فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

قلعه‌نویی: تهمت‌زنان، تسبیح به دست حرف‌هایشان را تکذیب می‌کنند

قلعه‌نویی: تهمت‌زنان، تسبیح به دست حرف‌هایشان را تکذیب می‌کنند 

فوتبال روز: سرمربی سپاهان گفت: برخی به راحتی تهمت می‌زنند اما در دادگاه تسبیح دست‌شان می‌گیرند و حرف‌هایشان را تکذیب می‌کنند.

امیر قلعه‌نویی در آستانه سفر به عربستان و قبل از رویارویی با الشباب در گفت و گویی با خبرگزاری فارس در مورد شرایط سپاهان و سایر مسائل صحبت کرد.

فارس: وضعیت سپاهان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از آغاز مسابقات 3 هدف را دنبال می‌کردیم. اول لیگ، سپس لیگ قهرمانان و در پایان جام حذفی. یکی از 3 هدف ما از چهارشنبه آغاز می‌شود.

فارس: از الشباب چقدر شناخت دارید؟

این تیم را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم تیم بسیار خوبی است که از سیستم 4 - 2 - 3 - 1 استفاده می‌کند. البته آنها یکسری نقاط ضعف دارند که در این چند روز روی آنها کار کرده‌ایم.

فارس: چه هدفی را از سفر به عربستان دنبال می‌کنید؟

2 هدف عمده داریم. اول با امتیاز برگردیم و هدف بعدی کسب تمام امتیازات بازی در این میدان دشوار است.

فارس: چه تفاوت‌هایی بین لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر وجود دارد؟

در آسیا نگرش‌ها فرق دارد. تفاوت عمده این است که در آسیا 6 بازی وقت داریم، اما در لیگ برتر 34 مسابقه. در آسیا تیم‌هایی هستند که از نظر بازیکن و امکانات در بهترین حالت ممکن هستند. ما هم سپاهان هستیم و در نظرسنجی فیفا تیم پنجم از نظر شانس قهرمانیم. باید تمرکز خودمان را در این رقابت‌ها بیشتر کنیم زیرا 6 مسابقه بیشتر نداریم.

فارس:پس از اینکه عدم حضور محرم نویدکیا در مسابقه اول لیگ قهرمانان قطعی شد؛ سپاهان چه برنامه‌هایی برای پر کردن جای کاپیتان خود دارد؟

محرم از همه لحاظ بازیکن بزرگی است. بدون نویدکیا هم زیاد بازی کردیم، اما وقتی محرم است بازی‌های ما طراوت بیشتری دارد.

فارس: غیبت نویدکیا در بازی مقابل الشباب تأثیرگذار است؟

باید با این موضوع کنار بیاییم اما تمام امیدواری ما این است که وی به دیدار مقابل تراکتورسازی می‌رسد.

فارس: لیگ قهرمانان آسیا به نوعی تقابل ملی کشورهاست. آیا تیم‌های ما توانایی عرض اندام مقابل عرب‌ها را در این مسابقات دارند. می‌توان انتقام شکست از عربستان را در این دیدارها گرفت؟

4 نماینده ایران نمایندگان ملی هستند و باید نگاه ملی به آنها شود. همه باید کمک کنند تا بتوانیم نتایج سال گذشته را جبران کنیم. بازی‌های امسال در سهمیه سال آینده تأثیرگذار است.

فارس: احتمال دارد سپاهان به 3 جام پیش و رو نگاه کمرنگ‌تری داشته باشد؟

ما در جام حذفی هم با تمام یاران خود به میدان رفتیم و در دیدار مقابل کاوه نویدکیا مصدوم شد. هر 3 جام را با یک انگیزه نگاه می‌کنیم.

فارس: برخی عقیده دارند تیم‌های قلعه‌نویی در آسیا طراوت مسابقات داخلی را ندارد؛ با این موضوع تا چه اندازه موافقید؟

تمام نظرها قابل احترام است. اعتقاد دارم سال گذشته با استقلال از لحاظ کیفیت بازی خوب بودیم، فقط کمی بدشانس بودیم. سال گذشته می‌گفتند مربی الجزیره هم کوچک است. من از دسته آدم‌هایی هستم که هرکاری انجام دهم یک حرفی زده خواهد شد. یک روز من را سنتی می‌نامند و یک روز هم می‌گویند بین المللی نیست. هر کاری بکنم یک داستانی ساخته می‌شود. مگر فیروز کریمی مربی کوچکی است، اما با استقلال سیزدهم شد. مربیان بزرگی در آسیا هستند، اما قرار است همه آنها قهرمان شوند؟

فارس: اما شما بیشتر زیر ذره‌بین هستید؟

الجزیره برای لیگ قهرمانان آسیا و برای دو بازیکن در یک مقطع 22 میلیون دلار هزینه کرد و سوبیس و بایانو را جذب کرد که دور اول با استقلال حذف شد. فوتبال همین است. اجازه دهید دوستان هر چه دوست دارند بگویند. خدا را شکر از کنار من 4 خبر هم این گونه در می‌آید.
مگر اشکالی دارد که جامعه با یک نفر خوب است؟ یعنی اگر یک جور رفتار کند که روابط عمومی‌اش خوب باشد ایرادی دارد؟

فارس: چرا اینطور مسائل قبل از سفر به عربستان و در آستانه دیدار حساس با الشباب مطرح می‌شود؟

این حرف‌ها را من نزده‌ام و از کسی که این حرف‌ها را زده است منظورش را سؤال کنید. وقتی یک نفر دیگر حرف می‌زند، من باید پاسخگو باشم؟

فارس: قبول دارید از لحاظ روحی و روانی روی تیم تأثیرگذار است؟

من یک سؤال از جامعه ورزش دارم. مگر نمی‌گویند باید به 4 نماینده ایران نگاه ملی داشت؟ این نگاه ملی است؟ آقای واعظ بهترین مدیرعامل باشگاه استقلال هم باشد به این موضوع چه کار دارد که پس از 8 ماه باز هم در مورد من صحبت می‌کند؟ از لحاظ اخلاقی، از لحاظ رفتاری و فنی این کار درست است؟ وقتی تیم قهرمان می‌شود می‌گویند صلواتی بود. صلواتی هم خوب است و اشکالی ندارد. وقتی هم که نتیجه نمی‌گیریم، عنوان می‌شود سنتی است.

واعظ بهترین مدیر است و من هم ضعیف‌ترین مربی، اما او به چه حقی در مورد من صحبت می‌کند؟ به خودم اجازه نمی‌دهم در مورد تیمی که 22 سال در آن بودم و 17 جام آوردم صحبت کنم، اما واعظ چرا در مورد من صحبت می‌کند؟ این را از جامعه ورزش می‌پرسم و از خود واعظ هم نمی‌پرسم. چه انگیزه‌‌ای است که در آستانه دیدارهای حساس این آقا کارهایش را شروع می‌کند؟

فارس: از این موضوع شکایت می‌کنید؟

خیر؛ فکر کردم سفر حج و حلالیت این صحبت‌ها را پایان می‌دهد. ما در این جامعه همه چیز انتظار داریم.

فارس: به این موضوع فکر می‌کنید که با این مسائل روزی دوباره به استقلال بازگردید؟

من نیت این آقا را نمی‌دانم اما اگر کسی حلالیت می‌طلبد باید دلش را پاک کند. صراحتاً اعلام‌ کرده‌ام با تمام وجود در تیمی که مشغول هستم کار می‌کنم. آقایان می‌گویند ما استقلالی نیستیم. اشکالی ندارد. تمام وجودم با سپاهان است و صراحتاً اعلام کرده‌ام هیچ برنامه‌ای برای فصل بعد و بازگشتم به استقلال ندارم و می‌دانم آنها هم برنامه‌ای ندارند، اما قبل از این که آقایان بگویند، من اعلام کردم اگر سال آینده در ایران باشم دوست دارم در سپاهان بمانم. اهداف عالیه تاکتیکی سنتی من در سال آینده مشخص می‌شود.
اگر با سپاهانی ها به توافق برسم دوست دارم در این تیم بمانم و در حال حاضر به استقلال فکر نمی‌کنم.
حتی اگر به من پیشنهاد بدهند. استقلال را به خاطر مردم دوست دارم و کاری به کسی ندارم. افرادی که برای استقلال زحمت می‌کشند را دوست دارم اما بر اساس فوتبال حرفه‌ای باید انرژی و وقت و حضورم را برای سپاهان بگذارم.

فارس: در مورد موضوع توره، یک بار برای همیشه شفاف‌سازی کنید؟

آن موضوع با اس ام اس رضا رجبی روشن شد و وی با ارسال پیامک گفت منظورش در داستان توره اصلا شخص قلعه نویی نبوده است.

فارس: در مورد پیشنهاد رشوه به ایرماتوف، داور ازبکستانی بازی استقلال و الجزیره چه توضیحی دارید؟

کسانی که راجع به این موضوع صحبت کردند خودشان هم پاسخگو باشند. من سال اول سرمربی استقلال بودم. با استقلال اهواز که سال گذشته مربی‌اش بودم در هفته ماقبل پایانی بازی داشتیم که اگر می‌بردیم قهرمان بودیم، اما بازی را واگذار کردیم و قهرمانی را از دست دادیم.
من به پاکی فوتبالم اعتقاد دارم.اگر قرار بود ناپاکی کنم در آن سالی که سرمربی استقلال تهران بودم، نیاز به یک برد داشتیم با شفیع زاده مدیرعامل استقلال اهواز که دوست صمیمی‌ام بود تماس می‌گرفتم اما در یک بازی جوانمردانه بازی را باختیم و پاس قهرمان شد.
کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند در شان خودشان صحبت می‌کنند. هم خودم را می‌شناسم و هم عملکردم را. در استقلال اهواز مردم عاشق من بودند. بازیکنان برای من بودند و مدیرعامل دوست صمیمی من بود. اگر دنبال این کارها بودیم آنجا زد و بند می‌کردیم.

فارس: در مورد فوتبال ناپاک؛ چرا در دربی اصفهان این نوع فوتبال ادامه نداشت؟

وقتی 2 گل عقب هستیم فوتبال پاک است و هنگامی که بازی مساوی می‌شود ناپاک می‌شود. در دادگاه هم مقابل بازپرس تسبیح می‌گیرند. جلوی بازپرس تسبیح در دست گرفته و ذکر گویان می‌گویند منظور ما قلعه‌نویی نبود. به نظر می‌رسد از راه قانونی هم دیگر نمی‌توان به نتیجه رسید.

فارس: سکوت هم چیز خوبی نیست؟

جایی که نیاز بوده شکایت کرده‌ام و جایی هم نیاز بوده جواب دادم. رحیم پور مربی استقلال رفتاری را که گفتم در دادگاه ارائه داد.

فارس: این حاشیه‌ها در کار سپاهان تأثیر نمی‌گذارد؟

شاید آقایان دنبال چنین اهدافی باشند، اما ما کار خودمان را می‌کنیم. جامعه ورزش باید بیشتر چنین آدم‌هایی را بشناسد. بعد از 8 ماه این رفتار درست است؟

فارس: پرویز مظلومی هم گفته است تیمی را با 20 بازیکن قهرمان کردن هنر نیست؟

دستش درد نکند. مگر من راجع به ابومسلم صحبت کرده‌ام؟ منظور از طرح این حرف چه بوده است؟ مگر من در استقلال اهواز نبودم؟ مگر مس کرمان 20 ستاره داشت که با این تیم در نیم فصل دوم به مقام دوم رسیدیم؟ مگر در استقلالی که نهم و سیزدهم شده است و 4 میلیارد خرج کرد این صحبت‌ها بود؟ هر فردی باید کار خودش را بکند.
قبل از اینکه این آقا این حرف را بزند کارهایم را انجام داده‌ام. مس را در آستانه سقوط به رده دهم رساندم. نتیجه دست خدا است و ما باید کارمان را انجام دهیم اما سؤال بزرگ من این است که چرا آقایان درباره من حرف می‌زنند؟ من تا به حال راجع به مربیان دیگر حرف زده‌ام؟

فارس: همین موارد باعث نشد که بگویید فوتبال را رها کرده و به سراغ کشاورزی می‌روم؟

من قبلاً هم کشاورزی می‌کردم. الان هم دنبال این هستم که یک زمین خریده و این کار را انجام دهم. 
 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد