فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

مصطفوی: قطبی با پول گزاف، دوستانش را به ما قالب کرد

 

فوتبال روز:خریدهای افشین قطبی در پرسپولیس آنقدر توزرد از آب درآمدند که مدیران وقت باشگاه هنوز از سوی مسوولان سازمان حسابرسی و سازمان تربیت‌بدنی مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

داریوش مصطفوی که پیش از اینها برای ارایه توضیحاتی راهی باشگاه پرسپولیس شده بود، طبق اخبار یکی از خبرگزاری‌ها به‌زودی به سازمان تربیت‌بدنی هم احضار خواهد شد تا در مورد پرونده دی کارمو و مارکو جوابگو باشد. خریدهایی که خود مصطفوی مدعی است نقشی در انجام آن نداشته است.
 

روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها آمد که چون عملکرد مارکو (مربی برزیلی تیم پرسپولیس) و دی‌کارمو با پولی که از باشگاه گرفته‌اند هیچ سنخیتی نداشته، شما به سازمان تربیت‌بدنی احضار خواهید شد!
اگر این قراردادها را من بسته باشم و من دنبال آوردن این برزیلی‌ها بوده باشم، حرف شما درست است ولی این را یادتان نرود که ما و باشگاه پرسپولیس با فشار افشین قطبی این برزیلی‌های عجیب! را جذب کردیم.
 

با تمام این حرف‌ها فکر می‌کنید که کار درستی انجام داده‌اید؟
به هر حال شما مدیرعامل باشگاه بودید. کار درستی نبوده ولی ما هیچ شناختی از این دو نفر نداشتیم. ما گول قطبی را خوردیم. او آنقدر از مارکو و دی‌کارمو تعریف و تمجید کرد که هیات مدیره مجبور به جذب آنها شد. هیچ‌کدام از ما از این برزیلی‌ها شناخت نداشتیم. قطبی گفت الاوبلا که این دو تا باید جذب شوند. حتی وقتی مراحل آخر کار بود بار دیگر با قطبی در مورد مسایل فنی و مالی این برزیلی‌ها صحبت کردم و او روی حرف خودش پافشاری کرد.
 

فکر می‌کنید مارکو و دی‌کارمو این ارزش را داشتند که حدود 550 تا 600 هزار دلار هزینه روی دست پرسپولیس بگذارند؟
به خدا آنها چنین ارزشی نداشتند و خود من اولین کسی بودم که گفتم باید مارکو را از پرسپولیس بیرون کنیم. حتی در مورد پول این دو نفر هم از قطبی پرسیدم. قطبی می‌گفت که این برزیلی‌ها خیلی بیشتر از اینها می‌ارزند و فقط به خاطر دوستی با او است که مارکو و دی‌کارمو حاضرند با این مبالغ به ایران و پرسپولیس بیایند. از همان موقع این دو تا به دلم ننشستند و حتی تا آخرین روز و در حضور مسوولان باشگاه به قطبی گفتم که مسوولیت این دو نفر با خودت است و او هم قبول کرد.
 

نظر دیگر اعضای هیات مدیره و مسوولان باشگاه پرسپولیس در این مورد چه بود؟
به روح مادرم قسم می‌خورم که ما از این قضیه بی‌خبر بودیم و نمی‌دانستیم که قطبی اینطوری دوستانش را به ما قالب کرده است. دلم نمی‌خواهد پای کسان دیگری را وسط بکشم ولی حرف خوبی زدید. من در پرسپولیس فقط مدیر‌عامل بودم و باید پای مصوبه‌های هیات مدیره را امضا می‌کردم. من هم مثل بقیه یک حق رای داشتم و اینطوری نبود که من همه‌کاره باشم. در مورد جذب قطبی و دوستانش هم همه اعضای هیات مدیره از جمله هدایتی، فرخزادی، آخوندی و... نقش داشتند و آنها هم این را تایید کرده بودند. در پرسپولیس وضعیت اینطوری نبود که مثلا مصطفوی بیاید، فرخزادی قراردادی ببندد، پولی پرداخت کند و بقیه بی‌خبر باشند.
 

مگر شما با افشین قطبی هنگام عقد قرارداد در مورد این چیزها صحبت نکرده بودید؟
خیر! حتما یادتان رفته که جناب هدایتی مامور شدند تا با افشین قطبی در دوبی مذاکره کنند. آقای هدایتی در دوبی با قطبی صحبت کرد و وقتی با او به توافق رسید و قرارداد اولیه امضا شد، در تهران نسخه دیگر را جلوی ما گذاشتند و گفتند امضا کن! البته من هیچ‌چیز را گردن کسی نمی‌اندازم و باز هم می‌گویم اگر صحبتی شده، قراردادی بسته شده و یا مساله‌ای است به تصمیم همه اعضای هیات مدیره برمی‌گردد چون در آن زمان هم هدایتی از سوی هیات مدیره مامور شد تا با قطبی در دوبی مذاکره کند.
وقتی در تهران با من در مورد قطبی صحبت شد، گفتم که باید در مورد او و خواسته‌هایش تحقیقات بیشتری شود ولی از آنجایی که بعضی از مسوولان رده بالا از جمله علی‌آبادی و... به دنبال این بودند تا قطبی را به ایران برگردانند، حتی فرصتی نشد تا ما در مورد او و مدارک مربیگری‌اش تحقیقاتی را انجام دهیم و مجبور شدیم قرارداد او را امضا کنیم.
 

در مورد مدارک مربیگری افشین قطبی از همان دوره‌ای که او در زمان کاشانی (لیگ هفتم) سرمربی پرسپولیس شد تا امروز صحبت‌هایی وجود دارد. آیا قطبی هنگام عقد قرارداد با پرسپولیس در لیگ هشتم، مدرکی ارایه داد؟
کدام مدرک؟ تا جایی که من می‌دانم در همان دوره اول هم او مدرکی را به پرسپولیس و کاشانی ارایه نداد و بعد از آن هم که ایشان با اصرار بعضی از آقایان مسوول بدون هیچ مدرک مربیگری سرمربی پرسپولیس شد.
بعضی از آقایان در سازمان از بازگشت افشین قطبی به ایران سود می‌بردند و می‌توانستند از محبوبیت او استفاده کنند. قهرمانی پرسپولیس در زمان کاشانی (لیگ هفتم) باعث شد تا قطبی به محبوبیت خوبی برسد. خدا می‌داند که اگر آخرین ثانیه‌های بازی با سپاهان ضربه سر سپهر حیدری توی دروازه سپاهان نمی‌رفت، چه اتفاقاتی برای قطبی می‌افتاد. من چنین روزهایی را در فوتبال زیاد دیده‌ام که چطور در عرض چند ثانیه و با یک چرخش توپ آدم‌ها از عرش به فرش می‌رسند و یا برعکس، چطور بالا می‌روند...
 

در طول این مدت هرگز از قطبی مدارک معتبر و بین‌المللی مربیگری نخواستید؟
قطبی هر‌بار می‌گفت که با فلان مربی بزرگ دنیا کار کرده و فلان مدرک مربیگری را دارد ولی هربار اتفاق‌هایی می‌افتاد که چیزی به باشگاه ارایه نمی‌شد. نکته جالبی که وجود دارد این است که چطور فدراسیون فوتبال حالا آمده و همان افشین قطبی را سرمربی تیم‌ملی کرده! چطور شده که آقای قطبی بدون مدرک به تیم‌ملی رسیده است! در آخرین روزهایی که قطبی در پرسپولیس بود مدام بهانه‌گیری می‌کرد و چون نظم تیم به هم ریخته بود و پرسپولیس تاکتیک خاصی نداشت، ایشان را از پرسپولیس کنار گذاشتم.
 

اما چند روز پیش بود که فدراسیون مدرک مربیگری قطبی را رو کرد.
(خنده) دلم نمی‌خواهد زیاد وارد جزئیات شوم ولی من مرد سرد و گرم چشیده این فوتبال هستم و دلم بابت بعضی چیزها می‌سوزد. آخر مگر می‌شود که یک نفر با مدرک داخلی فدراسیون فوتبال آمریکا، سرمربی یک تیم‌ملی در جای دیگر دنیا شود؟ اصلا آیا مدرک قطبی بین‌المللی هست که او اینقدر در مورد سوابق و تجربیات بین‌المللی حرف می‌زند؟ من خودم مدرک دانشگاهی‌ام را از آمریکا گرفته‌ام و می‌دانم که چه اتفاقاتی می‌افتد. کاری به این ندارم که سرمربی تیم بانوان آمریکا زیر مدرک قطبی را امضا کرده ولی این خیلی عجیب است که مدرک آمریکایی قطبی حتی تاریخ هم ندارد! تا جایی که من می‌دانم و دیده می‌شود حتی شیر و کشک هم تاریخ تولید (صدور) و انقضاء دارند. نمی‌دانم چطور می‌شود که حکم یک فدراسیون تاریخ صدور ندارد و طبق قوانین استاندارد نیست.
 

پس با تمام این صحبت‌هایی که کردید، شما برای رفتن به سازمان و توضیح دادن در مورد مسایل قطبی حرفی ندارید.
اصلا... با جان و دل به سازمان می‌روم. همانطور که قبلا به باشگاه پرسپولیس رفتم و در مورد بعضی از مسایل به مسوولان حسابرسی توضیح دادم، حالا هم به سازمان می‌روم.
من معتقدم که قطبی با آوردن دی‌کارمو به پرسپولیس جای یک جوان ایرانی را در لیگ گرفت. باور کنید که اگر سری به زمین‌های خاکی گود شهرزاد (محله دولت‌آباد) بزنید، هزار تا جوان فوتبالیست بهتر از دی‌کارمو پیدا می‌کنید که حداقل بغل پا زدن بلدند!
در مورد مارکو هم بهتر است از هدایتی سوال کنید. حتی وقتی هدایتی در مذاکره با افشین قطبی در دوبی، به او اعلام کرد که سرمربی ایرانی به نام‌های پیروانی، عابدزاده و کماسی در کادر‌فنی پرسپولیس هستند قطبی به صراحت اعلام کرد که یک مربی خارجی باید از طریق او وارد کادر‌فنی شود و این جزو شرایط افشین بود! ماجرای گل نزدن‌های دی‌کارمو، برنامه‌ فردوسی‌پور و اصراری که قطبی صراحتاً برای جذب دی‌کارمو داشت را هرگز فراموش نمی‌کنم. قطبی به صراحت در رسانه‌ها اعلام کرد که دی‌کارمو برایش با‌ارزش‌تر از علی کریمی است و شرط گذاشت که در صورت جذب دی‌کارمو حاضر است که کریمی به پرسپولیس برگردد. 

 

منبع:روزنامه گل 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد