فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

بوناچیچ: وقتی بازیکن من نوشیدنی غیرمجاز سفارش می‌دهد، چه بکنم؟

 

فوتبال روز:عبارت نوشیدنی غیرمجاز و خروج آن از دهان یکی از فعالان و شاغلان فوتبال ایران، به نوبه خود برای ایجاد یک جنجال تمام عیار کفایت می‌کند و البته باعث ناراحتی دلسوزان این فوتبال هم می‌شود.

 

لوکا بوناچیچ جدا از این مورد که ادعای بسیار بزرگی است و حتما باید مورد رسیدگی مدعیان اجرای منشور اخلاقی قرار گیرد، مثل همیشه دلخوری‌های دیگری هم دارد و ناگفته‌های دیگری را هم بیان می‌کند. در عین اینکه برای چندمین بار به شایستگی‌ها و استعدادهای فراوان فوتبال ایرانی هم تاکید می‌کند.

 

به نظر می‌رسد شما حرف‌های زیادی دارید که می‌خواهید بزنید، به همین خاطر بهتر است شما شروع کنید.

خب شاید بهتر باشد اول برایتان یک حقیقت ساده را باز کنم. وقتی در کنفرانس مطبوعاتی بازی مقابل الاهلی از من خواسته شد تا مسائل داخلی مس را مقابل خبرنگاران امارات باز نکنم تا به فوتبال ایران بی‌احترامی نشود از حرف‌هایم برداشت غلطی شده بود! من قصد بی‌احترامی به فوتبال ایران را ندارم. اگر از ایران خوشم نمی‌آمد پنج سال از عمرم را اینجا سپری نمی‌کردم. یادتان باشد من پنج سال است در این کشور کار کرده‌ام و همیشه هم در تیم‌هایم موفق بوده‌ام. می‌توانم مطمئن باشم بیش از پولی که گرفته‌ام برای فوتبال ایران کار کرده‌ام. سابقه کار من و نتایجی که گرفته‌ام این را ثابت می‌کند. شما فکر می‌کنید چرا من در ایران کار می‌کنم؟

 

برای پول وگرنه دلیلی ندارد از خانواده‌تان دور باشید!

نه این همه داستان نیست. من آدم بی‌‌پولی نیستم. من 53 سال دارم. پول‌هایم را جمع کرده‌ام، زندگی‌ام را ساخته‌ام، سرمایه‌گذاری راهم کرده‌ام. اگر همین الان بخواهم کار را تعطیل کنم و تا آخر عمر فقط استراحت کنم مشکلی ندارم پس برای پول نیست که اینجا هستم.

 

پس خودتان توضیح بدهید چرا اینجا هستید؟

برای اینکه ایران را دوست دارم. برای اینکه خودتان هم نمی‌دانید چقدر جوانان شما بااستعداد هستند. برای اینکه خودتان هم نمی‌دانید که چقدر می‌شود با این جوان‌های شما تیم‌های خوبی ساخت. من در کشورهای مختلفی کار کرده‌ام اما هیچ کدام مثل ایران پر از استعداد نبوده. می‌توانم این را به شما اطمینان بدهم.

 

آقای بوناچیچ همه شما را به عنوان یک مربی حرفه‌ای و باتعصب قبول دارند. همه قبول دارند که شما برای تیمی که دارید زحمات فراوانی می‌کشید اما یک پاشنه آشیل دارید که تمام این نقاط را زیر سوال می‌برد.

کدام نقطه ضعف؟

 

اخلاقتان. شما مثل یک بمب آماده انفجار هستید. در یک ثانیه عصبانی می‌شوید و آن وقت دیگر نمی‌شود شما را جمع کرد.

می‌دانم. متأسفم. عصبانیت نقطه ضعف من است و نمی‌توانم خودم را تغییر بدهم. این طبیعت من است. من ذاتا آدم عصبانی و حساسی هستم.

 

بحث شخصی نیست. مدیران و مربیان و بازیکنانی که با آنها کار می‌کنید از شما گلایه دارند. در هر جا که کار کرده‌اید بارها و بارها دعوا پیش آمده. خبرنگاران همیشه از دست شما به ستوه آمده‌اند. تمام اینها را چطور تفسیر می‌کنید؟

ببینید. من قبول دارم آدم بداخلاقی هستم اما آیا تمام ماجرا تقصیر من است؟ فقط من ایراد دارم؟ بقیه ایراد ندارند؟ بقیه فوتبال ایران مشکل ندارد؟ شما هیچ ایرادی ندارید؟ فوتبال شما هزار ایراد دارد که یک آدم بی‌خیال و ریلکس را هم دیوانه می‌کند چه برسد به من که خیلی هم روی مسایل مختلف حساس هستم. خودتان شاهد بخشی از اتفاقاتی که در امارات افتاد بودید. وقتی موقع پرداخت صورتحساب هتل به شما پرینت می‌دهند که بازیکن تیم‌تان شب مسابقه سفارش «نوشیدنی غیرمجاز» داده، نباید ناراحت شوید؟

 

این یکی واقعا ناراحت‌کننده است؟

این همه مشکل من نیست. من در ایران مشکلی دارم به نام بازیکنان بی‌نظم. در اکثر باشگاه‌هایی که کار کردم این مشکل من بوده. بازیکن سر تمرین نمی‌آید یا بد تمرین می‌کند یا خودش را لوس می‌کند. در چنین شرایطی من کاری نمی‌توانم بکنم غیر از محروم کردن یا جریمه کردن بازیکن. خب وقتی باشگاه به جای ایستادن پشت من از بازیکن حمایت می‌کند وقتی هر روز می‌آیند حمایت بازیکن را می‌کنند من نمی‌توانم نظم را در تیم حفظ کنم.

 

جوانگرایی چطور؟ استفاده کردن از بازیکن جوان چطور؟ مثل همین جوان‌هایی که خیلی هم خوب بازی می‌کنند؟

از آنها دو نفر بهتر دارم که نمی‌توانم از آنها استفاده کنم.

 

چرا؟

خب آنها رفسنجانی هستند. وقتی بازی می‌کنند صدای این و آن درمی‌آید. می‌گویند کرمانی‌ها را بازی بده. من این را دوست ندارم. چند سال قبل در اصفهان به آقای ساکت گفتم که باید شرایط جدیدی را در تیم حاکم کنیم. میانگین سنی تیم ما بالا رفته و باید آن را پایین بیاوریم. او هم از من حمایت کرد. بلافاصله احسان حاج‌صفی و حسین پاپی و بازیکنان جوان و بااستعداد دیگری که در تیم‌های پایه حضور داشتند را به تیم اصلی تزریق کردم. حالا حاج‌صفی دارد در تیم ملی بازی می‌کند. همین اتفاق می‌تواند برای همین بازیکن جوان هم بیفتد. کرمان خیلی استعداد دارد. اگر پشت من باشند همه این جوان‌ها را پرورش می‌دهم. اگر هم دلسردم کنند که هیچ...

 

در آسیا شانسی برای صعود دارید؟

بعید می‌دانم. ما تلاش خودمان را می‌کنیم که بازی آخر را ببریم چه تشریفاتی باشد چه شانسی فرقی نمی‌کند. باید ببریم.

 

و لیگ؟

خب در لیگ که طبیعتا شرایط خوبی نداریم. خودتان هم جدول را می‌بینید با این حال ما می‌کوشیم تمام امتیازات باقی‌مانده را کسب کنیم. هرچه در جدول بالاتر برویم بهتر است. من دوست ندارم تیمم اینجای جدول باشد.

 

جو کرمان نسبت به شما چطور است؟

(می‌خندد) فکر نکنم خوب باشد. من چند بازیکن جوان را پیدا کرده‌ام و به جای تشکر، در ورزشگاه به خانواده من اهانت کرده‌اند. دلیلش هم این است که فلانی و فلانی را گذاشته‌ام روی نیمکت. صادقانه بگویم انتظار دسته گل و تاج را ندارم اما انتظار این رفتار را هم نداشتم. به هر حال من یک مربی حرفه‌ای هستم. کارم را می‌کنم و امیدوارم هواداران تیم از من حمایت کنند. بدون هواداران به هیچ جا نمی‌رسیم. اگر آنها نباشند که بازیکنان جوان را تشویق کنند هیچ استعدادی نمی‌تواند اعتماد به‌نفس کافی را برای پیشرفت پیدا کند.

 

فصل آینده در مس می‌مانید؟

(می‌خندد) سوال خوبی بود. کسی را دارید که جوابش را بداند؟ 

 

 

منبع:روزنامه گل 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد