فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تاریخچه تمام نیمه‌نهایی‌های حذفی پرسپولیس

 

فوتبال روز:پرسپولیس برای هشتمین بار در تاریخ فوتبال حرفه‌ای خود یک دیدار نهایی را در جام حذفی کشور به صورت رسمی تجربه می‌کند.

 

سرخپوشان در حالی به مصاف صبا می‌رود که از 27 آذر 1366 تا 11 خرداد 1386، هفت حضور در مرحله نیمه‌نهایی را تجربه کرده‌اند. که از این تعداد بازی 5بار موفق به پیروزی و حضور در فینال رقابت‌های جام حذفی کشوری را داشته‌اند. حالا که یک بار دیگر پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی رسیده بررسی عملکرد این تیم در تاریخ نیمه‌نهایی‌های این جام خالی از لطف نیست.
  

1. پرسپولیس 4 دارایی یک (27/9/66 و 4/10/66)
در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی کشور در سال 66 که اولین تجربه پرسپولیس در این مرحله از رقابت‌ها محسوب می‌شود. پرسپولیس با مربیگری علی پروین در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم پرقدرت دارایی رفت که در مسابقات باشگاه‌های تهران دوم شده و در عرصه این رقابت‌های پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر شکست داده بود. در دیدار رفت پرسپولیس با حریف خود یک بر یک کرد اما در دیدار برگشت با پیروزی 3 بر صفر به فینال رسید. در فینال نیز پرسپولیس حریف خود ملوان بندرانزلی را در مجموع 2 دیدار با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا اولین‌ قهرمانی جام حذفی کشور را تجربه کند.
  

2. پرسپولیس 2 ـ شاهین اهواز 3(27/12/67 و 12/1/67)  

در مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرسپولیس ابتدا در اهواز 3 بر یک بازنده شد و در دیدار برگشت حریف را یک بر صفر و شکست داد اما به رغم برد در بازی برگشت در مجموع 3 بر 2 بازنده شد. شاهین حریف ملوان در دیدار فینال شد و با پیروزی 5 بر 3 در 2 بازی رفت و برگشت به عنوان قهرمانی رسید. 
 

3. پرسپولیس 2 ـ ملوان3 (5/12/69 و 22/12/69)
به رغم پیروزی 2 بر یک در دیدار رفت، در دیدار برگشت سرخپوشان دو بر سه بازنده شده و حذف شدند. ملوان در فینال، استقلال را با ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان 
 

4. پرسپولیس 5 ـ ماشین سازی تبریز صفر(4/2/71 و 9/2/71)  

بازی رفت صفر بر صفر شد، اما در بازی برگشت و در تهران، پرسپولیس حریف را با 5 گل در هم کوبید تا به فینال راه پیدا کند. پرسپولیس در فینال نیز با نتیجه 2 بر یک ملوان را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.
  

5. پرسپولیس 5 ـ استقلال اهواز صفر (11/4/78)  

پرسپولیس در مسابقه نیمه نهایی جام حذفی کشور، تیم اهوازی را در اهواز 2 بر صفر شکست داد. استقلال اهواز که در دسته دوم مشغول بود برای انجام دیدار برگشت به تهران نیامد تا در مجموع با نتیجه 5 بر صفر شکست را متحمل شود. در فینال جام حذفی پرسپولیس ـ استقلال تهران را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و قهرمان جام حذفی شد.
  

6. پرسپولیس 6 ـ نوژن‌سازی 5 (18/2/85)
پرسپولیس در این سال با هدایت آری هان برابر نوژن‌سازی 2 بر 2 به تساوی رسید و در ضربات پنالتی حریف را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد. پرسپولیس در فینال در ضیافت پنالتی‌ها مغلوب سپاهان شد و قهرمانی را از دست داد.
  

7. پرسپولیس یک ـ سپاهان 4 (11/3/86)  

پرسپولیس در ورزشگاه یکصدهزارنفری و مقابل نزدیک به صدهزار تماشاگر تنها 4 دقیقه تا راه‌یابی بر فینال مسابقات فاصله داشت اما در دقیقه 86 گل مساوی را از سپاهان دریافت کردند. آنها در وقت‌های اضافی 3 گل دیگر از سپاهان خوردند و از راهیابی به فینال بازماندند. 

 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد