فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

حاشیه‌های مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا (۲)

 

فوتبال روز:مجموعه ورزشی اسپایر دوم که به جهت میزبانی المپیک گذشته احداث و راه‌اندازی شده جمعه شب راس ساعت19 به وقت دوحه میزبان مراسمی بود که سرنوشت 16تیم حاضر در پانزدهمین دوره جام ملتها را روشن می‌کرد.

 

مجموعه‌ای زیبا با تمامی سالن‌ها و زمین‌های ورزشی که هر بیننده‌ای را مجذوب هنرنمایی سازنده فرانسوی آن می‌کرد. تمامی خیابان‌های اطراف سالن اصلی سنگ فرش شده و با نورمخفی تعبیه شده روی سکوها ناخودآگاه ما را به این فکر می‌انداخت برق چنین مجموعه‌ای با وسعت چندین هزار هکتاری که همه جای آن هم روشن بود از کجا تعبیه می‌شود؟ برجی که اندازه‌اش کمتر از برج میلاد هم نبود در سمت راست اسپایر دوم بدجور طنازی می‌کرد خصوصا وقتی که با تاریک شدن هوا و نزدیک شدن به شروع مراسم چراغ‌های اطرافش روشن شده و نورافشانی می‌کرد.
نظم مثالزدنی قطری‌ها در برگزاری مراسم
پیش از هر موضوعی یک نکته به چشم حاضرین می‌آمد که تحسین همه را واداشته بود. مسوولان قطری با یک سازماندهی بی‌نقص از ابتدای خیابان‌های اطراف اسپایر اقدام به نصب تابلو‌های نشان‌دهنده که محل برگزاری مراسم در دهکده‌ ورزشی را نشان می‌داد کرده بودند ضمن اینکه مامورانی برای همین منظور گذاشته شده بود که با نشان دادن کارت خبرنگاری فقط میهمانان را کول نمی‌کردند. برخوردها فوق‌العاده حرفه‌ای به شکلی که الحق و الانصاف با این امکانات و سطح فهم بالا از میزبانی‌ها، اعطای بی‌چون و چرای جام‌جهانی 2012 حق آن نشان می‌داد. در جلوی درب سالن اصلی اسپایر دوربین‌های تلویزیونی لحظات ورود مربیان را ثبت می‌کردند ضمن اینکه در آستانه درب ورودی نیز زنان قطری به رسم سنت با لباس‌های بومی خود برای میهمانان عود و عنبر روشن کرده بودند.

موزیک با جام‌های شیشه‌ای!
صدایی که در بدو ورود به لابی مراسم قرعه‌کشی جام ملتها شنیده می‌شد نه صدای کیبورد بود، نه گیتار و نه هر ساز مرسومی دیگر. یک زوج فرانسوی که مشخص بود از موزیسین‌های قابل نیز به شمار می‌آیند با استفاده از حدود 200جام کوچک شیشه‌ای موزیکی را اجرا می‌کردند که از شدت هیجان به قولی مو بر تن هر آدمی سیخ می‌کرد. این دو که با هارمونی فوق‌العاده‌ نیز کار می‌کردند کف دستهایشان را با آب خیس کرده و با کشیدن بر روی دهانه این جام‌های کریستال ملودی را تولید می‌کردند که نظیر آن کمتر دیده شده است. زیبایی کار آنقدر بالا بود که مربیان سرشناس تیم‌ها نیز دقایق زیادی مات و مبهوت مقابل سن اجرای برنامه ایستاده و فقط هنر دست این دو را نظاره‌گر بودند. اجرای این برنامه در شرایطی که هنوز مراسم اصلی نیز شروع نشده بود خبر از یک برنامه ویژه برای قرعه‌کشی تیم‌های پانزدهمین جام آسیایی می‌داد.

قطبی تک‌وتنها در کنار لابی در حسرت وربیک!
میزهای بلند استوانه‌ای شکل موجود در لابی سالن برگزاری قرعه‌کشی فرصت مناسبی برای میهمانان و حاضرین بود که با رفیق و رفقای قدیم خود دیداری تازه کنند. تقریبا اکثر سرمربیان با یکدیگر دور یک میز ایستاده بودند الا افشین قطبی که نزدیک به تمام مدت انتظار برای شروع برنامه را در کنار حاجیلو و والی‌زاده قرار داشت. هرچند خبرنگار گل قدری این جو سنگین حاکم بر تیم ایرانی را پس از معرفی با عنوان چندمین ایرانی حاضر در مراسم شکست اما به نظر قطبی حسرت نبود پیم وربیک یار غار خود را می‌کشید. قطعا اگر وربیک در این مراسم حضور یافته بود میان این دو حرف‌های زیادی می‌توانست رد و بدل شود. در این مراسم تنها نمایندگان 12کشور از 16تیم حاضر در جام ملتها شرکت کرده بودند. جوان برگر مسوول فن فدراسون فوتبال استرالا به جای پیم‌وربیک، باب هافتون مرب هند، نادم شاکر مرب عراق، افشن قطب از اران، هروم هارا مسوول فن تم‌مل ژاپن به جای هوجونگ مو، عدنان حمد از اردن، خوزه گونچالوز کمک مرب عربستان به جای خوزه پسیرو، گوران توفقزچ مرب کوت، برنو متسو مرب قطر، فجر ابراهم مرب سوره، سرچکو کاتانچ از امارات و وادم آبراموف مرب ازبکستان حاضرین در مراسم بودند.

بن‌همام قطری بازی درآورد!
برنامه‌ها با اجرای سه گیتاریست خانم آغاز شد، نوازنده‌هایی که حرکات موزون را هم چاشنی کار دست خود کرده بودند و نهایت تلاششان را می‌کردند که برنامه‌ای شاد را برای حاضرین به اجرا بگذارند. پس از حضور دو مجری زن و مرد قطری، محمد بن‌همام برای قرائت پیام خود به روی سن دعوت شد که لباس وی همه را به پچ پچ واداشت. رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا که خود اهل کشور قطر است به نوعی قطری بازی درآورده و با لباس محلی قطر بر روی سن حاضر شد. وی در طول سخنرانی خود بارها با قطر کشور من و قطر سرزمین من حس ناسیونالیستی شیخ‌های عرب حاضر در مراسم را برانگیخت. بن‌همام در طول سخنرانی خود از پادشاه قطر نیز بخاطر حمایت چشمگیرش از فوتبال تشکر کرد و جالب اینکه به محض نام بردن از پادشاه، شیوخ حاضر در سالن چند ثانیه‌ای به افتخار این شیخ ورزش دوست کف زدند. گفتنی است در پایان صحبتهای بن‌همام و در بخش بعدی یونس محمود کاپ نقره‌ای جام‌ملتهای2011 را با کمک بن‌همام در سکوی قرعه‌کشی قرار داد.

ایران در بیرون آمدن از گلدان آخر شد!
پس از آنکه مسوول برگزاری با معرفی تیم‌های مرحله گروهی به سراغ دومین گلدان پس از بازشدن توپ‌های گلدان‌های یک، چهار و سه کرد هر لحظه این شانس وجود داشت که نام ایران اعلام شود اما انگار قسمت تیم‌ملی فقط برای گروه چهار بود. نام تیم‌ملی ایران وقتی از درون گلدان دوم درآمد که دیگر هیچ گویی باقی نمانده بود و بالطبع باید اسم ایران اعلام می‌شد افشین قطبی پس از بیرون آمدن نام استرالیا در فاصله یک قرعه مانده به پایان خیلی زود متوجه بخت ایران شد و با لبخندی آرام به حاجیلو از گروهش ابراز رضایت کرد. هرچند که قطبی معمولا لبخند می‌زند و باید دید تا پایان دور گروهی نیز همچنان این خنده را همراه خواهد داشت یا اتفاقات دیگری در راه است. وی در مصاحبه‌های خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی تاکید زیادی بر وجود یک بالانس مناسب در گروه‌ها داشت و از این بابت این دور از رقابت‌ها را فاقد گروه مرگ دانست.

ابراز شادمانی حاجیلو از بازی با کره‌شمالی در ورزشگاه قطراسپورت
پیش از همه اصغر حاجیلو یا همان عموی ناتنی تمامی خبرنگاران ایران از قرعه به‌دست آمده شادمان نشان می‌داد. حاجیلو پس از قرعه به‌دست آمده از جا بلند شد و با یک کشش زیبا به عضلات سابقا ورزیده خود نشان داد که خیالش راحت شده است! وی در پایان مراسم اصرار زیادی به خاطره خوش پیروزی ایران برابر کره‌شمالی در ورزشگاه قطر اسپورت کلاب در تورنمنت چهارجانبه اخیر قطر داشت و تاکید می‌کرد این خاطره خوش می‌تواند تیم‌ملی ایران را با روحیه‌ای مضاعف راهی میدان این بازی کند. به نظر حاجیلو دو تیم دیگر گروه یک نوع فوتبال بازی می‌کنند و نتیجه گرفتن از آنها چندان دردسرساز نخواهد شد. بر اساس قرعه به‌دست آمده و جایگاه ایران در گروهD اولین بازی تیم‌ملی برابر عراق، قهرمان دور قبل در ورزشگاه الریان است، پس از آن ملی‌پوشان کشورمان در استادیوم قطر اسپورت کلاب به مصاف کره‌شمالی چغر می‌روند و در آخرین دیدار خود نیز در همین ورزشگاه با امارات مصاف خواهند داد.

دیدار احتمالی قطبی و جانشین وربیک در مرحله حذفی
قرار گرفتن استرالیا در گروه سوم و ایران در گروه چهارم، افشین قطبی و پیم وربیک را همسایه کرد که ملاقات قطبی با جانشین استاد سابقش منوط به اول شدن یکی و دوم شدن دیگری در گروه‌های خود است. این بازی از آنجا هیجان خاصی دارد که قطبی سالیانی به عنوان دستیار در کنار وربیک هلندی کار کرده و رویارویی با جانشین استادش قطعا خالی از هیجان نخواهد بود. پیم وربیک در این مراسم غایب بود و دستیار خود را به اسپایر فرستاده بود چراکه پیش از این اعلام کرده پس از جام‌جهانی از استرالیا خواهد رفت و قصد ندارد برای جام ملت‌ها قرارداد خود را با مسوولان فدراسیون فوتبال این کشور تمدید کند. سوژه جالب در خصوص قطبی و وربیک پس از مصاحبه‌ای که مربی هلندی، قطبی را دارای شانس برای سرمربیگری استرالیا دانست پاسخ‌ قطبی به این سوال بود که آیا از استرالیا پیشنهاد دارد؟: «در این فوتبال هر چیزی ممکن است، اما من قرارداد رسمی با فدراسیون فوتبال ایران دارم و به لحاظ پایبندی به اصول حرفه‌ای‌گری تا لحظه آخر تمام همت خود را برای نتیجه‌گیری با تیم‌ملی ایران خواهم گذاشت.» 

 

 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد