فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

تبریز، فاتح فوتبال ایران

 

فوتبال روز:فصل 89-88 برای تبریز تبدیل به یک خاطره تاریخی شده. معرفی پر شورترین تماشاگران فوتبال ایران از سوی تراکتورسازان فضای جدیدی را به وجود آورد که تا رقابت بین طرفداران پرسپولیس و استقلال با طرفداران تراکتورسازی نیز پیش رفت.

 


۱-هر چند برخی توهمات می‌تواند همین عنصر مثبت را به عنصری منفی تبدیل کند ولی حداقل اکنون در شرایط مناسبی برای مانور قدرت برابر سایر تیم‌ها قرار دارد. تماشاگران تراکتور اگر بتوانند از مرحله احساسات صفر عبور کرده و به مرز مشخص از منطق حرفه‌ای برسند آنگاه واقعا عنصر قدرتمندی برای تحت تاثیر قراردادن تیم‌های مقابل در طولانی مدت و نه مقطعی خواهند بود. اما اتفاق مهم دیگر عصر دیروز به وقوع پیوست. اتفاقی که فولادگستر را به عنوان نخستین فینالیست جام‌حذفی فوتبال ایران معرفی کرد.
 

2-رنگ پیراهن آبی بازیکنان فولادگستر باعث شد تا متفاوت‌ترین هارمونی را روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ببینیم. هواداران فولادگستر با پرچم و لباس‌های آبی، هواداران تراکتورسازی را نیز در کنار خود می‌دیدند که پرچم‌های قرمز به دست گرفته و آمده بودند تا تیم شهرشان را تشویق کنند که با توجه به محال بودن، همنشینی قرمز و آبی در فوتبال ایران و تنش‌های همیشگی پرسپولیس و استقلال در تمام سطوح می‌تواند اتفاق نادری باشد. شاید ورزشگاه تبریز را از این به بعد بتوان تنها ورزشگاهی دانست که متضادترین رنگ‌های فوتبال ایران در آن معنایی ندارند و به یک خروجی مشترک و «هم‌آوا» منجر می‌شوند. هر چند اتفاق اصلی در بازی دیروز تبریزی‌ها برابر ذوب‌آهن چیز دیگری بود.
 

3- به آرشیو ذهنی خود مراجعه کنید.تاکنون سابقه نداشته تیمی در سطح دوم فوتبال ایران تا فینال جام‌حذفی پیش رود. چه زمانی که لیگ آزادگان سطح اول ایران بود و چه اکنون که در رده نخست به لیگ‌برتر اختصاص دارد. فولادگستر تبریز آنقدر دوید تا سرانجام توانست شادی جدیدی را به شهر تبریز اهدا کند. آنها اگر چه هفته‌های ابتدایی در لیگ یک نتایج مناسبی به دست نیاورده‌اند و کماکان شانس صعود دارند، اما نکته اصلی آنجاست که اکنون ناگهان در معرض بین‌المللی شدن قرار گرفته‌اند. حتی اگر در فینال شکست بخورند باز هم به ابعاد جدیدی از شخصیت خود دست یافته‌اند که می‌تواند برایشان جهش بزرگی محسوب شود. البته خطر بزرگ این جهش سریع‌السیر به نبودن تعادل لازم در ظرفیت درونی باز می‌گردد که در صورت کنترل نشدن، آینده تیم تبریزی را به چالش جدی می‌کشد.
اما رسیدن به فینال کافی است تا رسانه‌های مختلف آنها را برای چند روز زیر نظر بگیرند و حتی در کانون توجه رسانه‌های منطقه واقع شوند.
 

4- فوتبال تبریز فصل عجیبی را پشت سر گذاشت. فصلی که اگر با رفتارشناسی حرفه‌ای رابطه تیم‌ها و مخاطبان همراه نباشد می‌تواند دردسرساز شود، در غیر این صورت به عنوان فصلی فوق‌العاده شیرین ثبت می‌گردد.
 

5- دیروز خبر پیروزی شهرداری تبریز برابر نفت‌آبادان در آبادان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت و این یعنی سومین اتفاق فوق‌العاده مهم برای این شهر بزرگ ایران، با پیروزی شهرداری،‌آنها در یک قدمی صعود به لیگ‌برتر قرار گرفته‌اند. تصور کنید سال بعد دو تیم تبریزی چه غوغایی در لیگ‌برتر ایجاد خواهند کرد و چه پتانسیل بزرگی از سرمایه انسانی فوتبال به بدنه این ورزش تزریق خواهد شد. فقط یک سوال مهم باقی می‌ماند؛«آیا آنها قادر هستند اتحاد فعلی خود را در صورت صعود شهرداری استمرار بخشند؟»
برای پاسخگویی نباید احساساتی شد. اکنون می‌توان شعارهای فراوانی در تایید و تاکید بر حتمی بودن این اتحاد فوتبالی سرداد. ولی فوتبال، خاص‌ترین ورزش دنیاست. سال آینده و یک بازی رو در رو بین دو تیم در واقع آغازگر قصه‌ای جدید است. یک تکل نا‌به‌‌جا یا یک درگیری فیزیکی کوچک و یا در طبیعی‌ترین حالت آن، پیروزی یکی از دو طرف می‌تواند ذهنیت انتقام دو بازی برگشت را نزد هواداران شکل دهد و انتقام یعنی آغاز گرایش طبیعی به یک تیم، بدون در نظر گرفتن احساسات همشهری بودن.
 

منبع:روزنامه گل 

  

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com     

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد