاضر می‌شود. به عبارتی کارهای شخصی‌اش نمی‌گذارد او شاگرد مرتب و با انضباطی باشد. اگر نمره صفر جلوی نمره انضباطش دیدید تعجب نکنید.

برزیل و آرژانتین الگوی فوتبال
فریدون معینی که مباحث مربوط به آنالیز و تاکتیک گروهی و تکنیک فردی را آموزش می‌دهد با نمایش فیلم بازی برزیل و آرژانتین برای شرکت کنندگان فوتبال ناب آمریکای جنوبی را الگو قرار داد. او در طول کلاسش به شرکت کنندگان توصیه می‌کرد با دقت نحوه آرایش و چینش سیستم‌ها را نگاه کنند تا با کپی‌برداری از نحوه فوتبال آنها در آینده بتوانند در تیم خود این روش‌ها را پیاده کنند. این وسط یک مورد کوچک باقی می‌ماند. فکر نمی‌کنید مشابه‌‌سازی برزیل و آرژانتین در ایران یکجورهایی در حد فرستادن آدم به کره ماه باشد؟

کری آبی و قرمز
علی دایی مجبور است در تمرینات پرسپولیس حاضر شود که به همین دلیل یک جوری از سر و ته کلاس‌های عملی می‌زند. دیروز هنگام جیم‌زدن با علیرضا منصوریان مواجه شد که با چشم‌هایش می‌خواست بپرسد کجا؟ «به خودم ربط داره درثانی فعلا شما را بردیم پس حرف نزنید.» و بعد هر دو خندیدند البته به جز کری دایی و منصوریان، کرمانی‌مقدم، پایان رافت، محمود فکری و ورمزیار هم کری‌خوانی داغی با یکدیگر پس از پیروزی دو بر یک پرسپولیس مقابل استقلال در کلاس داشتند.

تعجب اقبالی از علاقه‌مندی و پیگیری شرکت کنندگانمسعود اقبالی معتقد است چون بازیکنان مطرح و شاخص دهه 60 و 70 در این کلاس شرکت کرده‌اند انگیزه بیشتری به دیگر شرکت کنندگان کلاس می‌دهند؛ «با توجه به اینکه بیشتر این بچه‌ها در سطح اول فوتبال بوده‌اند علاقه زیادی به یادگیری نشان می‌‌دهند و به خوبی پیگیر مسایل و موضوعات روز فوتبال هستند و همین مساله باعث می‌شود یادگیری آنها سریعتر و بهتر رخ دهد و در نهایت با نمره خوب در این کلاس قبول شوند. من هم مثل آقای محصص معتقدم این کلاس از بار فنی بیشتری نسبت به کلاس‌های دیگر برخوردار است.» کیف کردید؟ آقا معلم خودش گفت که همه از الان قبول هستند. پس دنبال تک ماده نباشید.

مهاجرانی استاد افتخاری
حشمت مهاجرانی که همراه تیم استیل‌آذین برای اردوی شبانه‌روزی به هتل آکادمی فوتبال آمده بود پس از روبه‌رو شدن با اساتید و شرکت کنندگان کلاس A و احوالپرسی‌های معمول در کلاس تئوری حضور یافت و به مدت یک ساعت برای شرکت کنندگان در خصوص فنون فوتبال و مربیگری صحبت کرد تا استاد افتخاری روز گذشته لقب بگیرد.

سردی هوا کلاس عملی را تعطیل کرد
روز گذشته به دلیل سردی هوا و نیز برگزار نشدن یک کلاس تئوری در روزهای گذشته باعث شد مرتضی محصص کلاس عملی امروز را لغو کند و کلاس تئوری جبرانی برگزار کند. گویا با توجه به مهارت و کارایی بالای شرکت‌کنندگان در کارهای عملی محصص به کلاس‌های تئوری اهمیت بیشتری می‌دهد.

برخورد استیلی با همبازیان سابقهمزمانی اردوی استیل‌آذین‌ و کلاس A آسیا باعث شد حمید استیلی، سرمربی استیل‌ با همبازیان سابق خود دیداری تازه کند. حمید استیلی با دایی، عزیزی و منصوریان در جام‌جهانی 98 فرانسه هم‌بازی بود به همین جهت بازار روبوسی میان استیلی و دوستان سابق در نقطه اوج قرار داشت. آقاجان مواظب آنفلوآنزا H1N1 باش.

دایی، استیلی را تحویل نگرفت!
زمانی که حمید استیلی در حال دیده بوسی با دوستان و هم‌بازیان سابق خود بود در صحنه‌ای که به سمت یحیی گل‌محمدی آمد علی دایی هم کنار یحیی گل‌محمدی نشسته بود، اما اصلا توجهی به سلام و علیک و روبوسی این دو نکرد و اصلا انگار نه انگار که استیلی و یحیی کنار او هستند. تا مشخص شود هنوز این دو با هم کدورت دارند.

کریمی و مهدوی‌کیا، با دایی روبه‌رو نشدند
روز گذشته در هتل آکادمی خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر بودند تا علی دایی با علی کریمی و مهدوی‌کیا روبه‌رو شوند و واکنش آنها را ببینند ولی شاگردان حمید استیلی بعد از صرف ناهار خیلی زود راهی اتاق‌هایشان شدند تا با علی دایی روبه‌رو نشوند. علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا سوژه اصلی برخورد بودند که اصلا نزدیک محل برگزاری کلاس آفتابی نشدند تا مجبور به احوال‌پرسی اجباری نشوند!

بی‌اعتنایی استیل‌آذینی‌ها به رییس کمیته داوران
مسعود عنایت روز گذشته یکی از اساتید حاضر در کلاس A آسیا بود. او قرار بود که مباحث روز داوری در دنیای فوتبال را برای شرکت‌کنندگان تدریس کند. زمانی که عنایت در لابی محل هتل منتظر رفتن به کلاس بود با بازیکنان استیل‌آذین‌ چشم در چشم شد البته به غیر از سلام و علیک چند بازیکن ناآشنا و غیرمعروف استیل‌آذین‌ با او باید گفت بقیه بازیکنان به خصوص علی کریمی، مهدوی‌کیا، کعبی، کاویانپور و... با بی‌اعتنایی از کنار رییس کمیته داوران گذشتند تا نشان دهند از تصمیم کمک داور به علت اخراج بی‌مورد مهدوی‌کیا هنوز ناراحت هستند.

خوش‌وبش جانانه آجورلو با دایی
آجورلو که به تازگی مدیرعامل استیل‌آذین‌ شده به محض ورود به هتل آکادمی با علی دایی روبه‌رو شد. سرمربی پرسپولیس بلند شد و با در آغوش کشیدن آجورلو ضمن دیده بوسی به مدت چند دقیقه گل گفتند و گل شنیدند! در تمام مدتی که آجورلو و دایی با هم صحبت می‌کردند لبخند از لبانشان محو نشد.

صحبت درگوشی با رییس کمیته داورانمسوولان استیل‌آذینی‌ها که هنوز نسبت به اخراج مهدوی‌کیا معترض هستند وقتی عنایت را دیدند او را به گوشه‌ای بردند و به گفت‌وگو پرداختند. آجورلو، مهاجرانی و استیلی، عنایت را در یک گوشه گیر انداختند و در خصوص وضعیت داوری به او اعتراض کردند.

ناراحتی دایی از مصاحبه خیالیعلی دایی وقتی در لابی هتل استراحت می‌کرد تیتر یک روزنامه ورزشی توجه‌اش را جلب کرد. گویا روزنامه مذکور یک مصاحبه خیالی از سرمربی پرسپولیس چاپ کرده بود و همین مساله باعث شد علی دایی عصبانی شود و زیرلب با غرولند روزنامه مذکور را به باد انتقاد بگیرد.

آبی و قرمز خرجشان را جدا کردند
پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌های حاضر در کلاس A آسیا به نوعی خرجشان را از هم جدا کرده‌اند. آبی‌ها و قرمزها در تمام زمان کلاس، چه در حالت استراحت و چه در کلاس تئوری و چه در کلاس عملی با یکدیگر هستند به طور مثال دایی، گل‌محمدی، کرمانی‌مقدم و رافت در یک طرف می‌نشینند و آتیلا حجازی، ورمزیار، فکری و... در سوی دیگر می‌نشینند تا دسته‌بندی‌ها را نیز در کلاس A آسیا شاهد باشیم. پیشنهاد می‌کنیم یک دیوار تو مایه دیوار برلین بین آنها کشیده شود تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

فرار عنایت از واقعیت
مسعود عنایت در هنگام تدرس فنون و مسایل روز داوری دنیا از فیلم خارجی برای نمایش دادن استفاده کرد. او مدعی بود فیلم‌های داخلی باعث به وجود آمدن بحث‌های خارج از درس خواهد شد و همه به داوری‌های لیگ گیر می‌دهند برای همین با نمایش دادن فوتبال‌های خارجی نکات جدید را آموزش خواهد داد. عنایت با این کار به نوعی از واقعیت‌ها فرار کرد.

خط‌ ونشان دایی و خرمزی در کلاس مربیگری
پرسپولیس امروز در بوشهر باید به مصاف ایرانجوان این شهر برود. عبدالرحیم خرمزی، سرمربی ایرانجوان از حاضرین در کلاس A آسیاست. روز گذشته کری‌خوانی علی دایی و خرمزی قبل از دیدار این دو تیم در جام حذفی دیدنی بود. هر یک از طرفین مدعی بودند که برنده بازی خواهند بود. البته خرمزی بازی 15 سال پیش را برای دایی به رخ می‌کشید و در مقابل دایی هم می‌گفت این بار جبران می‌کنیم. 

 

 

منبع:روزنامه گل 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com      

  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد