فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کفاشیان: نخندم چه کنم؟ گریه کنم؟!

کفاشیان: نخندم چه کنم؟ گریه کنم؟! 

فوتبال روز:هر چقدر رییس فدراسیون فوتبال سعی کرد به صحبت‌های علی دایی جواب ندهد، بی‌فایده بود. سرمربی پرسپولیس هر روز متلک جدیدی را بار مسوولان فدراسیون می‌کند و به تازگی مدعی شده که آنها در برکناری او هیچ‌کاره بوده‌اند موضوعی که با واکنش کفاشیان مواجه شده است.

 

حتما در جریان اظهارات اخیر دایی درباره فدراسیون فوتبال قرار گرفته‌اید. نظرتان چیست؟

دایی درباره مسایل مختلفی صحبت کرده است. منظورتان را واضح‌تر بگویید.

 

سرمربی سابق تیم‌ملی بالاخره بعد از مدت‌ها سکوت درباره اتفاقات پشت‌پرده‌ای که برایش در تیم ملی رخ داد، صحبت کرده است.

من هم به صراحت می‌گویم که ما در فدراسیون فوتبال چیزی به نام پشت‌پرده نداریم.

 

باور این مساله با توجه به تغییرات پی‌در‌پی مربیان تیم ملی کمی سخت به نظر می‌رسد.

(می‌خندد)، قبول ندارم. همان‌طور که گفتم پشت‌پرده‌ای در کار نیست. در فدراسیون فوتبال همه ما تلاش می‌کنیم تا وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم.

 

دایی در مصاحبه اخیر خود مدعی شده که فدراسیون تا عصر روز بعد از بازی با عربستان حتی در جریان برکناری من هم نبوده است. شما این موضوع را چطور توجیه می‌کنید؟

نیاز به توجیه ندارد. شما می‌توانید با تک‌تک اعضای هیات‌رییسه این مساله را مطرح کنید و از آنها بپرسید که جلسه‌ای که در آن علی دایی کنار گذاشته شد چه روزی و چه ساعتی برگزار شد.

 

اما حرف‌های او بدین معنا است که فدراسیون فوتبال در جذب و همچنین برکناری وی هیچ اراده‌ و دخالتی نداشته است.

چرا این سوالات را از آقای تاج نمی‌پرسید؟ ایشان که در بیشتر مواقع در کنار دایی بود و ارتباط بیشتری با وی داشت. به هر حال تاج در آن دوره به واسطه سمت خود در کمیته تیم‌های ملی بیش از همه ما با دایی در ارتباط بود.

 

اظهارات سرمربی پرسپولیس به اندازه کافی گویای واقعیات هست اما سکوت شما در مقطع فعلی مشکلی را حل نمی‌کند. شما به هر حال رییس فدراسیون فوتبال هستید. این‌طور نیست؟

آن جلسه مهم صبح برگزار شد نه بعدازظهر.

 

آیا فدراسیون فوتبال مورد توصیه سازمان ورزش قرار گرفته بود؟

ابدا این طور نیست. اعضای هیات رییسه با سرسختی تاکید داشتند که دیگر نمی‌توان از علی دایی حمایت کرد. می‌گفتند فضای سنگین و تلخی وجود دارد و بهترین راه حل این است که علی دایی کنار گذاشته شود.

 

و شما هم موافقت کردید.

به هیچ وجه این طور نیست. من مخالف بودم و این موضوع را به صراحت مطرح کردم. به اعضای هیات رییسه گفتم من اعتقاد دارم که دایی بیش از هر فرد دیگری می‌تواند به حل این بحران کمک کند و ما باید از او حمایت کنیم.

 

پس چرا بر اعتقادی که داشتید پافشاری نکردید.

خب، اعضای هیات رییسه من را قانع کردند. اما این باعث نمی‌شود درباره دایی بی‌انصافی کنم. او زحمت زیادی برای تیم‌ملی کشید و بیش از هر فرد دیگری علاقه‌مند بود که تیم ملی به جام جهانی برود.

 

شما که تا این حد به توانایی‌های دایی اعتقاد داشتید چرا رای اعضای هیات رییسه را کنار نزدید؟

همان‌طور که گفتم آنها تاکید داشتند که جو سنگینی وجود دارد. از این گذشته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. شاید ما با دایی هم موفق نمی‌شدیم. آن وقت قضاوت رسانه‌ها و افکار عمومی درباره فدراسیون فوتبال چه بود؟ آیا مسوولان فدراسیون فوتبال را به خاطر برکنار نکردن دایی مقصر نمی‌دانستند؟ شما هم لطفا نگویید که این طور نبود چون من باور نمی‌کنم.

 

اما فایده آن حمایت این بود که فدراسیون فوتبال هرگز به توصیه‌پذیری متهم نمی‌شد.

من باز هم تاکید می‌کنم که ابدا توصیه‌ای در کار نبود. ما صبح روز بعد از شکست تیم ملی مقابل عربستان تشکیل جلسه دادیم و من هم بعدازظهر همان روز در تماسی تلفنی با دایی تصمیم فدراسیون فوتبال را اعلام کردم. حالا اگر دایی اعتقاد دارد مسایل دیگری در کار بوده است، شاید اطلاعات خاصی در اختیار دارد. خود او هم باید پاسخگو باشد نه فدراسیون فوتبال. من موضوعی را برای پنهان کردن ندارم. وقتی با نزدیک‌ترین و محرم‌ترین فرد در فدراسیون فوتبال حرفی را مطرح می‌کنم و بعد در فاصله چند دقیقه می‌بینم همان موضوع به بیرون درز کرده و به تیتر یکی از خبرگزاری‌ها تبدیل شده است، دیگر چه می‌توان گفت. آیا این فدراسیون موضوع محرمانه‌ای هم می‌تواند در خود نگه دارد. در آن جلسه مهم هم اکثر اعضا حضور داشتند. حالا از آنها می‌خواهم که درباره آن روز توضیح بدهند تا واقعیت امر برای افکار عمومی آشکار شود.

 

سرمربی پرسپولیس همچنین از تصمیمات افشین قطبی انتقاد کرده است. نظر شما چیست؟

اولا باید بگویم هیچ اراده‌ای برای زمین خوردن تیم پرسپولیس در کار نیست. اگر چنین اراده‌ای وجود داشته باشد خود من در درجه اول با آن برخورد می‌کنم. اما من چنین احساسی ندارم. از این گذشته من به افشین قطبی هم گفته‌ام که در اولین فرصت با کادر فنی پرسپولیس و شخص دایی مشورت کرده و این سوءتفاهم را برطرف کند. ما ابدا نمی‌خواهیم ارتباط حرفه‌ای میان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها دچار آسیب شود. بهترین راه‌حل هم این است که انتقاد از یکدیگر در رسانه‌ها را کنار بگذاریم و حرف‌های خودمان را به طور خصوصی با یکدیگر مطرح کنیم. در این صورت فوتبال ما کمی رنگ آرامش را نیز به خود می‌بیند.

 

تا به حال با خود به این موضوع فکر کرده‌اید که شاید اگر از علی دایی حمایت می‌کردم تیم ملی به جام جهانی می‌رفت؟

نمی‌دانم.

 

کمی هم در مورد بازی استقلال و استیل‌آذین صحبت کنید که داوری آن بحث‌برانگیز بود.

به نظر من داوری مشکل حادی نداشت و اکثر کارشناسان هم در مورد عملکرد داور به طور مثبت صحبت کردند.

 

ولی باشگاه استقلال بعد از مسابقه بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و باز هم اشاره به فوتبال ناپاک داشت.

اگر اعتراضی است باید آنها این موضوع را با فدراسیون در میان بگذارند نه اینکه فوتبال را ناپاک بدانند. به نظر من تهمت زدن به داور یا طرح مسایل دیگر اصلا کار درستی نیست.

 

حتی در بیانیه استقلال این موضوع عنوان شده که فدراسیون حالا خنده را جای تاکتیک سکوت کرده و شاید احتمالا منظورشان شما باشید که خنده‌رو هستید.

حتما استقلالی‌ها انتظار دارند من گریه کنم ولی نمی‌توانم چنین کاری را انجام دهم. من زیاد دوست ندارم در مورد این مسایل حرف بزنم ولی بهتر است نسبت به برخی از مسایل نگاه واقع‌بینانه‌تری داشته باشیم.

 

گویا هواداران استقلال شعار داده‌اند فدراسیون قرمز نمی‌خوایم، نمی‌خوایم.

این تنها تحریک تماشاگران است و موضوع خاصی نمی‌تواند باشد البته باید با مسوولان استقلال صحبت کنم.

 

مسوولان استقلال عقیده دارند که فدراسیون درباره اتفاقات داوری داربی پاسخ آنها را نداده‌ است.

استقلالی‌ها فقط به داوری کار دارند. از نظر من مظفری‌زاده خوب قضاوت کرد و ما پاسخ باشگاه استقلال را هم داده‌ایم. 

 

  

منبع:روزنامه گل 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد