فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

فوتبال روز

آخرین اخبار فوتبال ایران،لیگ برتر،دسته یک،پرسپولیس،استقلال،عناوین روزنامه های ورزشی،حاشیه های فوتبال،فوتبال دنیا،جدول لیگ برتر

نکونام:دوست دارم با رئال جوری بازی کنیم که بارسا قهرمان بشود

 

فوتبال روز:جواد  نکونام هنوز ستاره اصلی ایران در فوتبال اروپاست. 

 

بازیکنی که نوع حرف‌زدنش، شکل فوتبالش و رفتارش با بیرون از زمین حتی برای اسپانیایی‌ها، که همواره میزبان فوتبالیست‌های بزرگی است سراسر دنیا هستند جذاب است. با نکو پیش از بازی دشوار اوساسونا مقابل رئال مادرید صحبت کردیم. او با وجود مصدومیتی که در تمرین دچارش شده خود را آماده این مسابقه کرده است ... به هر حال نکو می‌خواهد دینش را به بارسا تیم مورد علاقه‌اش ادا کند. درست مثل پارسال که در برنابئو دروازه کاسیاس را فروریخت. 


روزنامه دی ناورا اسپورت در مورد بازگشت تو به تمرینات نوشت " نکو با بازگشت خود شادابی و اعتماد به نفس را به اوساسونا برگرداند . نظرت چیست ؟
 اینجا دوست داشتند من در سه بازی قبلی باشم اما متاسفانه نتوانستم کنار تیم باشم .الان برگشتم و آماده بازی کردن هستم . خودم هم به شدت اشتیاق داشتم چون من از تمرین کردن لذت می برم . یکسال بد را برای مصدومیت تجربه کردم و دوباره این تجربه تلخ را به سراغم آمد اما این بار خدا را شکر مدتش کوتاه بود . 


 * از شرایط الان بگو ؟
خیلی الکی مصدوم شدم و سه بازی را نتوانستم بازی کنم . هنوز هم خوب نشدم اما با این حال می خواهم بازی کنم . 
 

*چطورشد مصدوم شدی ؟
در جلوی من بازیکن ما و بازیکن حریف در حال درگیری روی توپ بودند که بازیکن ما با تمام وزن روی زانوی من افتاد و زانویم به داخل برگشت . 

 
*نترسیدی که بازهم اتفاقی برای رباط صلیبی که جراحی کردی بیفتد ؟
خیلی ترسیده بودم و نمی خواستم فکر کنم که دوباره روز های تلخ بر می گردند . شب بعد بازی خوابم نبرد و همه شب را فکر می کردم تا اینکه جواب M. R .I رسید که خوشبختانه برای زانویم اتفاقی نیفتاده بود اما مچ پام آسیب دیده بود .
 

 * در سه بازی نیودی و اوساسونا هم نتوانست بردی به دست بیاورد ؟
 بازی با مایورکا را باید می بردیم. بعد گلی که زدیم ؛ ین تیم را دست کم گرفتیم . خوب بازی کردیم و مایورکا هم تیم خوبی است . بازی با بیلبائو هم باید نتیجه بهتری می گرفتیم . اگر به برتری تیم در طول بازی امتیاز می دادند ؛ اوساسونا این فصل قهرمان لیگ می شد اما ما از برتری ای که داریم استفاده نمی کنیم .
 

 * در این بازی ثابت شد که تو ستاره این تیم هستی و بدون تو این تیم برنده نشد . نقش یک ستاره اینجا مشخص می شود ؟
 نه اینطور نیست ... فوتبال بازی گروهی است و یک بازیکن به تنهایی کاری نمی تواند انجام دهد . اوساسونا از جمله تیم هایی است که به بازیکن متکی نیست و بازیکن محور نیست . ما روی کار تیمی به موفقیت می رسیم . 


 گفتی مصدویتت هنوز بر طرف نشده ؟
 آره درسته ...هنوز به طور صددرصد خوب نشدم اما می خواهم برگردم . برای اوساسونا بازی کنم . 


 فکر نمی کنی این کار ریسک باشد ؟
شرایط پایم صددرصد مطلوب نیست اما نمی خواهیم بازی خوبی مثل رئال مادرید را از دست بدهم . فوتبالیست همیشه با درد همراه است و در طول دورانی که بازی می کنم درد در جاهای مختلف پایم وجود داشته است . 


 بازی با رئال ارزش دارد که با این پا بازی کنی ؟
شرایط پای من برای بازی مشکلی ندارد ولی همچنان درد دارد . بازی سختی داریم و رئال برای قهرمانی در لالیگا به این جام نیاز دارد . فکر میکنم در این بازی اوساسونا می تواند کار بزرگی انجام دهد . بازی خوبی انجام خواهیم داد این را مطمئن هستم .
 

 اوساسونا در بازی های بزرگ نتیجه خوبی بدست می آورد . در این بازی هم امیدواری که نتیجه دلخواه را به دست بیاورید ؟
 ما واقعا در بازی با بارساو رئال خوب بازی می کنیم و در این بازی ها بارسا و رئال برتری کاملی به تیم اوساسونا نداشته است . بعضا نتایج خوبی هم در این بازی ها گرفتیم . فصل قبل در دو بازی پایانی هم بارسا را شکست داریم و هم رئال را بردیم. 


 گفتی فصل قبل ؛ سال گذشته در سانتیاگو برنابئو توانستی گل بزنی و فردا بازهم به این استادیوم بر می گردی. این بار با چه هدفی ؟
 می خواهم اوساسونا خوب بازی کند و همه از بازی تیم ما لذت ببرند . هدف من این است که با برد به پامپلونا برگردیم و اگر گل هم بزنم عالی می شود. چون گل زدن لذت بخش است . 


 سه هفته بازی نکردی ؛ این غیبت طولانی روی کارت تاثیر نمی گذارد ؟
امیدوارم که نگذارد . اما به هر حال تاثیر دارد .
 

 رئال این فصل با تیم فصل قبل چه تفاوتی دارد ؟
 بازیکنان بزرگ تری در این تیم هستند و تیم تر هستند . مربی خوبی هم دارند . من از کار پلگرینی خوشم می آید و نوع تیم او را دوست دارم .
 

 اگر از رئال امتیاز بگیرد بارسا خیالش ازقهرمانی تا حدودی راحت می شود؟
امیدوارم این اتفاق بیفتد ... چون شخصا دوست دارم بارسلونا قهرمان لالیگا شود. ولی با اینکه من دوست دارم رئال امتیاز بدهد اما بازی سختی خواهیم داشت .
 

 نقطه قوت رئال مادرید کجاست ؟
 آنها در فاز حمله خیلی قوی هستند و بازیکنان خطرناکی درخط حمله رئال وجود دارد . آنها همه نوع بازیکن در خط حمله دارند . رونالدو شرایط خوبی دارد . ایگواین هم این روزها خوب گل می زند . 


 چه برنامه ای برای مهار آنها دارید ؟
ما برای مهار بازیکنی برنامه نداریم و با کار تیمی آنها را مهار می کنیم .ما تاکتیک رئال رامی شناسیم و بر اساس تاکتیک آنها تمرین کردیم .
 

 برای کاماچو هم مثل تو این بازی مهم است ؟
 نه برای او مهم نیست . کاماچو یک مادریدی است و برای این تیم بازی و مربیگری کرده است . اما برای او برد اوساسونا در این بازی مهم است . 


 اوساسونا خطر سقوط را احساس می کند ؟
 روی کاغذ گزینه سقوط هستیم اما این اتفاق نمی افتد . نه خطری وجود ندارد .
 

 در این فصل خیلی اصرار داشتی به جام یوفا بروید . خیلی هم نزدیک بودید اما نشد ؟
 اگر به جام یوفا نرفتیم مقصر خودمان بودیم . ما در بیشتربازیها تیم برتر زمین بودیم ولی از این برتری استفاده نکردیم .در بعضی ها هم به راحتی نتیجه را به حریف دادیم . می توانستیم به جام یوفا برسیم و این فرصت را راحت ازدست دادیم .  


شرایط اوساسونا نسبت به فصل گذشته بهتر بود ؟
خیلی بهتر بودیم و هنوز لیگ تمام نشده و می توانیم آخرفصل با رتبه یک رقمی کاررا تمام کنیم .
 

 نظرت در مورد گروه ایران در جام ملت ها آسیا چیست ؟
همه گروه ها مثل هم هستند . ما تیم خوب آسیا هستیم و سایر تیم های گروه باید از حضور ایران در این گروه حرف بزنند .
 

 چرا از حضور کره شمالی در گروه ایران خوشحال نشدی ؟
 ایران همیشه دربازی با کره شمالی برنده بوده اما نوع بازی آنها را دوست ندارم .این بار هم کره به ما می بازد اما وقتی با کره شمالی بازی می کنیم از فوتبال لذت نمی برم. من ضد فوتبال را دوست ندارم . نمونه این تیم اینتر میلان بود که مقابل بارسلونا قرار گرفت . هیچ کس از بازی اینترلذت نبرد . از بازی بحرین هم خوشم نمی آید چون ضد فوتبال بازی می کنند. دوست داشتم عربستان در گروه ما قرارداشت . 


 چرا عربستان ؟
وقتی عربستان در تهران ایران را شکست داد چند بازیکن این تیم حرکاتی انجام دادند که به من برخورد . ولی دو تیم عربی در گروه ایران قرار داد که بازی با آنها سخت است . به نظرم عراق تیم کلیدی این گروه است .  ازعراق شناختی نداریم . آنها قهرمان دوره قبل هستند و بدون بازی به جام آمدند . مدتهاست که بازی رسمی از آنها ندیدم . باید برای شناخت عراق صبر کرد تا بازی کنند . 
 

کدام بازی گروهی به نظر تو مهم است ؟
 از بازی اول تا آخرین بازی در جام ملت ها شرایطی یکسان داردو هیچ فرقی بین بازی ها وجودندارد . 


 اما امارات همیشه به ماباخته است و سه امتیاز این بازی برای ایران است ؟
اصلا اینطور نیست .به گذشته اهمیت نمی دهم . روز بازی معلوم می شود چه شرایطی داریم . در صورت صعود با کره جنوبی و استرالیاهمگروه می شویم . 
 

نظرت چیست؟
شاید هم با بحرین بازی کنیم . ایران حداقل بایدتا چهار تیم بالا برود و با هر تیمی بازی کنیم باید به فکر برد باشیم .  


ایران مدعی قهرمانی است ؟
 تورنمنت سختی است و نمی شود صددرصد به تیمی شاس بدهیم .  


رقبای ایران را در این تورنمنت چه تیم هایی می بینی ؟
تا شروع بازی ها زمان زیاده مانده است و از حالا نمی شود نظرداد. یک مشکلی وجود دارد . تیم های مدعی و کره از جام جهانی به جام ملت ها می آیند .مثلا کره شمالی با پرتغال و برزیل بازی می کند و به دیدار ما می آید .  


ایران چه برنامه ای دارد ؟
اگر می خواهیم در جام ملت ها موفق باشیم باید برنامه ریزی و هزینه انجام دهیم . فکر می کنید عربستان و امارات که در جام جهانی نیستند همین طور می نشینند .  


حرف آخر ؟
 از صعود سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خوشحال شدم و از اینکه اکثر تیم های عربی صعود نکردند . متاسفم که تیم خوب سپاهان حذف شد . آنها می توانستند قهرمان آسیا شوند اما بدشانس بودند.


منبع:سایت گل
 

                          شما  میتوانید از  آدرس  زیر  وارد صفحه اصلی 

                          سایت  شوید:  www.footballrooz.com 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد