فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

واعظ: هر کس می‌خواهد از استقلال برود، به سلامت

 

فوتبال روز:امیررضا واعظ آشتیانی هرازگاهی با خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ و هرازگاهی یکسری حرف‌های تکراری را با ادبیاتی متفاوت بیان می‌کند.

 

اگر از ابتدای فصل جاری لیگ برتر تا به امروز تمام مصاحبه‌های واعظ با این خبرگزاری حتی دیگر خبرگزاری‌ها را کنار هم گذاشته و با یکدیگر قیاس کنید به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد که مدیرعامل واعظ در کل همه ارکان این فدراسیون و فوتبال را نامطلوب، ناکارآمد و ناپاک عنوان کرده و خود و دستگاهش در باشگاه استقلال را یکی از کم نقص‌ترین بخش‌های ورزش ایران حداقل در بخش فوتبال مطرح می‌کند که همه چیزش برپایه عدل و انصاف و انضباط و ضوابط پایه‌ریزی شده است.تازه‌ترین صحبت‌های واعظ در مورد فوتبال و طرح موضوع هزاردستان را از زبان واعظ از نظر می‌گذرانید.
 

شرایط کنونی فوتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید. (البته طرح این سوال از فردی که به همه چیز این فوتبال ایراد می‌گیرد برای بار چندم هم در نوع خود جالب است)؟!
قصد ندارم در مورد این فوتبال صحبت کنم.(واعظ پس از این جمله کوتاه به نقد طولانی فوتبال ایران می‌پردازد در حالی که قصد نداشت هیچ صحبتی داشته باشد) آن قدر پیچیدگی و ناهنجاری در این فوتبال زیاد شده که صحبت کردن درباره آن آب در هاون کوبیدن است.(او با ذکر ضرب‌المثل باز هم در هاون آب می‌کوبد) فوتبال ما ریشه و اصالت ندارد. بنابراین اظهارنظر کردن در خصوص عملکرد آن هیچ ضرورتی ندارد. (او با مکثی کوتاه باز هم تاکید می‌کند که قصد نداشته درباره فوتبال حرف بزند) چون اراده‌ای برای درست شدن آن وجود ندارد. فوتبال ما اسیر یک هزاردستان شده و هر روز این اسارت بیشتر و بیشتر می‌شود. این هزاردستان از گذشته وجود داشته و تا امروز ادامه یافته است و دیگر رغبتی برای صحبت کردن در مورد فوتبال نمی‌ماند. من هیچ صحبتی ندارم و امیدوارم یک اراده ایجاد شود تا فوتبال از این شرایط خارج شود.
 

اتفاقات بازی ابومسلم و تراکتورسازی را ناشی از چه می‌دانید؟این اتفاقات دستمایه بی تدبیری‌های گذشته است. (واعظ حتی در تخریب فدراسیون کفاشیان ته دل اهالی فوتبال را هم خالی می‌کند) مطمئنا در آینده نیز اتفاقات بدتری خواهد افتاد. مشکلات فوتبال ما آنقدر قطور شده که فقط یک اراده منسجم می‌تواند آن را حل کند. مادامی که یک قاطعیت و یک برنامه منسجم وجود نداشته باشد وضع فوتبال ما به همین منوال است. تا وقتی بخواهیم با تعارفات صحبت کنیم و حرف‌های خود را براساس خوش‌آمد دیگران تنظیم کنیم شرایط بهتری نخواهیم داشت. قضاوت درباره عملکرد فوتبال از گذشته تاکنون را به مردم می‌سپارم و فقط این را می‌دانم که خواصی که با فوتبال در ارتباطند شرایط فوتبال را ایده‌آل نمی‌دانند.
 

تغییرات در راس تیم ملی امید را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه این حاشیه‌ها به متولی بودن تصمیم‌گیری‌ها در فوتبال برمی‌گردد. تصمیم‌گیری‌ها یک‌طرفه بوده و براساس کار کارشناسی و منطقی انجام نمی‌گیرد. نمی‌دانم مربی جدیدی که می‌آید قرار است در این فرصت کم باقیمانده چه معجزه‌ای انجام دهد. هر مربی جدیدی که بیاید و بگوید من معجزه خواهم کرد یا خودش دیوانه است و یا ما را دیوانه فرض کرده است. 
 

شایعه شده که در پایان فصل از استقلال جدا می‌شوید؟
من نه برای آمدن به استقلال تلاش کردم و نه برای ماندن تلاش می‌کنم. به من تکلیف شد و برای انجام وظیفه آمدم و هر زمان احساس کنم شرایط برای بودنم مهیا نیست خواهم رفت. در این مدت هم سعی شده باشگاه استقلال به معنای واقعی تبدیل شود. در فصل جدید در رشته‌های مختلف فعالیت خواهیم کرد. در برقراری انضباط و ایجاد سیستم تعیین شده تلاش مضاعف خواهم کرد و شرح وظایف را تعریف می‌کنیم. در واقع یک کار اساسی در استقلال صورت گرفته که حاصل تلاش همکارانم است.
 

بازی چهارشنبه‌تان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
تیم از لحاظ روحی و فنی شرایط خوبی دارد. تمرینات منسجم و منظم انجام شده و بازیکنان آمادگی کامل دارند. امیدوارم بتوانیم برابر الاهلی خوب ظاهر شویم تا به عنوان تیم اول با قاطعیت صعود کنیم. انشاءا... در این مسیر با بدشانسی مواجه نشویم و بازیکنان از موقعیت‌ها استفاده کنند تا در پایان بازی جشن صعود بگیریم.
 

در مورد بازیکنان قراردادشان تمام شده چه فکری کرده‌‌اید؟
در هر فصل تیم‌ها به تقویت بخش‌هایی که در آن ضعف داشتند روی می‌آوردند و در همین راستا تعدادی بازیکن از بیرون جذب می‌کنند و با تعدادی از بازیکنان داخلی قرارداد می‌بندند. در حال حاضر تقریبا 50درصد تیم قرارداد دو ساله دارند.البته با بازیکنانی که قراردادشان تمام شده هم مذاکراتی انجام شده و آنها ابراز علاقه کرده‌اند که در استقلال بمانند. تا پایان فصل هنوز فرصت داریم و منتظریم که مسابقات تمام شود و مذاکرات را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
 

شایعه جدایی طالب‌لو از استقلال تا چه حد صحت دارد؟
تاکنون هیچ بازیکنی چنین حرفی را مطرح نکرده است که می‌خواهد از استقلال برود. اینها بحث‌های ژورنالیستی و بازارگرمی است. ما چنین زمزمه‌هایی در مجموعه نداریم. در عین حال برای بازیکنانی که قراردادشان تمام شده است هم احترام قایل هستیم که با گزینه‌های مختلف مذاکره کرده و در نهایت بهترین را انتخاب کنند. کادر فنی نیز کارش را انجام می‌دهد، به نظر من اکنون زمان صحبت در مورد تغییر کادرفنی یا بازیکنان در فصل آینده نیست. هر چند ما تدابیر لازم را در نظر گرفته‌ایم اما لزومی در رسانه‌ای کردن این بحث‌ها وجود ندارد. 

 

منبع:روزنامه گل 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com       

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد