فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

شانس دم در خانه دایی بست نشسته است

شانس دم در خانه دایی بست نشسته است  

فوتبال روز:روزی علی کریمی که در ایام جوانی عادت به مصاحبه‌های بسیار تند و تیز داشت،‌در واکنش به سوالی در مورد خوش‌اقبالی خودش که خدا او را دوست دارد، برآشفت و گفت:«اگر خدا مرا دوست دارد پس حتما علی دایی را بغل کرده است.»

این اظهارنظر صریح در اواخر دهه 70 کلی سروصدا به پا کرد و دو ستاره آن روزهای فوتبال ایرانی را که رابطه خوبی با هم نداشتند، بیشتر از قبل رودرروی هم قرار داد.
بحث معنوی و فرابشری دوست داشتن خداوند را به کناری گذاشته و روی آن زوم نمی‌کنیم چون فراتر از عقل و دانش بشری است و به جای آن بیشتر به سراغ واژه‌های ملموسی چون شانس یا اقبال می‌رویم.
خیلی‌ها اعتقاد دارند که علی دایی مرد خوش شانسی است و بخت مساعد در بسیاری از مواقع روی خوش خود را به این اردبیلی بلندبالا نشان می‌دهد. البته این گروه کمتر به تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی دایی توجه می‌کنند و نمی‌خواهند به یاد آورند که او به دفعات با سروکله شکسته و ابروی شکافته شده برای تیم ملی و باشگاه خود بازی کرده است، در عین حال نمی‌خواهند به یاد آورند که در بحبوحه مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 98 دایی طی دو روز هم برای تیم ملی و هم برای باشگاه آلمانی خود آ‌رمینیابیله‌فلد به میدان می‌رفت و رنج حداقل 10 ساعت پرواز در هفته را همراه با تمرینات سخت و بازی‌های نفس‌گیر به جان می‌خرید.
گروهی که معتقد به خوش‌شانسی صرف دایی هستند فقط به زمان‌هایی توجه دارند که او بعد از چند مسابقه متوالی که در گلزنی ناکام می‌ماند و انتقادات اوج می‌گرفت،‌ناگهان در چند بازی پشت سر هم گل‌های حساسی می‌زد و مهر سکوت بر دهان منتقدان خود می‌زد. اصولا شانس فاکتوری است که همواره در قالب‌های مختلف پیش روی انسان‌های تلاشگر قرار می‌گیرد و نوع استفاده از این موقعیت‌های ویژه تعبیر به خوش‌ شانسی می‌شود ولی به هر حال سرنوشت بعضی وقت‌ها روی خوش خود را به دایی نشان داده است‌،از جمله همین فضای اخیری که اکنون در پرسپولیس برای او فراهم شده و اشاره به برخی از آنها نمی‌تواند خالی از لطف باشد.
 

1 -دایی شانس آورد که در تیمی به نام پرسپولیس با انبوه هوادارانش سرمربی شد. او جایگزین فردی به نام زلاتکو کرانیکار کروات شد که به‌رغم تمام سوابق خود در عرصه فوتبال روز دنیا هرگز نتوانست با فضای فوتبال ایرانی آشنا شده و از پتانسیل پرسپولیس به خوبی استفاده کند در حالی که دایی با چند تغییر کوچک بخش زیادی از پتانسیل تیم را آزاد کرد و موفق شد برای اولین‌بار در این فصل چهار برد پیاپی برای پرسپولیس به ثبت برساند.
 

2 -دایی شانس آورد که روز بد و وحشتناک تیمش در همان دومین بازی حضورش در پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر رقم خورد و خودش به رغم مجبور شدن به عذرخواهی از طرفداران این تیم هزینه زیادی از اعتبار خود خرج نکرد. در عین حال چیدمان بازی‌های تیمش بعد از باخت به شاهین طوری بود که عملا فرصت باز‌سازی تاکتیکی و روانی پرسپولیس برایش مهیا شد.
 

3 -دایی شانس آورد که در داربی با عبدالصمد مرفاوی طرف شد. دیگر دوست و دشمن به این نکته اعتراف دارند که مرفاوی قابلیت سرمربیگری استقلال را در شرایط فعلی ندارد و نمی‌تواند از مجموعه بازیکنان تیمش درست بازی بگیرد. صمد در روز داربی هم عملا تیمش را خلع سلاح کرد تا دایی با استفاده از اشتباهات او یک پیروزی شیرین و حیاتی را تجربه کند.
 

4 -دایی برای محکم کردن جایگاهش نزد هواداران پرسپولیس نیاز مبرمی دارد که در فصل اول حضورش حداقل سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و یک راه میانبر برای رسیدن به این هدف، جام‌حذفی است. او در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل تیم دسته اولی ایرانجوان بوشهر پیروز شد،‌ در مرحله یک هشتم نهایی باید با یک دسته اول دیگر یعنی آلومینیوم هرمزگان مصاف دهد و در مرحله یک چهارم نهایی هم برنده دو تیم دسته اولی دیگر یعنی پتروشیمی تبریز و برق شیراز را پیش روی خود خواهد دید. یعنی اینکه پرسپولیس برای فتح جام‌حذفی حداقل تا مرحله نیمه نهایی با هیچ یک از تیم‌های لیگ‌برتری مصاف نخواهد داد و فقط تیم‌های دسته پایین‌تر پیش رویش خواهند بود.
 

5 -علی دایی هنوز در مصاحبه‌هایش و به رغم فاصله زیاد امتیازی با سپاهان نشان می‌دهد که از رسیدن به قهرمانی لیگ دلسرد نشده و نیم نگاهی به لغزش‌های سپاهان و ذوب‌آهن دارد تا کار به هفته آخر و رویارویی با سپاهان در آزادی بکشد. برای رسیدن به این هدف شرط لازم این است که تمام حریفان آینده را از پیش رو بردارد. پرسپولیس جمعه باید در شیراز روبه‌روی مقاومت سپاسی شیراز قرار گیرد. تیمی که در نیم فصل دوم کاملا در بحران قرار گرفته و حتی یک برد هم نداشته است. این مسابقه با انگیزه‌های مضاعف همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس و استقلال می‌توانست برای کاکوها یک سکوی پرش باشد ولی از اقبال مساعد دایی نه تنها محسن نیسانی، کاپیتان با تجربه مقاومت بلکه مصطفی صبری، مدافع میانی این تیم که همواره در سال‌های اخیر به پرسپولیس گل زده هم محروم هستند یعنی مقاومت دو مدافع میانی اصلی خود را ندارد.
 

منبع:روزنامه گل 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد