فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

لیگ قهرمانان آسیا/صعود مس ، حذف سپاهان و قلعه نویی

 

فوتبال روز:در روز اول از دور آخر لیگ قهرمانان آسیا مس کرمان به عنوان سومین تیم ایرانی راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

مس 3 - الهلال ۱ 

 

گل‌ها: ادینیهو(3)، پائول زالترون(77)، مهدی رجب‌زاده(90) مس کرمان، عیسی المهیان(51) برای الهلال
ورزشگاه باهنر، تماشاچی 10 هزار نفر
داور: ماساکی تاما(ژاپن)
 اخطار: حسن خیرات احمد(الهلال)، میلاد فخرالدینی(مس)
 اخراج: احمد الفرادا(90) 
 
مس: عباس محمدی،‌ پیروز قربانی، امیرحسین یوسفی‌، مجتبی انصافی، مهدی رجب‌زاده، فرزاد آشوبی(70 پائول زالترون)، ابوالقاسم دهنوی، فرزاد حسین‌خانی، علی سامره(46حمیدرضا غنی‌زاده)، ادینهو، میلاد فخرالدینی
 سرمربی:‌ لوکا بوناچیچ
 
 الهلال: محمد الدعایا، حسن خیرات احمد، عبدالله الدوساری، عمر القمدی، احمد الفرادا، ابواللطیف الغنام، صالح الدوساری(47 خالد)، عبدالعزیز الدوساری، سلمان الفرج، العبدی، عیسی المهیان
 
 شرح گلها:
 1ـ0(مس): دقیقه 1 عباس محمدی در شروع مجدد از کنار دروازه‌ یک شوت بلند زد که توپ در زمین الهلال به ادینهو رسید، با فرار از سمت چپ و جا گذاشتن بازیکن الهلال با یک ضربه محکم دروازه الدعیه را باز کرد.
1ـ1(الهلال): بازیکن الهلال از سمت راست دروازه مس یک حرکت را شروع کردند که بازیکن شماره 18 یک پاس به المهیانی با ضربه دقیق بغل پا توپ را وارد دروازه مس کرد.
 2ـ1(مس): زالترون بعد از ورودش به زمین جناح راست زمین صاحب توپ شد و یک تنه به محوطه جریمه الهلال رفت و بعد از اینکه دو بازیکن الهلال را از پیش رو برداشت، از زوایه بسته روی اشتباه الدعیه گل دوم مس را زد.
3ـ1(مس): در حالی که در وقت تلف شده الهلالی که بعد از اخراج بازیکنانشان بی‌انگیزه بازی می‌کردند الدعیه مجدداً‌ اشتباه کرد و توپ از پشت محوطه جریمه به قاسم دهنوی سپرد که دهنوی توپ را در برابر دروازه خالی به رجب‌زاده و رجب‌زاده با یک ضربه محکم دروازه الهلال را برای بار سوم باز کرد.
 
 اتفاق ویژه: نیمه اول در دقایق ابتدایی در حالی که تماشاگران قصد ورود به ورزشگاه را داشتند به دلیل بسته بودن درهای ضلع غربی ورزشگاه درگیری بین تماشاگران و نیروهای انتظامی رخ داد که منجر به درگیری فیزیکی طرفین شد و در این درگیری به برخی‌ از اتومبیل‌ها خسارت وارد شده است.
  
صعود معجزه آسای مس کرمان با تساوی السد و الاهلی

دیدار تیم‌های السد قطر و الاهلی امارات با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت تا نماینده ایران با این نتیجه جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند.
 تیم السد قطر در آخرین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در حالی میزبان الاهلی امارات بود که برای صعود به مرحله بعد به کسب سه امتیاز این بازی نیاز داشت. قطری ها در حالی که در دقیقه 14 با گل اسپیندلر از حریف خود عقب افتادند، در دقایق 16 و 20 توسط مجید و البلوشی گلزنی کردند اما در آخرین دقایق بازی و در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده،‌ الاهلی گل دوم را به ثمر رساند تا بازی با تساوی 2 بر 2 خاتمه یابد.
 با این نتیجه مس کرمان بعنوان تیم دوم گروه پس از الهلال صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. مس امروز در کرمان با نتیجه 3 بر یک الهلال را شکست داد.
مس که در شروع مسابقات کم امید ترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا بود، با 3 برد خانگی صعود باور نکردنی داشت، باور نکردنی از این جهت که تصور می شد السد به راحتی از پس الاهلی برآید، در حالی که این گونه نشد و الاهلی در دقیقه 90 با گل تساوی بخش خود جواز صعود مس را صادر کرد!
مس در مرحله یک هشتم نهایی به احتمال فراوان با ذوب آهن روبرو می شود. 

 

  جدول گروه چهارم:
1- الهلال عربستان 11 امتیاز
2- مس ایران 9 امتیاز
3- السد قطر 8 امتیاز
4- الاهلی امارات 5 امتیاز
  

سپاهان0 ـ العین2 

 

گل ها: سندی(40) و (72) برای العین
ورزشگاه خلیفه العین، تماشاگر 2500 نفر
داور: کاکا یاما(ژاپن)
اخطار: خیری،بنگر(سپاهان)، لی هو(العین)
 

 سپاهان: سیدمهدی رحمتی، جلال حسینی، هادی عقیلی، محسن بنگر، احمد آل نعمه(46 مهدی جعفرپور)، احسان حاج صفی، مهدی کریمیان(63 حسین پاپی)، محرم نویدکیا، شاهین خیری، عمادرضا، ابراهیم توره
سرمربی: امیرقلعه نویی 
 

العیین: یوسف عبدالرحمان، هلال سعید، فیضی فائض، فارس جاما، موهند سلیم، هو لی، عبدالله مالاله، علی الوهابی، عمر عبدالرحمان، شهاب احمد، ژوزه سندی 

 

شرح بازی:

شکست سپاهان در آخرین مسابقه این تیم در لیگ قهرمانان برای خیلی ها غیرقابل باور بود. بخصوص که آنها مثل بازی اولشان مقابل الشباب بارها و بارها صاحب موقعیت شدند اما هرگز موفق نشدند که توپ را از خط دروازه این تیم رد کنند. البته آنها در نیمه اول خوب بازی نکردند، بعد از برتری العین در نیمه اول، نیمه دوم را کاملا تهاجمی آغاز کرده و با حرکات خطرناک حاج صفی، کریمیان، جعفرپور و نویدکیا دو مهاجمان خود را چندین بار صاحب موقعیت کردند که این توپ ها هرگز وارد دروازه حریف نشد. اوج این حملات زمانی بود که سپاهانی ها توسط عمادرضا دو بار گل های خالی را با ضرباتی به تیر دروازه به هدر داد. ابراهیم توره دیگر مهاجم سپاهان هم بهتر از عماد بازی نکرد و بارها در تله آفساید حریف ماند. این در حالی است که سپاهان با تقلیل قوا دوباره تحت تأثیر حریف قرار گرفت و در نهایت گل دوم را نیز روی به هم ریختگی خط دفاع دریافت کرد. این در حالی است که مربی العین در پایان بازی اعلام کرد که سپاهان مستحق صعود از این گروه بود، صعودی که حالا به بازی پاختاکور وابسته است.

 

شرح گل:

1ـ0(العین): در دقیقه 40 سندی مهاجم آرژانتینی العین با خطای محسن بنگر روبه رو شد و پنالتی العین را خود وی به گل برتر العین تبدیل کرد.

2ـ0(العین): حرکت در عمق بازیکن العین با اشتباه مدافع و دروازه بان سپاهان همراه شد که بار دیگر سندی فرصت طلب نهایت استفاده از موقعیت گل را برد و حساب کار را دو بر صفر کرد. 
 
 
اتفاق ویژه: این ششمین باری بود که سپاهان مقابل العین قرار می گرفت و موفق به پیروزی نشد. العین به واقع گربه سیاه سپاهان است و نشان داد که سپاهانی ها بی دلیل پیش از شروع این بازی جشن صعود بپا کرده بودند. همچنین نصب پرچم هایی با عنوان خلیج عربی که در ورزشگاه العین نقطه تاریک این مسابقه محسوب می شد... در عین حال باید از گزارش حماسی جواد خیابانی هم نوشت که با وجود صرف انرژی فراوان به هدر رفت. 

 

 برد الشباب؛سپاهان تنها حذف شده ایرانی لیگ قهرمانان آسیا 

گل دیرهنگام فلاویو در دقیقه 88 باعث برد دو بر یک  الشباب مقابل پاختاکور 10 نفره و حذف سپاهان ایران شد.
الشباب که در خانه میزبان پاختاکور بود ابتدا از حریف تزبک عقب افتاد اما گل کاسیموف با اخراج  کلتسوف به خطر افتاد و الشباب در نیمه دوم ابتدا روی یک پنالتی مشکوک توسط طالب به گل رسیدند و سپس فلاویو در دقیقه 88 کار را تمام کرد.
از این گروه دو تیم الشباب با 10 امتیاز  به عنوان سرگروه و پاختاکور(9امتیاز) به عنوان تیم دوم به مرحله پلی آف صعود کردند و استقلال در صورت سرگروهی با پاختاکور بازی می کند. شباب برای صعور زحمت زیادی کشید و در دقایق آخر خوب بازی کرد.
سپاهان که از 6 بازی خود 8 امتیاز کسب کرد حتما از این دو تیم قابلیتهای بیشتری داشت اما در نهایت حذف شد تا ناکامی های ژنرال در آسیا ادامه داشته باشد. 

  

 جدول گروه سوم:
1- الشباب عربستان 10 امتیاز
2- پاختاکور ازبکستان 9 امتیاز
3- سپاهان ایران 8 امتیاز
4- العین امارات 7 امتیاز

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com   


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد