فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

باز هم اردوی امیدها کنسل شد/ اگر نمی‌توانید، خلوت کنید

 

فوتبال روز:خبر ساده و کوتاه است ولی بوی فاجعه‌ای عمیق از آن به مشام می‌رسد؛«اردوی تیم امید در ترکیه لغو شد.» این اردو که قرار بود از 24 تا 28 بهمن در خاک کشور همسایه برگزار شود و طی آن تیم امید دو بازی تدارکاتی با تیم‌هایی از بوسنی و روسیه انجام دهد، لغو شد.

توجه داشته باشید که این تیم نزدیک به یک سال است سرمربی و کادرفنی خود را می‌شناسد و بیش از 15 اردوی کوتاه مدت و مقطعی هم برگزار کرده و در غربال بازیکنان، هم اینک مجموع نفراتش حداکثر 40 نفر است.
در مورد دلیل این لغو دو روایت وجود دارد. خبرگزاری ایسنا عدم پرداخت 30 میلیون تومان هزینه برگزاری اردو از سوی فدراسیون فوتبال را عامل کنسل شدن اردو می‌داند و خبرگزاری فارس هم مشکل خروج از کشور اکثر بازیکنان را دلیل این واقعه عنوان می‌کند و مصاحبه‌ای از محمد فنایی، سرپرست تیم امید را در تایید ادعای خود روی خروجی قرار داده است.
در هر دو حالت مجبوریم به گفتن «وااسفا» کفایت کرده و چشم طمع از تیم امید برکشیم و انتظار نداشته باشیم که ناکامی 28 ساله راهیابی به المپیک یا 32 ساله حضور فوتبالمان در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان به 32 و 36 سال نرسد.
واقعا خجالت دارد اگر تنها به خاطر 30 میلیون تومان این اردو لغو شده باشد مبلغی که یک دهم قرارداد اکثر بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم نیست ولی به خاطر آن تیمی که قرار است به حسرت سه دهه‌ای ما بابت حضور فوتبالمان در المپیک خاتمه دهد، اینچنین درمانده شود.
در عین حال خجالت بیشتری دارد اگر به خاطر مشکل خروج از کشور بازیکنان، این اردو لغو شده باشد چون در این حالت ناتوانی و بی‌کفایتی مسوولان فوتبال حتی کمیته ملی المپیک یک بار دیگر ثابت می‌شود. چگونه می‌توان قبول کرد 40 بازیکنی که اکثر قریب به اتفاق آنها حضورشان در تیم امید از ماه‌ها قبل قطعی به نظر می‌رسد، هنوز مشکل خروج از کشور داشته باشند؟ چرا دریافت مدرک از آنها اینقدر طول کشیده که به قول جناب فنایی ضیق وقت باعث ایجاد مشکل شده و باعث لغو اردوی خارجی این مجموعه در ترکیه شود؟ مسوولانی که اکثر آنها حداقل دو دهه سابقه حضور در عرصه مدیریتی ورزش کشور را دارند، وقتی نمی‌توانند با مسوولان انتظامی کشور و اداره گذرنامه بابت خروج موقت چند جوان ورزشکار به تعامل و توافق برسند، به چه دردی می‌خورند؟ جالب اینجاست که هر دو طرف قضیه نهادهای دولتی هم محسوب می‌شوند و در حوزه ورزش به‌رغم انجام انتخابات و... بودجه از طرف دولت تهیه می‌شود و مسوولانش در ارتباط مستقیم و مداوم با دولت و مراجع نظامی و انتظامی هستند؟ این بود تمام وعده‌های خوش آب و رنگ پایان ناکامی‌های تیم امید؟
آیا با این نوع مدیریت و برنامه‌ریزی همچنان باید به حضور تیم امید در المپیک 2012 لندن امیدوار باشیم یا یک سال دیگر شروع به شنیدن وعده در مورد المپیک 2016 ریودوژانیرو بکنیم؟
آقایان مسوول، جناب آقای افشارزاده، ریاست محترم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای علی کفاشیان، ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، جناب آقای مهدی تاج، رییس محترم کمیته تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای...، جناب آقای... و جناب آقایانی که عناوین پرطمطراق‌تان مدام مثل پتک بر سرمان کوبیده می‌شود، لطفا توجه داشته باشید که مسوولیت مستقیم تیم‌ملی امید با تک‌تک شماست، بهانه‌جویی‌های یک سال بعد را همین حالا بفرمایید و اگر نمی‌توانید مشکلات را حل کنید، صریح بگویید و بعد هم خلوت کنید تا بدانیم با چه کسی طرف هستیم، شاغلام بدبخت را هم به سرنوشت حسن آقای حبیبی و حاجی‌مایلی و بگوویچ دچار نکنید. این تیم امید باید به المپیک 2012 لندن برود و قبل از آن در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو افتخارآفرین باشد و هر گونه کمی و کاستی در نیل به این اهداف متوجه تک‌تک شماها خواهد بود. قبل از حضور در کمیته تحقیق و تفحص در مورد علل ناکامی تیم امید و ردیف کردن چند جمله کلی و انداختن تقصیر به گردن دیگران و اعلام برائت خود دست به کار شوید. این شیوه مرسوم مدیران بی‌کفایت در طول دو دهه اخیر برایمان تکراری شده و دیگر علاقه‌ای به تحلیل‌های سوزناک و بی‌هویت جدید در مورد این فیلم درام و تکراری ناکامی نداریم.  

 

منبع:روزنامه گل  

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد