فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حاشیه‌های قرعه کشی جام ملتهای آسیا در قطر

 

فوتبال روز:اولین دیدار خبرنگاران دعوت شده به مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌ها با مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در هتلی بود که برای فوتبال قطر یک نوستالژی تلقی می‌شود.

 

علی کریمی ستاره فوتبال آسیا در زمان حضورش در تیم فوتبال نادی‌القطر در هتل فورسیزن اقامت داشته و نوع صحبت قطری‌ها در مورد او نشان می‌دهد با گذشت زمان زیاد همچنان مورد احترام ویژه آنهاست. گفته می‌شود از سوی باشگاه نادی‌القطر بلافاصله پس از حضور کریمی و تکمیل قرارداد شش میلیون دلاری خود، هتل فورسیزن «چهارفصل» برای اقامت این بازیکن در نظر گرفته شد در حالی که این باشگاه صاحب یک شهرک بزرگ با واحدهای مبله برای اسکان بازیکنان خارجی خود است. جالب توجه اینکه هزینه اقامت یک شب در این هتل فوق‌العاده شبی 600دلار است. علی کریمی با هیجانی که به تماشاگران قطری در هنگام بازی‌هایش می‌داده همچنان محبوب مردم این کشور است و جالب اینکه برخی خبرنگاران قطری اسم باشگاه جدید وی را هم می‌دانند. به عقیده آنها که شناختی نسبت به حضور کوتاه مدت علی کریمی در قطر دارند، او تنها فوتبالیستی است که کمتر پیش می‌آید با دیگران شوخی ‌کند و یا بخندد!

تور دوساعته خبرنگاران و بازدید از ورزشگاه‌‌ها
مسوولان برگزاری رقابت‌های جام ملت‌ها ورزشگاه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که تاکنون چندین تیم مطرح جهان برای انجام اردوهای تمرینی خود سری به آنها زده‌اند. برای پانزدهمن دوره رقابت‌های جام ملت‌ها چهار ورزشگاه خلفه با 50هزار نفر ظرفیت، الغرافه با 25هزار نفر، السد با 15هزار نفر، الران با 25هزار نفر و قطر اسپورتس کلاب با 19هزار نفر گنجایش تماشاگر در نظر گرفته شده است همان‌طور که از نام‌هایشان برمی‌آید مربوط به باشگاه‌های فوتبال این کشور نه چندان پهناور هستند. چمن اکثر این ورزشگاه‌ها چمن رول است که می‌تواند تعویض و یا برای مسابقاتی به غیر از فوتبال در این ورزشگاه‌ها به کلی جمع شود. در این بین استادیوم السد قطر زیباتر از سایرین به نظر می‌رسد که توجه ویژه‌ای به معماری بی‌نظیر آن شده و هر بیننده‌ای را در نگاه اول محو خود می‌کند. طبق اعلام برگزارکنندگان، ددار افتتاحه، 17د89 در ورزشگاه خلفه برگزار م‌شود و ددار نها هم در تارخ 29 ژانوه2010 نیز 9بهمن89 در همن ورزشگاه انجام خواهد شد.

هتلینگ،برگ برنده قطری‌ها
با اینکه محمد بن‌همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا با ملیت قطری خود به قول ایرانی‌ها یک پارتی به حساب می‌آید اما شرایط هتلینگ و فرودگاهی این کشور تاثیر بسیار زیادی در جذب میزبانی‌های بزرگ ورزشی دارد. طی بازدید میدانی خبرنگار گل، قطری‌ها در این ‌سوی خلیج‌ همیشه فارس اقدام به برج‌سازی‌ وسیع و اختصاص آنها به هتل‌هایی کم‌نظیر کرده‌اند که هر کدام در نوع خود یک برگ برنده برای میزبانی به حساب می‌آید. چهار هتلی که برای 16تیم جام ملت‌های آسیا در نظر گرفته شده از این جمله‌اند که میهمانان در طول اقامت خود با کوچکترین نقصانی روبه‌رو نخواهند بود. طبق اعلام هتل اینترکنتینانتال برای گروهA ،هتل میلینیوم برای گروهB ،هتل ماریوت برای گروهC و هتل شرایتون برای گروهD در نظر گرفته شده است.

ایران در گلدان 2 جای گرفت
طبق اعلام سوزوکی توکایوکی، برنامه‌ریز این دوره جام ملت‌های آسیا در کنفرانس خبری کمیته سازماندهی مسابقات، ایران در گلدان دو جای گرفت و از این بابت در مرحله گروهی دیگر با تیم‌هایی همچون ژاپن، استرالیا و ازبکستان روبه‌رو نخواهد شد. طبق این اعلام که با همراهی ژانگ چیلونگ مسوول سازماندهی مسابقات انجام می‌شد، عراق قهرمان دور قبل پشت‌سر قطر میزبان، در گلدان اول که مهمترین گلدان تلقی می‌شد، در کنار عربستان و کره‌جنوبی‌ قرار گرفت که در دوره قبل به ترتیب نایب‌قهرمان و سوم شده بودند. 16تیم حاضر بر مبنای عملکرد خود در بازی‌های دور قبل جام ملت‌های آسیا در سال 2007 سیدبندی شدند که نوع قرعه‌کشی نیز هیجان را نزد دنبال‌کنندگان مراسم ویژه‌تر کرد. روند قرعه‌کشی به این ترتیب بود که پس از اعلام سرگروه‌ها از گلدان اول برای گروه‌های چهارگانه، برای معرفی تیم‌های بعد هرگروه به ترتیب از داخل گلدان چهار، بعد گلدان سه و در آخر گلدان دو نام کشورها بیرون می آید. اولین تیمی که از گلدان چهار بیرون آمد برای قرار گرفتن در گروه A منتظر قرعه دیگری می‌ماند تا ردیف آنها را در همین گروه A مشخص کند. به همین ترتیب برای گروه B ابتدا نام تیم از گلدان چهار بیرون آمد و برای تعیین ردیف تیم قرعه دیگری کشیده ‌شد تا ردیف همین تیم را در گروه‌B نشان دهد. این روش برای گروه‌های C و D هم انجام شد، سپس نوبت گوی سوم و بعد گوی دوم ‌شد تا همه 16 تیم در گروه‌ها و ردیف‌های مختلف تقسیم شوند.

دعوت از خبرنگاران برای بازی در جام شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی!
قطر سرزمین ورزش و امکانات ورزشی است و به همین خاطر مسوولان ورزشی این کشور مترصد فرصت برای برگزاری رقابتهای ورزشی هستند. در حاشیه کنفرانس خبری سیدبندی جام ملتها تنی چند از مسوولان قطری خبرنگاران را دعوت به حضور در تورنمنت شخ تمم بن حمد بن خلفه آل ثان می‌کردند که جوایز میلیونی آن بدجور چشم‌نواز نشان می‌داد. به گفته مسوولان برگزاری این رقابت‌ها بسیار زمان کوتاهی دارد و با سه بازی هم می‌توان به فینال آن رسید. ورودی مسابقات بسیار کم بود و این‌طور به نظر می‌رسید که تنها به خاطر عدم انصراف یکباره بازیکنان از حضور در رقابتها دریافت می‌شود. گفته می‌شود در این تورنمنت تمامی ستارگان فوتبال قطر نیز حاضر می‌شوند و برای کسب این جام تیم‌ رد می‌کنند. تورنمنت این شیخ شانزدهمین سال متوالی است که برگزار می‌شود و جالب اینکه تعدادی از خبرنگاران قطری و خارجی برای شرکت در آن نام‌نویسی کردند. کاپ شیخ آل‌ثانی امروز شنبه در ورزشگاه السد قطر استارت خواهد خورد.
 

 

منبع:روزنامه گل 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد