فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نگاهی آماری به عمر مربیگری خداداد عزیزی/مردودی

 

فوتبال روز:خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی و حماسه‌ساز ملبورن که در دوران بازیگری‌اش افتخارات بسیاری به دست آورد، در دوران مربیگری حسابی ناکام بوده و نتوانسته خودش را آن‌طور که باید و شاید نشان دهد.

 

غزال تیزپای فوتبال ایران در اواخر سال 1385 مربیگری را با ابومسلم آغاز کرد تا در اولین تجربه مربیگری‌اش تیم شهرش را از بحران خارج کند. خداداد در اولین تجربه‌اش به ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی آمد و ابومسلم را مقابل پرسپولیس دنیزلی هدایت کرد. شاگردان خداداد عزیزی در این بازی بعد از دریافت دو گل در نیمه دوم به بازی برگشتند و پرسپولیس را در آزادی با حساب چهار بر سه شکست دادند. نتیجه فوق‌العاده خداداد در اولین تجربه مربیگری‌اش در ابتدا خیلی سروصدا کرد و او را به اوج برد. عزیزی در نیم فصل دوم با ابومسلم نتایج قابل قبولی کسب کرد و از هر بازی 4/1 امتیاز به دست آورد تا با این تیم در جایگاه ششم جدول قرار بگیرد. خداداد ابومسلم را در رده ششم تحویل گرفت و در پایان فصل هم تیم را در همین جایگاه حفظ کرد تا برای سال اول کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد. عملکرد خداداد در نیم فصل دوم لیگ ششم باعث شد او برای لیگ هفتم در تیمش ابقا شود اما شاید بهتر بود این اتفاق رخ نمی‌داد.
خداداد برخلاف سال قبل تیم را خودش بست اما شروعی ناامید کننده در این فصل داشت و این عملکرد آغازی بود بر ناکامی‌های غزال تیزپای آسیا که حسابی ضعیف ظاهر شده بود. خداداد در 9 هفته ابتدایی لیگ هفتم فقط هشت امتیاز کسب کرد و با شفق هم درگیر شد تا خیلی زود اولین اخراجش در دوران مربیگری‌‌اش را تجربه کند.
با اخراج خداداد، پرویز مظلومی به مشهد رفت و با این تیم فوق‌العاده نتیجه گرفت تا ناکامی‌های خداداد بیشتر به چشم بیاید.
عزیزی بعد از ناکامی‌ در تیم اول مشهد، در لیگ هشتم هدایت پیام را برعهده گرفت تا تجربه تلخ لیگ هفتم را جبران کند. خداداد در لیگ هشتم هم پیام را با سلیقه خودش بست و مسابقات را شروع کرد. عزیزی که به عنوان مدیرفنی پیام به لیگ‌برتر آمده بود در لیگ هشتم نتایج ضعیفی کسب کرد تا در این تیم هم ناکام باشد. مشکلات مالی پیام از یک طرف و حاشیه‌های فراوان خداداد در نیم فصل اول باعث شد پیام در همان نیم فصل اول به یکی از گزینه‌های سقوط تبدیل شود. خداداد در 14 بازی پیام را هدایت کرد و در چند بازی هم به دلیل محرومیت روی نیمکت حضور نداشت تا این تیم در 14 بازی فقط سه برد کسب کند. مدیران پیام در نهایت خداداد را در آخر هفته چهاردهم اخراج کردند تا کارنامه مربیگری عزیزی حسابی خراب شود. حماسه‌ساز ملبورن که به دلیل درگیری با یک خبرنگار حق مربیگری نداشت در هفته‌های پایانی لیگ هشتم با سمت دوست مدیرعامل که همان سرمربی به حساب می‌آمد به اهواز رفت تا استقلال این شهر را از سقوط نجات دهد. خداداد در پنج هفته پایانی نتایج قابل قبولی کسب کرد و در نهایت این تیم را در لیگ حفظ کرد و به گفته شفیعی‌زاده دوباره حماسه‌ساز شد. حفظ استقلال اهواز در لیگ هشتم باعث شد سمت خداداد برای لیگ نهم تغییر کند و برای سومین بار از ابتدای فصل سرمربی یک تیم لیگ‌برتری شد.
عزیزی همانند تجربه‌اش در پیام و ابومسلم در استقلال اهواز هم ناامیدکننده ظاهر شد و در هفت هفته ابتدایی با کسب پنج امتیاز مجبور به کناره‌گیری شد.
حماسه‌ساز ملبورن که در دوران بازیگری جایگاه مناسبی برای خود به دست آورده بود، در دوران مربیگری به هیچ عنوان نتوانسته کارنامه خوبی داشته باشد. عزیزی در چهار فصل اخیر در سه تیم مربیگری کرده و 50 بار روی نیمکت تیم‌های مختلف نشسته و در کل 56 امتیاز کسب کرده است. خداداد از هر بازی 12/1 امتیاز به دست آورده که این آمار در مقایسه با مربیان برتر لیگ حسابی ضعیف است. خداداد که زمانی با علی دایی در تیم ملی بازی می‌کرد حالا در مربیگری حسابی از او عقب افتاده و در کل از او 45/. امتیاز کمتر کسب کرده است.
  

منبع:روزنامه گل

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد