فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

کفاشیان:درباره قرارداد دایی اشتباه کرده ایم

کفاشیان:درباره قرارداد دایی اشتباه کرده ایم 

فوتبال روز:رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: این فدراسیون عملکرد خوبی درباره قرارداد سرمربی سابق تیم ملی نداشته است .

 

علی کفاشیان در نشست خبری که صبح امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* قرارداد دایی ضعف فدراسیون را نشان می‌دهد
علی کفاشیان در اولین پرسش خبرنگاران در باره دلایل به مشکل خوردن فدراسیون با علی دایی به عنوان سرمربی سابق تیم ملی اظهار داشت: قراردادهایی که در فدراسیون تنظیم می‌شود کاملا بررسی شده است، البته پیش از این قراردادها همانند شرایط فعلی تنظیم نمی‌شده و قراردادی که با علی دایی بسته شد این راه را برای سرمربی باز گذاشته است که اگر شکایتی دارد به کمیته انضباطی اعلام کند و کمیته انضباطی در حال بررسی شکایت دایی است.
وی افزود: می‌پذیرم که این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که علی دایی می‌تواند مدعی باشد و این از ضعف فدراسیون در تنظیم قرارداد بوده است.

* قطبی به تعهداتش عمل کرده و حمایت می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قرار است از قطبی مانند سرمربیان سابق تیم ملی حمایت شود، عنوان کرد: ما یک خانواده هستیم و با هم به سمت جلو حرکت می‌کنیم در هر صورت قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا همراه تیم ملی است و قراردادش نیز مکتوب موجود است. او با عشق در خدمت تیم ملی است و این را بارها هم گفته و در عمل هم نشان داده برای فوتبال ایران دلسوزی می‌کند نه برای قراردادش. هنوز بعضی از مفاد قرارداد او را نتوانسته‌ایم اجرا کنیم و تا این لحظه هم اعتراضی نکرده است. او حسن نیت خود را نشان داده است.

کفاشیان گفت: از هر کسی که حمایت کرده‌ایم ادامه داده‌ایم و این را هم در نظر بگیریم که بخشی هم خواسته‌های فدراسیون است. بخشی که مربی نتواند خواسته‌های فدراسیون را اجرایی کند این حق فدراسیون است برای اینکه کار خراب نشود با گزینه‌های دیگری مذاکره کند اما قطبی تمام تعهدات خود را عمل کرده و از او حمایت می‌کنیم.

* رفتارمان را اصلاح می‌کنیم
رئیس فدراسیون فوتبال در باره اینکه آیا سازمان تربیت بدنی در جریان مذاکره آنها با مربی خارجی بوده است یا خیر و همچنین اختلاف نظر وی با تاج اظهار داشت: آقای سعید لو تاکید دارد هر گونه اختلاف سلیقه را بین خودمان حل و سپس از نتیجه تفکرات حمایت کنیم. اختلاف سلیقه مشکلی نیست که وجود داشته باشد اما ایشان تاکید داشت باید از نتیجه جمعی حمایت شود وگرنه سازمان تربیت‌بدنی واکنش نشان می‌دهد.

کفاشیان تاکید کرد: ما هم قول دادیم همین طور رفتار کنیم و در جلسه هفته آینده هیات رئیسه فدارسیون فوتبال این مورد را تحلیل می‌کنیم و سعی می‌کنیم رفتارمان را اصلاح کنیم، این را هم بگویم سازمان تربیت‌بدنی در جریان مذاکره با مربی خارجی نبود، البته سازمان تمام اختیارات را به فدراسیون داده است.

* نمی‌خواستیم سرمربی خارجی بیاوریم

علی کفاشیان در خصوص اینکه چه دلیل باعث شد تا فدراسیون با مربیانی نظیر فاتح تریم و اریکسون به مذاکره بپردازد گفت: تفکری در فدراسیون بود که باید کادر فنی را برای جام ملت‌های آسیا تقویت کنیم. این نگرانی در ما بود که در آینده متهم به کم کاری نشویم البته این را هم گفتیم که هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید با توافق افشین قطبی باشد. چون اصرار برای انجام مذاکره زیاد بود، من هم گفتم مانعی نیست تا حداقل بدانیم نظر مربیان خارجی در باره فوتبال ایران چیست و فضا به چه گونه است اما به هیچ وجه بحثی نبود که سرمربی خارجی بیاوریم.

وی تصریح کرد: هیچ مربی خارجی برای 4-5 ماه نمی‌آید. هر کس بخواهد قرارداد ببندند خواهان قرارداد 2-3 ساله می‌شود. فقط با فاتح تریم مذاکره کردیم و پای صحبت با فرد دیگری نبود. با قطبی هم مشورت کردیم که او سریعا مخالفت خود را اعلام کرد و گفت برای رسیدن به موفقیت این راه مناسبی نیست. در نتیجه به این منوال پیش می‌رویم.

کفاشیان با بیان اینکه مذاکره همیشه می‌تواند وجود داشته باشد، اضافه کرد: همیشه نباید فرض کنیم که باید یک مربی برود و سپس به مذاکره بپردازیم. مثلا اگر ما جایگزینی برای غلامحسین پیروانی داشتیم اکنون که حضور او در تیم امید منتفی شده می‌توانستیم زودتر جایگزین او را معرفی کنیم اما اکنون چون ایده‌ای نداریم باید مدتی وقت بگذاریم تا بتوانیم کسی را پیدا کنیم. به هرحال ما باید ماموریت خود را در فدراسیون فوتبال انجام دهیم.

* منافع شخصی در قراردادهای مربیان دخیل نیست

رئیس فدراسیون فوتبال در باره این ابهام که به نظر می‌رسد در بستن قرارداد با مربیان تیم ملی منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده می‌شود اظهار داشت: قراردادهایی که در فدراسیون فوتبال بسته می‌شود در بخش‌های حقوقی، بین‌الملل و مالی بررسی‌ می‌شود، البته چنین قراردادهایی در فدراسیون نبوده و یک قراردادی را امضا می‌کردند اما اکنون بخش‌های مختلف قرارداد را بررسی می‌کننم تا محتوای آن بالا رفته و منافع فدراسیون در آن دیده شود.

کفاشیان با اشاره به اینکه جنگ اول به از صلح آخر است، ادامه داد: اگر قرارداد را همان روز اول محکم بگیریم در آینده بهتر می‌توانیم آن را ارزیابی کنیم اما در مورد قرارداد با سرمربیان گذشته که مشکلاتی را به وجود آورده باید بگویم که فدراسیون به دلیل فشاری که داشت عجله داشت اما در بستن قرارداد با قطبی با حوصله و مشورت با دیگران وارد عمل شدیم. قرارداد قطبی شفاف و روشن است؛ اما در موارد قبلی در شرایط حاد و اجبار بودیم و اگر نواقصی وجود داشته به این دلیل است. منافع شخصی در هیچ یک از این قراردادها نبوده است.

*ماجرای برکناری دایی
به گزارش فارس علی کفاشیان در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران درباره اینکه آیا صحبت‌های وی با علی‌‌آبادی و احمدی‌نژاد پس از پایان بازی با عربستان باعث برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی شد، عنوان کرد: اصلا چنین چیزی نیست. پس از بازی هنگامی که همراه علی‌آبادی نزد رئیس‌جمهور رفتم ایشان بابت باخت مقابل عربستان ما را دلداری دادند و گفتند برنامه‌ای داشته باشیم تا تیم را به جام جهانی ببریم.
صحبت دیگری بین ما رد و بدل نشد. فردای همان روز ساعت 10 با هیات رئیسه جلسه گذاشتیم و سپس تصمیم‌گیری کردیم. قطعا مقامات سازمان تربیت‌بدنی هم پس از شنیدن تصمیم از ما حمایت کردند و توانستیم این تصمیم را عملی کنیم.

* مبلغ مورد نیاز فدراسیون فوتبال 20 میلیارد تومان است

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه برای سال جدید چه بودجه‌ای از سازمان تربیت‌بدنی طلب کرده پاسخ داد: روز گذشته که آقای سعیدلو به فدراسیون آمده بودند در باره بودجه فدراسیون صحبت‌هایی انجام دادیم. با توجه به افزایش بودجه ورزش در سال جدید ایشان قول داده نیازهای فدراسیون فوتبال را پوشش دهند. بنابراین امسال مشکلی برای بودجه نداریم. آقای سعیدلو دیروز دو قول به فدراسیون دادند اول اینکه قرار شد برای ساخت ساختمان فدراسیون در آکادمی به ما کمک مالی کنند که به نظرم در عرض یک سال و نیم آینده این ساختمان آماده می‌شود. ساختمانی در خور و شان فدراسیون تا من هم بتوانم 4 سال دیگر عمرم را در آنجا بگذرانم.
یک قول هم در مورد ساختمان ویژه بانوان دادند که بخشی از هزینه این ساختمان را فیفا می‌دهد. مبلغی که فدراسیون باتوجه به نیازهایش برآورد کرده و به سازمان اعلام شده 20 میلیارد تومان است.

* من فاتح تریم را لو ندادم
علی کفاشیان در باره تناقض در این خصوص که کدام یک از اعضای فدراسیون مذاکره با مربیان خارجی را رسانه‌ای کرده گفت: قبل از اینکه خودم بدانم روزنامه‌ها درباره این موضوع نوشتند البته آقای تاج برای مذاکره با فاتح تریم با من هماهنگ بود اما نمی‌دانم چه کسی این خبر را لو داده است.

* به کمیته ملی المپیک نمی‌روم

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر بازگشت وی به کمیته ملی المپیک شنیده می‌شود اظهار داشت: کمیته ملی المپیک اکنون رئیس دارد و این مجمع کمیته ملی المپیک است که رئیس آن را انتخاب می‌کند. اگر زمانی به هر علتی آقای علی‌آبادی خواست از این سمت کنار برود، باید افراد کاندیدا شوند و بر اساس انتخابات رئیس مشخص شود. من هیچ بحثی برای بازگشت به کمیته ملی المپیک ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که اگر علی‌آبادی کنار رفت حاضر است برای ریاست در کمیته ملی المپیک کاندید شود با لبخند گفت: اگر دو شغله بودن مشکلی نباشد کاندیدا می‌شوم.

* بحث مقایسه قطبی با مربیان خارجی مطرح نبود

کفاشیان در ادامه این نشست هر گونه مقایسه افشین قطبی با مربیان خارجی را رد کرد و گفت: اصلا چنین بحثی در فدراسیون وجود نداشته است. با اریکسون که اصلا مذاکره نداشتیم. از فاتح تریم هم فقط نظراتش را پرسیدیم که در خیلی از موارد نظرات را نداد. این را باید بدانیم که در شرایط فعلی مسلط‌ترین فرد برای تیم ملی قطبی است. او در شرایط کنونی بهترین کارنامه را دارد. در سه بازی که برای مقدماتی جام جهانی همراه تیم ملی بود، بهترین نتیجه را گرفت. تا به حال به همه تعهداتش عمل کرده تمام لیگ‌ها را دیده است. چه کسی را بیاوریم که جای او را بگیرد و کارها را از نو شروع کند.

* قرارداد مربیان امید 6 ماهه نبود

رئیس فدراسیون در باره اینکه چرا قصد داشته در حالی که 8 ماه دیگر تا بازی‌های گوانگجو زمانی باقی است با مربیان تیم امید قرارداد 6 ماهه امضا کند گفت: قرارداد مربیان تیم امید 6 ماهه نبود. ما با آنها توافق یک سال و 9ماه داشتیم منتهی قراردادی که کمیته ملی المپیک با آنها بسته بود، یک ساله بود چرا که کمیته ملی المپیک فقط یک سال به یک سال می‌تواند قرارداد امضا کند. البته در این رابطه آقای معینی بهتر می‌تواند توضیح دهد.
کفاشیان همچنین در باره اینکه ظاهرا در باره اتفاقات رخ داده در فوتبال به مجلس شورای اسلامی فرا خوانده شده اعلام کرد دعوتی از من بعمل نیامده تا به مجلس بروم.

* باید فرهنگ لبخند را بیشتر کنیم

کفاشیان در مورد اینکه به نظر می‌رسد اقتدار لازم را در اداره فدراسیون ندارد و با فرهنگ لبخند نمی‌تواند قاطعانه پاسخ گوید گفت: همه باید سعی کنیم فرهنگ برخورد تند را نداشته باشیم و با خنده کارهایمان را پیش ببریم. تصمیماتی که قرار است به نفع فوتبال باشد را با مشورت می‌گیریم و برای عملی شدن آن حمایت می‌کنیم. همه دیده‌اید با برخورد تند در این فوتبال نمی‌توان نتیجه گرفت. همه به این فرهنگ خواهیم رسید که با خنده و لبخند می‌توان کارها را بهتر پیش برد و مطمئن باشید که کار در فدراسیون با اقتدار انجام می‌شود.

* ادعای حقوقی علیه دایی ندارم
رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های علی دایی در برنامه نود وی متهم به دروغگویی شده و قصد ندارد این اتهام را به صورت حقوقی پیگیری کند اظهار داشت: این تصمیم من نبود که علی دایی برکنار شود بلکه تصمیم گروهی بود و همه ما نمی‌توانیم دروغگو باشیم. 7-8 نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون شاهد بازی با عربستان بودند و ما فردای آن روز جلسه فوق‌العاده گذاشتیم. آنها می‌توانند این موضوع را بگویند. فکر می‌کنم خیلی بهتر است که به هم تهمت نزنیم. اگر دروغ بگوییم واقعیت روی خود را نشان می‌دهد. من ادعای حقوقی ندارم و مردم بهترین قضاوت‌کننده‌ها هستند.
وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند در این شرایط و با توجه به صحبت‌های علی دایی جایگاه او در فدراسیون متزلزل می‌شود گفت: من در کار خود مصمم هستم و به یک شاخصه خاص کاری ندارم. در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای داریم. مهم قضاوت مردم است.

* در حال پیگیری حل مشکل بانوان هستیم
کفاشیان درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال برای رایزنی با فیفا جهت حضور بانوان با پوشش اسلامی در میادین جهانی تعلل کرده است، عنوان کرد: از یک سال و نیم پیش با AFC در حال مذاکره بودیم و توانستیم نظر AFC را برای حضور بانوان در آسیا جلب کنیم اما فیفا هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است. بعد از اینکه نامه فیفا به فدراسیون رسید در سفری که بن همام به تهران داشت با او جلسه گذاشتم و او قول داد در جلسه هیات اجرایی فیفا از ایران دفاع کند. ما حتی عکس و نمونه بازی بازیکنانمان را نیز برای فیفا ارسال کردیم. در تاریخ 28 اسفند که کمیته اجرایی فیفا تشکیل جلسه داده بود بار دیگر با حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی مخالفت کرده بودم اما همچنان پیگیر این مشکل هستیم.
کفاشیان در پایان بار دیگر تاکید کرد: صحبت مربیان خارجی در این برهه منطقی نیست و ما تا جام ملت‌های آسیا از قطبی حمایت می‌کنیم. 
 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com    

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد